י-ם של מטה: בית"ר מחוץ לפלייאוף העליון

צפו: קלינגר ספג 1:0 מהפועל וייאבק על ההישארות. עאבד כבש

אם לפני המחזור האחרון היה ספק לגבי העונה של בית"ר ירושלים, הרי שאחריו הוא הוסר. למרות תקציב גבוה וסוללת כוכבים, החבורה של ניר קלינגר מחוץ לפלייאוף העליון לראשונה מאז עונת 2013/14 ואין מילה אחרת מאשר כישלון כדי להגדיר זאת. ההפסד 1:0 בטדי להפועל ת"א במסגרת המחזור האחרון של העונה הסדירה רק חידד את הנקודה, ובנוסף קבע כי החבורה מהבירה בסכנת ירידה ממשית. נפילה גדולה אחרי שבעונה שעברה סיימה במקום השלישי והעפילה לאירופה.


יש לציין כי גם ניצחון לא היה עוזר לבית"ר ירושלים. היא הייתה צריכה שהפועל חדרה והפועל חיפה יפסידו, וזה לא קרה. אבל שום תירוץ לא יתקבל. הסגל שבנה משה חוגג היה אמור להיות בין שש הראשונות בליגה, אם לא יותר מכך, ובטח שלפני הפועל חדרה, שעלתה העונה לליגה הבכירה ומחזיקה בסגל בעיקר שחקנים ששיחקו בליגות הנמוכות בשנים האחרונות.


המשחק מול הפועל ת"א היה מיקרוקוסמוס לעונה של בית"ר כולה. המון כישרון, אבל מעט מאוד תכל'ס. יוסי בניון, אולי בעונתו האחרונה ככדורגלן מקצועי, ניסה, גם עידן ורד הראה כמה ניצוצות וטל כחילה היה קרוב עם נגיחה, אבל בית"ר כמעט ולא סיכנה את השער של לבקוביץ'. קובי רפואה הצליח לנטרל את ההתקפה המקומית ובסיום גם עקץ, ואולי הבטיח לעצמו עוד עונה בליגת העל.

הפועל ת"א הייתה הטובה ביותר ברוב 90 הדקות, וכבר בדקות הראשונות אנתוני אנאן, שקיבל הזדמנות בהרכב ולא ממש הרשים, הציל מהקו ניסיון של קאיו. במחצית השניה היה זה רמזי ספורי, שנעצר פעמיים אצל איתמר ניצן. השוער רשם עוד הופעה טובה בין הקורות, שלא הספיקה. אנדראס הרצוג צריך לקחת אותו בחשבון לקראת סלובניה ואוסטריה. עם זאת, בסוף נגמר המזל לבית"ר ירושלים והפועל ת"א מצאה את הרשת.


טעות של עוז ראלי, שגם הוא הוצב בהרכב למרות שלא שיחק לאחרונה, העמידה את המחליף, אחמד עאבד, מול טל בן חיים. הניסיון הראשון של השחקן פגע בבלם, אבל בשני הוא כבר מצא את הפינה של ניצן וחגג בטירוף ניצחון ענק. אחרי השער נזרק רימון עשן צהוב לעבר כר הדשא (ועוד לפני כן נזרקו חפצים על ניצן) ושתי הקבוצות צפויות לעמוד לדין. עאבד וספורי חגגו עם תפילה מול הקהל האדום, ועוד יותר חיממו את הקהל של בית"ר. רפואה, שכבר התפטר וחזר בו העונה, רושם ניצחון חוץ ראשון העונה ואולי משאיר תקווה לאדומים בצל הבעיות הניהוליות והתביעות הרבות שנגד הקבוצה.


עם הכניסה לפלייאוף התחתון (שבעה משחקים בסך הכל), הפועל ת"א מדורגת במקום השמיני עם 31 נקודות, מרחק 9 מהקו האדום (אשדוד עם משחק חסר) ובית"ר ירושלים מדורגת במקום ה-11, מרחק שבע בלבד מאשדוד. ניצחון של הדרומיים יצמק את הפער לארבע נקודות ויכניס את קלינגר ללחץ.