העיקר שיאמר נשאר נקי

מי שדאג לפיטורי גוטמן בטלפון, אפילו לא טרח להודיע למאמן הנוכחי על סיום תפקידו. איליה ירוחימוביץ', אוהד נתניה, לא מוותר על ראובן עטר

בשבוע שעבר מונה לותר מתיאוס, מגדולי הכדורגלנים בעולם בשנות השמונים והתשעים, למנג'ר מכבי נתניה. כאוהד הקבוצה, הייתי אמור ודאי לשמוח לראות כאן את מי שאחראי לאחד מזכרונות הכדורגל הראשונים שלי – הנפת גביע העולם על ידי נבחרת גרמניה ב-1990 - אבל משום מה חשתי בעיקר אכזבה. אכזבה מבעלי הקבוצה, דניאל יאמר, שהחליט לזרוק לכלבים את ראובן עטר, מי שהביא את נתניה להישגיה המרשימים בשנתיים האחרונות.

לפי הטור שכתב כאן ביום ראשון גלעד מאירסון, אני הוא עוד אחד מאותם טיפוסים פרובנציאליים שלא מוכנים לקבל את הזר, ולא מבינים את גודל ההישג שבהבאתו של מתיאוס לישראל. לדבריו, יאמר הוא הבעלים של מכבי נתניה, ועל כן זכותו לראות את עתיד הקבוצה בצורה שונה מפרובנציאלים שכמותי. האמנם?

מאירסון כתב, כי "יאמר לא תקף את ראובן עטר, לא טען שהוא לא יודע את מלאכתו ולא שלח לו מכתב פיטורין במיסרון או דרך העיתון". נכון, יאמר פשוט התעלם מעטר וכלל לא טרח ליידע אותו על סיום תפקידו. מי שעשה את המלאכה עבורו היה נשיא המועדון, עו"ד גיל לב, שעה לפני שיאמר סגר עם מתיאוס בגרמניה.

מקריות? אצל יאמר מדובר בדפוס. תשאלו את אלי גוטמן, שאימן בנתניה לפני קצת יותר משנה. הוא יספר לכם איך יצא יום אחד לריצת הבוקר שלו בחוף הים של חיפה וקיבל בהפתעה הודעה טלפונית על סיום תפקידו. גם אז בחר יאמר שלא להתלכלך. מי שנשלח לבצע את את המשימה היה המנכ"ל דאז, קובי בלדב.

עוד כתב מאירסון, כי אלה המתנגדים למינויו של מתיאוס תוהים "מה כבר הגרמני יכול לעשות שלא נעשה על ידי עטר". אז בואו ניזכר מה השיג עטר בתקופה בה הוא נמצא במועדון: הוא הביא למועדון בעונה שעברה סגנות ראשונה מזה 19 שנה (הקודמת בעונת 1987/8), מה שהביא את הקבוצה להופעה היסטורית בגביע אופ"א. העונה נמצאת נתניה בדרך הבטוחה לסגנות שנייה ברציפות, ותשחק בחצי גמר גביע המדינה, מעמד אליו לא הגיעה שנים.

לכל ההישגים האלה הגיע עטר עם תקציב נמוך בהרבה משתי התל אביביות שעדיין מועמדות לירידה, כשבדרך הוא הופך למאמן שהכי מזוהה עם קידום שחקני בית. סביר שאמיה טגה, אלמוג כהן, שניר גואטה ודלה ימפולסקי היו מוצאים את עצמם מחממים את הספסל אצל מאמנים אחרים, כמו רוני לוי.

למרות שמאירסון מתייחס לטענות על חוסר הצלחתו של מתיאוס בתפקיד המאמן בזלזול, לא ניתן להתעלם מכך שהגרמני לא ממש נחל הצלחה על הקווים, וזאת עוד בלשון המעטה. "האם אימון נבחרת הונגריה אינו מספיק טוב עבורכם?", תוהה מאירסון. בשביל 630 אלף יורו לעונה כנראה שלא. למרות השכר חסר התקדים שיעניק למתיאוס, יאמר יעמיד בעונה הבאה תקציב שלא יצליח לדגדג באמת את זה של בית"ר ירושלים, שתחגוג כנראה אליפות שלישית ברציפות, מה גם שמכבי חיפה ושתי התל אביביות ישפכו לא מעט כסף כדי לא לחזור על הישגיהן הדלים העונה.

אז מר יאמר, אם המטרה שלך היא שוב המקום השני, עזוב אותך ממתיאוס. תהיה קצת פרובינציאלי, מה יש? שלח שוב את אחד העוזרים שלך להתקשר למתיאוס כדי להודיע לו על ביטול העסקה, ואת מאות אלפי היורו שתיכננת להשקיע בשכרו, תשקיע בקבוצת הנוער. עטר יסתפק בהרבה פחות מזה, ועל הדרך יגדל לנו עוד כמה טגה וימפולסקי.