"לא יהיו תירוצים"

בית"ר י-ם וויסלה קראקוב ערכו מסיבת עיתונאים לקראת המשחק ביניהן. שום: "מסורת באירופה עושים בניצחונות". מאמן קראקוב: "באים לכבוש כמה שיותר"

יצחק שום ואריק בנאדו השתתפו אחר הצהריים במסיבת העיתונאים שערכה בית"ר ירושלים לקראת המשחק הראשון מול ויסלה קראקוב בסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות, מחר ב-20:00 (ישיר בספורט 5).

"המשחק הראשון מול קראקוב קובע אך הוא לא מה שיכריע", אמר שום בפתיחת דבריו, "הבאנו שחקנים מתאימים. אם לא נעבור לא יהיו לנו תרוצים. מבחינתי זה תמיד חג להופיע במסגרת של ליגת האלופות. כולנו רוצים ומצפים לתוצאה טובה. ננסה לעשות את כל מה שאפשר כדי להביא את התענוג לקהל שלנו.

"האליפות תמיד תהיה ותישאר הדבר החשוב ביותר, כי בלעדיה אי אפשר להופיע במוקדמות ליגת האלופות", הוסיף המאמן, "כלומר, חוץ מהמשחק נגד ויסלה יש לנו עוד אתגרים העונה. בודדות הקבוצות שזכו ב-3 אליפויות ברציפות ואנחנו נרצה העונה לזכות בכל התארים האפשריים".

לגבי המשחק עצמו אמר שום: "משחק כדורגל זה משחק לחוץ ומי שלא יודע לעמוד בו שלא יתעסק בכדורגל. אנחנו רוצים להגיע טריים ומוכנים. במשחק ראשון אתה אף פעם לא בשיא הכושר, אבל עשינו דרך משחקי האימון עשינו כדי שנדע מי השחקנים הכי טובים שצריכים להיות על המגרש. מה שחשוב לא רק אלו שמתחילים, אלא גם אלה שמסיימים.

"את ההרכב אני יודע כבר הרבה זמן, אתם לא", עקץ המאמן את העיתונאים, "בכל אימון אני עושה ניסוי כזה או אחר ובשבילכם זה התלבטות. בשבילי זו דרך להעביר מסר לשחקנים, אין לי שום התלבטות. אין לנו מסורת באירופה, בגלל זה אנחנו לא מדורגים ומקבלים יריבות קשות. מסורת יוצרים בזה שעוברים לשלב הבא, זוכים באליפויות ומצליחים במפעל הזה לאורך זמן".

על היריבה לא הרחיב המאמן את הדיבור אך אמר: "כל המידע וכל השיטות של ויסלה הועברו לשחקנים. אבל כשאתה עולה למגרש אתה יכול להכין הכל ובסוף גבשושית אחת תשנה הכל. אין סודות, מי שיהיה יותר ינצח, אבל לפעמים גם מי שפחות טוב מנצח". שום אמר כי אינו מאמין שויסלה מזלזלת בירושלים: "אני לא מאמין שבעידן המודרני יש קבוצה שמזלזלת. שתי הקבוצות מעריכות אחת את השנייה, שתיהן לקחו אליפות בשנה שעברה די בקלות. לא מאמין שגם אם היינו משחקים נגד ליברפול הייתי אומר לשחקנים שלי אותו דבר. אם השחקנים שלנו ישחקו כמו שהם יודעים, יהיו בשיא המוטיבציה וירצו יותר מהם, אני בטוח שגם התוצאה תהיה טובה. הם קבוצה טובה, אבל גם בית"ר קבוצה מצוינת".

ברק יצחקי, שחזר לפני שבועיים לבית"ר לא צפוי לפתוח במשחק, כפי שהסביר שום: "הוא עבר פציעה לא קלה והרגל שלו נפוחה. זה לא גמר גביע, זה שני חצאים. אם הוא לא יהיה בריא לא ניקח סיכונים, כי יש עוד משחק בקראקוב".

"מרגישים את התכונה לקראת המשחק החשוב הזה", אמר הבלם אריק בנאדו, "אנחנו אחרי דאבל היסטורי. המועדון, השחקנים והצוות רוצים לעשות את קפיצת המדרגה ולהוכיח שבית"ר מסוגלת להתמודד ברמות הגבוהות של אירופה. זו משימה קשה, היריבה קבוצה לא קלה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו".

"מצפה לנו עונה ארוכה ורנת הציפיות לא השתנה – המטרה שלנו היא לזכות באליפות, גביע וגביע הטוטו", אמר השחקן הותיק, "נעשה את הכל כדי לשחזר לפחות את העונה שעברה. נבנה השנה סגל מאוד איכותי, הביאו את השחקנים הנחוצים כדי לשפר את הקבוצה. אם נעבור אנחנו נצבור ביטחון, זה יוריד הרבה לחץ ונוכל לבנות מסורת ונוכל להיות שנבנה הישגים גדולים".

לגבי ההכנה למשחק אמר בנאדו: "בשנה שעברה ההכנות היו פחות טובות, השנה זה היה יותר אופטימלי, אנחנו מצפים לפחות להתקדם מעבר לשלב הזה. מבחינתנו חשוב לא לספוג שער ואם נעשה את זה הסיכויים שלנו יהיו טובים".

"אנחנו רוצים להצליח בזירה האירופית"

מאמן היריבה, מאצ'יי סקורזה, אמר: "כמובן שאני רוצה לנצח מחר. נבוא לכבוש שערים, עדיף כמה שיותר. אין לנו שום סיבה לזלזל בבית"ר ירושלים אנחנו מכבדים אותה מאוד. ראיתי משחקים שלה מהעונה שעברה, גם את אלה מול קופנהאגן. התרשמתי מאוד מאצטדיון טדי. אני שמח להיות בישראל והייתי שמח לבקר גם בעיר העתיקה". על ההכנה לקראת המשחק אמר המאמן: "הגענו היום כי העדפתי להתכונן כמה ימים בשקט בפולין, מה שלא היה יכול לקרות בישראל מבחינה תקשורתית".

כשנשאל על תחושותיו לקראת המפגש אמר סקורזה: "כל מאמן כדורגל שמגיע למשחק בעל חשיבות כזאת נמצא בסוג של לחץ. ויסלה זה המועדון הטוב בפולין, לקחנו בשנה שעברה אליפות והשנה אנחנו רוצים לעשות את הצעד הבא והוא להצליח בזירה האירופית".