כאן קונים

בית"ר סיכמה לשלוש שנים עם הקשר הארגנטיני דריו פרננדז, ששיחק בפאניוניוס היוונית. עוד ברשימת הקניות לקיץ: שלומי ארביטמן ומשה אוחיון

בית"ר ירושלים לא מבזבזת זמן. פחות משבוע לאחר סיומה הרשמי של עונת 2007/08, האלופה כבר סיכמה עם שחקן זר ראשון לעונת 2008/09. קשרה הארגנטיני של פאניוניוס, דריו פרננדס (29, 1.79), סיכם בטדי.

בית"ר סגרה על חוזה ל-3 שנים עם השחקן בו צפה גיורא שפיגל מספר פעמים בחצי השנה האחרונה. בשבוע הבא הוא יגיע ארצה, יעבור שורה של בדיקות רפואיות ובהנחה שבריאותו תקינה, יחתום. עפ"י גורמים בקבוצה, מדובר בקשר שיכול לשחק גם בתפקדי קדמי יחסית וגם במרכז המגרש. בית"ר תשלם דמי העברה לקבוצתו היוונית בתמורה לכרטיסו.

גיורא שפיגל הרחיב מעט על השחקן: "נסעתי ליוון דווקא לא כדי לראות אותו, אבל הוא צד את עיני. התעניינו בו עד שהגענו לסיכום עם היוונים. גם אם גל אלברמן לא היה עוזב, היינו מחתימים אות. הוא יוכל לעזור לנו בעונה הבאה".

פרננדס החל את הקריירה שלו בדרום אמריקה, בשורה של קבוצות קטנות: ספורטינג פונטה ואינדפדיינטה ריבדיוייה. לאחר מכן התקדם לאולימפו, קילמס, קוברלואה הצי'ליאנית, גודוי קרוס וצ'קאריטה לפני שעבר ב-2005 לפאניוניוס, שם הוא נמצא עד היום. לקשר 66 משחקי ליגה ו-6 שערים בליגה היוונית.

בית"ר ירושלים תפנה היום (שלישי) למכבי חיפה, ותבקש לרכוש את שלומי ארבייטמן. אצל האלופה הבינו כי האופציה הראשונה על השחקן שייכת להפועל ת"א, אולם מאחר והאדומים לא יוכלו לעמוד במחיר הנקוב, 550 אלף דולר, בבית"ר יוכלו לפנות אליו. יצחק שום רוצה את ארבייטמן, שכבר שיחק בעבר בבית"ר, כמחליף לעמית בן שושן שצפוי לעזוב לאירופה.

בנוסף, היום צפויה פגישה של נציג בית"ר עם נציגי ריבר פלייט, בה הם אמורים להכריע את הכף לגבי עסקת סבסטיאן אבראו. נציגי ריבר ינקטו בסכום השחרור של השחקן, שאמור לעמוד בסביבות 1.5 מיליון דולר דולר, ואז בית"ר תהיה רשאית להמשיך במו"מ עם השחקן, שכבר הביע הסכמה לשחק בישראל. אבראו בירר על הקבוצה עם כריסטיאן אלבארז.

במידה שאבראו לא יגיע, אדיקסון פראה הוא המועמד השני. מדובר בחלוץ קולומביאני שכבש העונה 9 שערים ב-21 הופעות במדי גרמיו הברזילאית. פראה בן ה-24 העביר שנתיים בבורדו הצרפתית, בהן כבש רק 6 שערים, הוא מתנשא לגובה 1.78 מ', נחשב לחלוץ מהיר מאוד ובקופה אמריקה היה קבוע בהרכב נבחרתו ואף כבש גם נגד ארגנטינה.

בעקבות עזיבתו של גל אלברמן לבורוסיה מינשנגלדבאך, בבית"ר בדקו את העלויות של תמיר כהן, אך מהר מאוד ירדו מהנושא כשהבינו שהמספרים לא ריאלים מבחינתם. משה אוחיון הוא המועמד המוביל להגיע במקומו של אלברמן.

סייע בהכנת הידיעה: דור הופמן