בניון פרש, בית"ר הפסידה 3:2 לאשדוד. צפו

היהלום החמיץ פנדל ובישל לבוזגלו. האורחת עדיין בחיים

הפועל באר שבע, מכבי חיפה, ראסינג סנטנדר, ווסטהאם, ליברפול, צ'לסי, ארסנל, קווינס פארק ריינג'רס, מכבי חיפה, מכבי תל אביב מכבי פתח תקווה ובית"ר ירושלים - הקריירה האדירה בת 22 השנים של יוסי בניון הסתיימה לה באופן סופי ורשמי. נכון, לא מדובר בתסריט שהקשר הוותיק דמיין - הפסד 3:2 למ.ס אשדוד בטדי בו הוא מחמיץ פנדל - אבל בסופו של דבר הוא יהיה פרק שולי בלבד בסיפור הסינדרלה שכתב הילד מדימונה.


במסיבת העיתונאים האחרונה שערך, בניון הכריז שהוא מוותר על שנת משחק נוספת על מנת לעזור לבית"ר ירושלים. הצהובים שחורים הבטיחו למעשה את ההישארות בליגה וקיוו גם להשלים ניצחון על אשדוד בשביל להעניק לו פרידה ראויה, אבל רצף מוזר של אירועים ורפיון הגנתי מנע ממנה לעשות זאת. הקשר הוותיק יעבור כעת לעמדת המנהל המקצועי ויצטרך לעבוד קשה מאוד על מנת שהירושלמים יחזרו לטופ כמה שיותר מהר.


15 אלף אוהדים פקדו את טדי כדי לחלוק כבוד אחרון לבניון. הקשר הוותיק זכה לטקס מרגש עוד לפני המשחק, עלה לכר הדשא יחד עם שלל כוכבי עבר וחברים שרכש בקריירה, עמד לצד משפחתו ולא היה יכול לעצור את הדמעות. אפשר להגיד שהוא קיבל את הכבוד הראוי לשחקן הישראלי שהגיע הכי גבוה שאפשר.


אחרי שההתלהבות והחגיגות הסתיימו להן, בית"ר עלתה על המגרש ולא הייתה ממש בעניינים. אשדוד, ששמעה את מכבי פתח תקווה עולה ליתרון מהיר מול הפועל חיפה עשתה הרבה מאוד על מנת להשיג ניצחון מפתיע, אבל דווקא הירושלמים היו אלה שעלו ראשונים ליתרון בדקה ה-38, כשהרמה של דוד קלטינס מצאה את הראש של אנתוני וארן שנגח בקלילות פנימה. הצרפתי קפץ לשמיים ומיד רץ לחבק את בניון.

הדקה ה-58 הייתה אמורה להיות של יוסי בניון. וארן הוכשל ברחבה, גל ליבוביץ' הצביע על הנקודה הלבנה והקשר הוותיק זכה להזדמנות הפז לכבוש את הפנדל ולסיים את הקריירה עם גול. לצערו, הוא ממש לא לקח אותה בשתי ידיים ובעיטה חלשה מאוד שלו נעצרה ללא בעיות על ידי יואב ג'ראפי.


ההחמצה הזאת העלתה לאשדוד את המוטיבציה והיא חזרה לעניינים ובענק. שש דקות אחרי האכזבה של בניון הגיע אחד השערים העצמיים המשונים שנראו בשנים האחרונות בכדורגל הישראלי. דן איינבינדר החזיר כדור אחורה לטל כחילה, שניסה לבעוט כדי להרחיק, אבל פספס אותו, איתמר ניצן חלם והכדור נכנס פנימה.


בית"ר לא הספיקה להתאושש, דקה אחת בלבד עברה וה-1:2 של אשדוד הגיע. שגיב יחזקאל השאיר כדור לבן רייכרט, שעלה מהספסל והוא יירה בעיטה עוצמתית מחוץ לרחבה שחדרה לפינה הימנית של השער הצהוב והשתיקה את הקהל בטדי. בדקה ה-76 יחזקאל כבש את השלישי לאחר שהשלים דאבל פס עם דין דוד וסיים בקלילות מול ניצן.


עשר דקות לסיום הגיע רגע הנחמה של בניון. הקשר, שביקש להישאר על הדשא עד הסוף, מצא את מאור בוזגלו ברחבה וסיפק לו בישול נאה שעשה 3:2. בסופו של דבר הוא הוחלף בתוך תוספת הזמן לקול מחיאות הכפיים של אוהדי בית"ר וסיפק סיבוב סביב המגרש כדי להודות להם אישית. מן העבר השני, אשדוד עדיין חזק בקרב על הישארות בליגה ועשתה זאת הרבה בזכות תצוגות מרשימות בפלייאוף התחתון בו השיגו ארבעה ניצחונות.


אז זהו זה, יוסי בניון אומר שלום וכבר נמצא עם הפנים לעבר התפקיד המקצועי הראשון שלו. אחרי העונה הנוראית שעברה עליה, לבית"ר ירושלים מחכה קיץ ארוך במיוחד ואם תקבל מהקשר האגדי חצי מהאיכויות שהביא לקריירה שלו על המגרש, סביר להניח שתצעד אל עתיד טוב יותר.