שום בדרך הביתה

לאחר הכישלון מול קראקוב, וההדחה המשפילה מאירופה, החליט ארקדי גאידמק על סוף דרכם של יצחק שום וגיורא שפיגל. בכיר בהנהלה: "הם נכשלו, ברור מה הם צריכים לעשות"

יצחק שום בדרך החוצה מבית"ר ירושלים. לאחר התבוסה אתמול בקראקוב 5:0, קיבל הבעלים, ארקדי גאידמק, החלטה כי שום והיועץ המקצועי, גיורא שפיגל, סיימו את דרכם בקבוצה, מכיוון שלא השיגו את המטרה הברורה שהציב- הכרטיס לליגת האלופות.

גאידמק רואה את הכשלון גם כפגיעה אישית בתדמיתו ומעמדו לאור העובדה שהוא מתמודד על ראשות עיריית ירושלים. עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא. בית"ר תנחת בארץ אחר הצהריים, כשבשעות הערב או במהלך סוף השבוע ייפגש שום עם ההנהלה. גורם בכיר בהנהלת בית"ר אמר לאתר ספורט 5: "שום ושפיגל הציבו מטרות ונכשלו. ברור מה הם צריכים לעשות".

לאנשי בית"ר ירושלים היה קשה למצוא את המילים כדי להסביר את מה שקרה אמש לקבוצה בפולין. האלופה הובסה 5:0 על ידי ויסלה קראקוב בגומלין מוק' ליגת האלופות תוך הצגת יכולת מביכה, ותראה את ברצלונה משחקת מול הפולנים רק בטלוויזיה. אוהדי הקבוצה קראו לשום: "תתפטר, לטדי לא תחזור יותר". המאמן עצמו שוחח ארוכות עם שחקניו בסיום המשחק ובין השאר, אמר להם: "נשארנו רק עם הליגה ומפה והלאה, מי שירוץ ויתאמץ, ישחק. לא ישחקו שמות".

הבוקר הגיעה הקבוצה לשדה התעופה אחרי לילה קשה. השחקנים לא רצו לדבר בירידה מהאוטובוס. היחיד שהסכים לומר מספר מלים היה היו"ר אלי ארזי: "זה היה מעליב, אין מילה אחרת שתגדיר זאת. בשבוע הבא תתכנס ישיבת הנהלה ובה יוחלט אילו שינויים ייעשו בקבוצה, אם בכלל. כל שינוי שייעשה יהיה מהראש ולא מהבטן, כפי שמתבטאים מספר אנשים עכשיו".

פרט לאריק בנאדו, עידן טל, וליצחק שום שהיה חייב לדבר במסיבת העיתונאים הרשמית על פי חוקי אופ"א, אף אחד משחקני ואנשי בית"ר לא הסכים להגיב מיד אחרי המשחק. השחקנים כולם נשארו בחדר ההלבשה למעלה מחצי שעה לאחר שנשרקה השריקה האחרונה.

כשנשאל אם הוא מתכוון לקחת אחריות ולהתפטר הגיב שום בזעם. לפני כן הספיק לומר: "אני מתנצל בשביל האוהדים, זו מפלה קשה. קיבלנו שער מהיר והיה קשה לנו לחזור למשחק. כל הכבוד לקראקוב, אני מאחל לה בהצלחה מול בארסה. כולנו עם הראש למטה, אבל העונה מבחינתנו עדיין לא הסתיימה, היא רק התחילה ויש לנו מטרות".

אריק בנאדו ניסה להסביר את התחושות. "הסיפור נגמר בחצי הראשון, זו אכזבה גדולה מבחינתנו", אמר הבלם. "אני לא יכול לשים את האצבע על נקודה אחת. עשינו את ההכנות המקסימליות מבחינתנו. זה היה יום חלש. חבל לי על האוהדים ועל האכזבה שגרמנו לכולם. לא הופתענו מהם, זה אנחנו שהיינו רעים יותר ממה שהם היו טובים", הוא הוסיף. "לא משנה למה ואיך, שיחקנו רע. גם בשנה שעברה שאלו איך נקום מהדחה מאירופה. רצינו שזה ייגמר אחרת, אכזבנו את עצמנו ואת המערכת. היו לנו ציפיות ואכזבנו בגדול".

עידן טל, שלא בלט בדיוק כמו שאר חבריו, אמר: "קשה לי להסביר את מה שקרה, לא הצלחנו להרים את עצמנו אחרי השער הראשון. אני קצת מתבייש אפילו, אני יכול להצטער בשביל השחקנים שהשקיעו ובשביל הקהל. אנחנו צריכים להתרומם מזה לבד".