4 על 4: 2:4 לבני יהודה על הפועל חיפה

צפו: עוד רביעייה לכתומים. סילבסטר, קונסטנטין וזנטי כבשו

כמה חבל שאוהדי בני יהודה לא היו יכולים לראות הערב (שבת) את הקבוצה שלהם. הכתומים, ללא ספק הקבוצה הכי טובה העונה שהיא לא מכבי תל אביב, חגגה רביעייה שנייה ברציפות בדרך ל-2:4 גדול על הפועל חיפה, במה שככל הנראה יבטיח להם את המקום בפלייאוף העליון, ובצדק גמור. לקהל של הקבוצה מהשכונה לא הותר להיכנס עקב הקריאות הגזעניות כלפי פלומן וקונטה בטדי, והם פספסו צמד נהדר של חלוץ הרכש החדש יאקוב סילבסטר, שמוכיח שהוא לא שכח לשחק כדורגל. באופן כללי זאת הייתה תצוגת כדורגל, כמו שכתוב בספר.


המחמאות לסילבסטר מוצדקות, אבל מגיע שאפו לכל המערכת של בני יהודה. יוסי אבוקסיס שוב מוכיח שהוא אחד המאמנים הבכירים בכדורגל הישראלי, קונסטנטין (שער) ובלטקסה (בישול) מוכיחים שהם אולי צמד המגנים הטוב בארץ, סורו לא ממש שייך לליגת העל, במובן החיובי, ואפילו עמית זנטי כבש שער ראשון. אחרי המכירה של ירדן שועה היה חשש שהכתומים ידעכו, אבל אחרי תקופת הסתגלות הם חזרו לשגרה, עם כדורגל שמח ומהנה. פעם קראו לבני יהודה ברזיל הקטנה, אולי כדאי לשלוף את הכינוי הזה מהבוידעם.


מאוויס צ'יבוטה יעשה ככל הנראה בהמשך השבוע את הדרך לבולגריה כדי לחתום בלודוגורץ, אבל כל עוד הוא כאן הוא לא מפסיק לנפק מספרים. בדקה ה-18 הוא בישל את הראשון לסילבסטר שלא התרגש מהגנת האורחים והכניע את שטקוס. הפועל חיפה סירבה להרים ידיים, והשוותה בזכות שער עצמי אומלל של איציק עזוז. גינסארי הכניס כדור די תמים לרחבה, הקפטן של הכתומים דחק את הכדור לשער שלו (31).

השוויון הזה ממש לא עשה רושם על הקבוצה של יוסי אבוקסיס, ואחרי שסילבסטר קלקל לקונסטנטין בישול נהדר עם נגיחה למשקוף, המגן כבש בעצמו (39) אחרי נגיעת יד של דור מלול בתוך הרחבה. מימר קיווה לראות דברים אחרים מהקבוצה שלו במחצית השנייה, אבל העליונות של המארחת הייתה ברורה. בלטקסה קיבל חופש מוחלט מההגנה, ומצא בכדור מושלם את החלוץ הסלובקי שהשלים צמד (57) עם שערו השלישי במדי קבוצתו החדשה. לשם ההשוואה, בבית"ר י-ם הסלובקי כבש רק שער אחד בלי אף בישול במעל אלף דקות.


גל אראל, ששגה בשער הראשון של בני יהודה, הפיח תקווה בשורות הפועל חיפה (82), אבל השער הזה בעיקר שייך לשופט ארז פפיר שהצביע על הנקודה הלבנה למרות שחוזז הוכשל מחוץ לרחבה. בסופו של דבר זה לא שינה כלום, כי זנטי המחליף (87) כבש מול האין הגנה של האורחת. עבור השחקן שגדל במכבי חיפה זו הייתה חגיגה כפולה, שהבטיחה ניצחון סופר מוצדק לסגנית המוליכה.


הקבוצה של שרון מימר רושמת הפסד שני ברציפות ומאבדת גובה במאבק על הפלייאוף. אחרי ארבעה מחזורים ברציפות ללא ניצחון, האדומים חייבים לחזור למסלול אם הם לא רוצים למצוא את עצמם בחלק התחתון של הטבלה. הבעיה היא שכבר במחזור הבא מחכה לה דרבי מול מכבי חיפה שתחפש נקמה. בני יהודה מנגד תצא לדוחא למשחק מול האחרונה בטבלה, ואם היא תציג יכולת זהה, גיורגי דרסיליה יכול לשכוח כבר הערב מהנקודות.