היורדת הבאה?

0:4 לסכנין על הלוזונים, שלא כבשו כבר 630 דקות ושקועים בתחתית. אפוסטו, יבוריאן עם צמד ומהרן אבו ריא כבשו לסכנין. לוזון סרב להתראיין בסיום המשחק

שימו לב לסטטיסטיקה: הפסד חמישי ברציפות, שישי בשמונה משחקים ו-630 דקות ללא שער. זה המאזן המחריד של מכבי פ"ת אחרי עוד הפסד. לא סתם הפסד, אלא תבוסה צורבת באורווה, 4:0 מול בני סכנין. עוד קצת סטטיסטיקה: מאז שניצח במשחקו הראשון בקאמבק לקבוצה המשפחתית, גיא לוזון לא ניצח בתשעת המשחקים הבאים. המאזן שלו העונה בליגה, כולל בעשרת המחזורים כמאמן הפועל ת"א, הוא שני ניצחונות בלבד ב-20 משחקים.

עכשיו מכבי פ"ת והמאמן שלה רחוקים רק 3 נקודות מהקו האדום והלחץ בקבוצה עצום. הקבוצה, ללא הקפטן מוראד מגמאדוב הפצוע, נראתה איום ונורא במחצית הראשונה וגם השיפור במחצית השנייה לא עזר.

מהלך המשחק:

האורחים פתחו בבליץ. כבר אחרי שתי דקות מאור בוזגלו ניסה להגביה כדור שעשה את דרכו לעבר השער ואוהד כהן הדרף לקרן. בדקה הרביעית זה כבר נכנס: עבד רבאח מסר לאיליה יבוריאן שהרים כדור נוסף לרחבה ובוגדן אפוסטו נגח פנימה. 0:1 לסכנין.

סכנין המשיכה לשלוט ובדקה ה-15 הכפילה את יתרונה. שוב היה זה בוזגלו המצוין שהוביל מתפרצת, חלף על פני סולי צמח ומסר לג'ון קולמה. הקולומביאני בעט, כהן הדף וניצן דמארי הרחיק את הריבאונד לרגליים של חאמד גנאים שהעביר ליבוריאן והסקורר לא התלבל וקבע 0:2 לסכנין.

גיא לוזון ראה כי הקבוצה שלו ממשיכה להתמוטט וכבר בדקה ה-21 הוא ערך חילוף כשהכניס את עומר דמארי במקום רועי בקל. סולי צמח, שפתח את המשחק כמגן שמאלי, הועבר לקישור. בדקה ה-39 הגיעה פ"ת להזדמנות הגדולה שלה: ניצן דמארי מסר רוחב לאחיו עומר דמארי, החלוץ בעט מתוך הערבוביה הגדולה בתוך תיבת החמש, אבל שחקן הגנה של סכנין הרחיק מהקו והציל שער בטוח.

עם השריקה להפסקה חזרו אוהדי מכבי פ"ת לקרוא לפיטוריו של גיא לוזון. עם זאת, את השחקנים הם המשיכו לעודד ולקרוא בשמו של אוהד קדוסי שמסופסל ע"י המאמן. לוזון ביצע חילוף שני במחצית כשהכניס את היראקלי גיפרדזה במקום בלסינג קאקו המאכזב. גם עמוס לוזון ושינו זוארץ ירדו לחדר ההלבשה וכנראה שהצעקות שלהם עזרו במשהו כי את המחצית השנייה פתחה מכבי פ"ת בצורה שונה לגמרי.

זה התחיל כבר בדקה ה-46 כשגיפרדזה הגביה לרחבה, יאיא פטי נראה נוגע בכדור בידו אבל אלון יפת לא שרק לפנדל. בדקה ה-50 איסמעיל עאמר בעט כדור חופשי מצד ימין 25 מטר אלכסונית לעבר השער, אבל אפוסטו הרחיק את הסכנה.

סכנין נעלמה לגמרי במחצית השנייה וכמעט לא תקפה. מכבי פ"ת הגיעה פה ושם למצבים, אבל לא הצליחה להבקיע ולחזור למשחק. לוזון ביצע את החילוף השלישי כששלח את קדוסי פנימה במקום דובב גבאי. זה לא עזר ובדקה ה-78 המשחק נגמר באופן מעשי. סכנין עשתה תרגיל קרן קצרה, קולמה הכניס כדור לרחבה, אוהד כהן טעה והכדור עבר לו מתחת לידיים, הגיע ליבוריאן וממטר אחד החלוץ לא התקשה לדחוק פנימה את השני שלו. 0:3 לסכנין.

הרכב מכבי פ"ת: אוהד כהן, נאור פסר, ניצן דמארי, קובי גנון, איסמעיל עאמר, סולי צמח, בלסינג קאקו, שאבייר דירסאו, רועי בקל (עומר דמארי, 21), דובב גבאי, רוביל סרסור.

הרכב סכנין: מאיר כהן, עבד רבאח, יאיא פטי, לאונרד קרופניק, בסאם גנאים, לוקאש סורמה, ג'ון קולמה, חאמד גנאים, בוגדן אפוסטו, מאור בוזגלו, איליה יבוריאן.

שני ניצחונות בעונה

אחרי שריסק את הפועל ת"א שנתנה לו חוזה של מיליון דולר, גיא לוזון קובר את מכבי פ"ת. המספרים לא יכולים לשקר: מדובר במאמן הגרוע בארץ

שני ניצחונות בעונה

אחרי שריסק את הפועל ת"א שנתנה לו חוזה של מיליון דולר, גיא לוזון קובר את מכבי פ"ת. המספרים לא יכולים לשקר: מדובר במאמן הגרוע בארץ

"התקופה הקשה ביותר בתולדות מכבי פ"ת"

לוזון סירב להתראיין בסיום. מי שדיבר היה אוהד כהן שאמר דברים חריפים: "מכבי פ"ת עוברת אולי את התקופה הקשה ביותר בתולדותיה, אבל אין לנו זמן להתאבל ולבכות. אנחנו צריכים להביא 6 נקודות בששת המשחקים שנותרו ונעשה את זה בכוח, במוח, ביי הוק או ביי קרוק, אבל בסוף נעשה זאת. אנחנו בתקופה רעה, זה קורה לכולם גם בחיים וגם בכדורגל".

כהן נשאל על השיפור ברצון של השחקנים בפתיחת המחצית השנייה, אחרי שהשחקנים ננזפו ע"י היו"ר שינו זוארץ והנשיא עמוס לוזון. "לא מגיעות לנו שום מחמאות, התוצאה אומרת הכל וזה לא משנה איך שיחקנו", אמר השוער. "אין לי מילים כי אין מה לומר, אם אפשר היה לשחק מול מכבי חיפה כבר מחר הייתי שמח. כל שבוע אנחנו סובלים ומחכים למשחק הבא, אבל לא נוריד את הראש ולא נוותר עד הסוף. זו לא רק בעיה מנטלית, אבל כרגע זה מה שיש ועם השחקנים האלה נצטרך להוציא את העגלה מהבוץ. מי שלא מאמין, אני מציע שלא יגיע לאימון בכלל".

על הקהל, ששוב קרא לגיא לוזון ללכת הביתה, אמר כהן: "אנחנו חיים כבר תקופה ארוכה עם המצב הזה. זה לגיטימי שהקהל כועס, הוא בא לראות כדורגל, אנחנו לא מנצחים והמחאות שלהם לגיטימיות. גם עליהם עוברת תקופה קשה, אבל גם הם יצטרכו לשנס מתניים כי אחרת לא נצליח להוציא את הקבוצה מהמצב שלה".

סכנין נותרה אחרי הניצחון במקום הרביעי, אבל צמודה למכבי נתניה וקרית שמונה עם 46 נק'. אלישע לוי היה מרוצה מאוד בסיום: "זה ניצחון חשוב וגדול. שיחקנו כדורגל מצוין נגד קבוצה שנמצאת במצוקה. אני חושב שעשינו את המשחק קל, ידענו שפ"ת תבוא להילחם אבל הבקענו שני שערים מהירים. במחצית השנייה הם הימרו על כל הקופה ושיחקו לידיים שלנו, אנחנו שיחקנו על מתפרצות והבקענו עוד שני שערים".

הניצחון של סכנין וההפסד של מכבי חיפה לבני יהודה הרחיק עוד יותר את קבוצתו הבאה של לוי מאירופה, אבל המאמן שקיבל השבוע את המינוי החלומי לעונה הבאה הבהיר: "אומר זאת גם היום: אני שמח שחיפה בחרה בי, אבל כל כולי בסכנין ואעשה את כל מה שצריך כדי שנזכה באחד הכרטיסים לאירופה. אני בטוח שגם חיפה תעשה את המוטל עליה".

מאור בוזגלו, שנתן עוד משחק מצוין: "אני חושב שכולם ראו שנהנינו. אמרתי בתחילת השבוע כשהודיעו שאלישע יאמן את חיפה שאנחנו מקצוענים ונמשיך לשחק את הכדורגל שלנו, וזה מה שקה. אמנם לא היה פה קהל גדול, אבל נהנינו ועשינו את שלנו. אין משחקים קלים ואמנם הבקענו ארבעה שערים, אבל זה לא היה פשוט".

על האפשרות שמינויו של אלישע לוי למאמן מכבי חיפה יעזור לחזרתו שלו עצמו לקרית אליעזר, אמר בוזגלו: "אני מאוד אוהב את אלישע, אבל כמו שאתם יודעים, אצלי שום דבר לא הולך באוטומט והדברים לא קשורים אחד בשני. כשתסתיים העונה אני אדע לאן אני ממשיך".