מהפך 2019: בית"ר גברה 1:2 על הפועל ת"א

צפו: י-ם קרובה להשרדות אחרי נגיחה דרמטית של קלטינס (92)

ארבעה משחקים ללא ניצחון, אף שער זכות בפלייאוף ומרחק שלוש נקודות בלבד מהקו האדום - זה היה המומנטום איתו בית"ר ירושלים הגיעה למושבה היום (שני). אבל כנראה שהרומנטיקה עשתה את שלה והקבוצה מהבירה רשמה מהפך דרמטי על הפועל ת"א בדרך ל-1:2 ושלוש הנקודות אולי הקריטיות ביותר של הצהובים העונה. 


החבורה הירושלמית הגיעה להתמודדות מתחתית הטבלה, בידיעה שרק ניצחון יתן להם קצת שקט לשבוע הקרוב וירחיק אותם מהתחתית הבוערת. אם לא די בכך, חורשת שמועות ליוותה את שחקני בית"ר בשבוע האחרון על המאמנים האפשריים בעונה הבאה או אולי אפילו כבר אחרי המשחק הזה. בפועל, חילופים טובים של ניסן יחזקאל במחצית השנייה שינו את המשחק לטובת האורחת, שהשיגה את הניצחון המיוחל.


מן העבר השני, הפועל ת"א רצתה את הניצחון בעיקר בגלל היוקרה והיריבות בין המועדונים, שכן היא נמצאת כבר בחוף מבטחים ובמרחק שבע נקודות מהקו האדום. האדומים הגיעו במומנטום מצוין שכלל ארעה משחקים ללא הפסד, מומנטום שנקטע אחרי שקובי רפואה הצליח סוף סוף לייצב את הספינה.

המחצית הראשונה התחילה בשליטת הפועל ת"א, שלחצה את שחקני בית"ר גבוה כבר מהפתיחה בהוראת רפואה. האירוע הראשון במשחק התקבל רק אחרי 30 דקות והוא לא היה קשור לכדורגל. מאמן האדומים התעצבן על נריוס ואלסקיס ולא הסתיר זאת, אלא שהחלוץ אזר אומץ, ענה לו ומיד הוחלף וירד לחדרי ההלבשה. עשר דקות מאוחר יותר הגיע השער הראשון. מרווין פירסמן עשה שמות בהגנת בית"ר באגף שמאל והעביר כדור רוחב מדוייק לקאיו, כשלברזילאי לא נותר אלא לדחוק פנימה את היתרון המוצדק.


יחזקאל ערך כמה שינויים במחצית ועבר לשחק כדורגל התקפי וזה השתלם לו. בית"ר החלה ללחוץ כבר עם פתיחת המחצית השנייה, גררה חילופים הגנתיים של הצד האדום ובסופו של דבר גם באה על שכרה. פרדי פלומן ליהטט, פרץ לרחבה וסחט הכשלה מאוראל דגני שהובילה לפנדל מוצדק לצד הצהוב. פלומן גם לקח את הבעיטה וכבש את שערו הרביעי במדים הצהובים.


דווקא כשנראה היה שאנחנו מתקרבים לחלוקת נקודות צודקת הגיע הרגע שכולם יזכרו. כדור קרן של המחליף, מאור בוזגלו, מצא את דוד קלטינס ברחבה, הבלם זינק ונגח פנימה את שער הניצחון שאולי יציל את בית"ר ממאבקי הירידה.