תובע את ארקדי

עידו גולן, הילד שנפצע קשה בפריצת הקהל למגרש באיצטדיון טדי ב-2007, הגיש תביעה בסך 5 מיליון שקלים גם נגד בית"ר וההתאחדות

הבוקר הוגשה לבית המשפט המחוזי בפ"ת תביעה של עידו גולן, שנפצע קשה בארוע בו פרץ הקהל לכר הדשא בטדי במשחק מול הפועל פ"ת ב-2007, נגד ארקדי גאידמק, בית"ר ירושלים, עיריית ירושלים, מדינת ישראל (המשרד לבטחון פנים), ההתאחדות לכדורגל וחברת הביטוח מנורה. הסכום אותו דורש גולן בכתב התביעה עומד על למעלה מ-5 מיליון ש"ח.

בכתב התביעה נכתב בין היתר: "תביעה זו עוסקת ברשלנותם של הנתבעים שלא השכילו לאבטח ולנהל את המשחק על פי הנוהלים ובכך למנוע את התאונה המחרידה. בעקבות נהירת ההמון אל הגדרות ואל הדשא נפצע הקטין קשות, אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם והיה מחוסר הכרה במשך שלושה ימים. הנתבעים התרשלו בכך שלא ביצעו את ההכנות הראויות למשחק בסדר גודל שכזה, כאשר היה ברור לאור נסיון העבר שהקהל ינסה לפרוץ את הגדרות".

עו"ד מוטי ארד, המייצג את גולן, אמר: "היום הגשנו את התביעה של עידן גולן, קטין, אחד מהשניים שנפגעו במשחק ההכתרה של בית"ר. במדינה מתוקנת לא יעלה על הדעת שילד שמגיע למשחק כדורגל כדי להנות, יגיע לבית חולים ויישאר מחוסר הכרה. אנו סבורים שאף אחד לא למד כלום ממקרה אמיר רנד שאירע לפני שש שנים. אם היו ננקטים אמצעים אז המקרה היה נמנע. אנו עומדים על תביעת פיצוי כספי כדי שמקרים כאלו לא יישנו בעתיד".

"אנחנו טוענים שכל הסימנים היו על מנת לצפות שארוע כזה יכול להתרחש ואף אחד לא עשה דבר. כבר אחרי המקרה בחיפה המליצו להוריד גדרות. במיוחד שמדובר בהמון של בית"ר שיכול לעשות משהו בפועל וזה אכן קרה. היו המון המלצות של ועדת החקירה שבדקה את מקרה רנד. גם בית"ר, מארגנת המשחק, לא עשתה שום דבר. אנחנו עומדים על פיצוי עונשין, לפצות יותר מאשר הנזק, כדי להחזיר את המצב לאחור, לחנך וכדי שמקרים כאלו לא יחזרו".

"אנחנו סבורים שארקדי גאידמק לא יכול לשבת ביציע בלי אחריות. הוא הבוס של בית"ר. הוא היה יכול וחייב היה לפעול. אני מעריך שבתוך חודשיים-שלושה חודשים נגיע לישיבת קדם משפט ראשונה", סיכם עו"ד ארד.

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "בית"ר מצרה על המקרה שאירע בסיום העונה שעברה כשאוהדי הקבוצה פרצו למגרש וגרמו לפציעתם של מספר אוהדים, ביניהם עידו גולן. את מה שיש לנו לומר נאמר ונציג בפני בית המשפט. נטפל בסוגיה זאת בערכאות המשפטיות המקובלות. ללא כל קשר לתביעה, לגבי רפי גולן ועידו גולן, הזמנו ונמשיך להזמין אותם למשחקי בית"ר ירושלים ונעשה הכל כדי שירגישו שהם חלק ממשפחת בית"ר".

דובר ההתאחדות, גיל לבנוני, אמר: "לכשתגיע לידינו, התביעה תועבר למחלקה המשפטית. הטיפול במקרה ייעשה ע"י היועץ המשפטי". ארקדי גאידמק מתכוון להיפגש עם משפחת גולן ויותר מאוחר הוא גם יביא את תגובתו.

בית"ר ירושלים תוכל לפתוח ביום ראשון את העונה עם כל הסגל לאחר שהעבירה לבקרת התקציבים את הערבויות הנדרשות.