תואר ראשון: מכבי ת"א זכתה באלוף האלופים

צפו: שער של שוינפלד בדקה ה-28 העניק 0:1 על בני יהודה

היא אמנם לא ממש הרשימה ולא ממש הזכירה את היכולת מהעונה החולפת, אך גם בהרכב המשני שהעלה ולדימיר איביץ', מכבי תל אביב עשתה את המוטל עליה. אלופת המדינה ניצחה 0:1 את מחזיקה הגביע בני יהודה לעיני 8,169 צופים באצטדיון המושבה, ופתחה את 2019/20 עם תואר ראשון - אלוף האלופים.


יש לציין שזאת הזכייה הראשונה של מכבי תל אביב בתואר במתכונתו הנוכחית. הצהובים אומנם לקחו חלק במשחק הראשון מאז חידושו של המפעל ב-2015, אליו הגיעו כאלופים, אך הפסידו אז בפנדלים למחזיקת הגביע, הפועל קריית שמונה. לפני כן, היו להם חמש זכיות בתואר.


כאמור, כנראה מתוך מחשבה על המשחק ברביעי נגד קלוז' במוקדמות ליגת האלופות, איביץ' העלה הרכב משני שכלל שמות כמו מתן חוזז, ארון שוינפלד, מתן בלטקסה ורוסלן ברסקי, ובין הקורות השוער היווני, יאניס יאניוטיס, שערך בכורה רשמית בקבוצתו החדשה.


הצהובים לא ממש פתחו טוב, וכבר בדקה ה-20 נאלצו להיפרד משרן ייני, שנפגע וביקש להתחלף כדי לא לקחת סיכון ובמקומו עלה מהספסל ז'איר אמאדור. עם זאת, נראה שפציעתו של הקפטן לא חמורה. האלופה הצליחה לייצר רק מסירת מפתח אחת לאורך המחצית הראשונה, אך זה הספיק לה כדי לעלות ראשונה ליתרון.


זה קרה בדקה ה-28, אז מתן חוזז הגביה מימין כדור מדויק לרחבה, וארון שוינפלד התרומם גבוה כדי לנעוץ אותו בנגיעה ברשת של אמיליוס זובאס. זה לא התואר הראשון ששוינפלד מעניק לצהובים, לאחר שרק במארס האחרון, כבש החלוץ את שער הניצחון ב-0:1 על מכבי חיפה, והבטיח אליפות מספר 23 למועדון מתל אביב.


מנגד, למרות שהיא עוד נמצאת עמוק בעיצומו של תהליך הבנייה מחדש תחת יוסי אבוקסיס, בני יהודה הציגה יכולת לא רעה בחלקים גדולים מהמשחק, ואף לעיתים הראתה עליונות מול יריבתה העירונית. עם זאת, הכתומים התקשו להגיע למצבים ממשיים וכמעט שלא גרמו ליאניוטיס להתאמץ בין הקורות.


אחרי שיסיימו את חגיגות הזכייה באלוף האלופים, הצהובים של איביץ' ימריאו לרומניה, שם יפגשו ביום רביעי את קלוז', נגדה ישחקו במסגרת הסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות. מנגד, בני יהודה ואבוקסיס ימשיכו בבנייה והחיזוקים לקראת העונה הקרובה והמשימה בליגה האירופית.