יריקה לבאר: מכבי חיפה הפסידה 2:0 לחדרה

צפו: עוואד ירק וראה כרטיס אדום. גרצ'קין וקארצב הבקיעו

במהלך העונה הסדירה ובגביע הטוטו, מכבי חיפה החזיקה במאזן מושלם של שלושה ניצחונות על הפועל חדרה. עם זאת, נראה שבפלייאוף העליון כבר מדובר באופרה אחרת לגמרי. הערב (שני), החבורה של ניסו אביטן ניצחה 0:2, והשלימה ניצחון כפול על הירוקים. שניהם אגב, הניצחונות היחידים שלה בפלייאוף.


מכבי חיפה מצידה, רשמה את הפסד הליגה העשירי שלה העונה וקטעה רצף של ארבעה משחקים ללא הפסד. קבוצתו של מרקו בלבול אומנם נשארה שנייה בטבלה, אך החמיצה הזדמנות לפתוח פער של ארבע נקודות ממכבי נתניה שבמקום השלישי.

הירוקים עלו בהרכב התקפו והמשחק נפתח בשליטה שלהם מול חדרה המתגוננת, שגם ניסתה לעקוץ בצד השני. הניסיונות של המארחת צלחו בדקה ה-18, כשכדור עומק של מנשה זלקה מצא את אילון אלמוג. החלוץ מסר אותו למקס גרצ'קין, שניצל חוסר ערנות של הבלמים עאיד חבשי ועופרי ערד, והכניע את גיא חיימוב בדרך ל-0:1.


הצרות של הירוקים נמשכו בדקה ה-32, לאחר שהם נשארו בעשרה שחקנים בעקבות כרטיס אדום שספג מוחמד עוואד. יהב גורפינקל נכנס בחלוץ איתו שיחק במחלקת הנוער של חיפה, ועוואד שלא אהב את זה הגיב ביריקה. רועי ריינשרייבר אומנם פספס את התקרית, אך צוות ה-VAR לא. לאחר התייעצות, החליט השופט להרחיק את החלוץ.


למרות החיסרון המספרי, מכבי חיפה המשיכה להכתיב את הקצב, אך נסגרה היטב על ידי המארחת. השינוי הגיע בדקה ה-59, אז אביטן הכניס למערכה את עדן קארצב. חדרה החלה להגיע ליותר ויותר מצבים וחמש דקות לאחר מכן, הקשר המושאל ממכבי תל אביב קיבל כדור מלוסיו, וירה אותו בנגיעה לרשת של חיימוב כדי לקבוע 0:2, שנשמר עד הסיום.


בשבוע הבא תארח מכבי חיפה את האלופה הנכנסת, מכבי תל אביב, ובמחזור הסיום תשחק נגד מכבי נתניה, במה שעשוי להיות קרב ישיר על המקום בשני בסיום העונה. מנגד, חדרה תקווה להמשיך ביכולת הטובה שהציגה הערב ובשבוע הבא תתארח בטרנר אצל הפועל באר שבע.