נפרדנו כך: 1:1 בין בית"ר להפועל חיפה

צפו: המארחים סגרו את 2018 בלי ניצחון בית בשלושה חודשים

נפרדנו כך. המשחק האחרון של שנת 2018 בכל רחבי העולם נערך הערב (שני) באצטדיון טדי, וגם אם רצינו שזה ייגמר בקול תרועה רמה, בית"ר ירושלים והפועל חיפה נפרדו ב-1:1 ששיקף את מצב העניינים על כר הדשא. אחרי מחצית בינונית, האדומים עלו ליתרון מהנקודה הלבנה, רק בשביל לראות את אנתוני וארן שובר בצורת של עשרה חודשים בליגה. הצהובים-שחורים ממשיכים לאכזב במגרשם הביתי, אבל גם הם יקוו שהשנה האזרחית הבאה תביא איתה בשורות טובות יותר.


ניר קלינגר, מאמן בית"ר, עזב ממש לא מזמן את הפועל חיפה בטונים צורמים. שרון מימר, שהחליף אותו בכרמל, מכיר טוב מאוד את בית"ר, אותה הוא הספיק לאמן במשך תקופה קצרה. ההיכרות המצוינת הזאת באה לידי ביטוי גם על כר הדשא, כשכל קבוצה מנטרלת את יריבתה והשחקנים מתקשים להגיע למצבים. הדבר נכון במיוחד בכל מה שקשור למחצית הראשונה, שהייתה פשוט לא מספיק טובה לרמה של ליגת העל.

המחצית השנייה נפתחה בקצב טוב יותר והאורחת הצליחה לעלות ליתרון אחרי שגיאה של דוד קלטינס. המגן לא סגר טוב את נס זמיר והכשיל אותו בתוך הרחבה. גל אראל (56) הכניע את איתמר ניצן. מיד לאחר השער ניר קלינגר ביצע חילוף כפול ושלח הרבה יותר שחקנים קדימה, וגם אם היכולת הייתה רחוקה מלשכנע, התקפה אחת טובה הספיק בשביל להשוות. האדומים לא שמרו מספיק טוב ו-ורד מצא את הראש של וארן (77) שכבש 18 דקות אחרי שעלה מהספסל. הצרפתי שחרר הרבה לחץ אחרי תקופה ארוכה מאוד בלי שער בליגה.


עוד לפני השער המשווה הגיע למארחת פנדל אחרי נגיעת יד של שון גולדברג ברחבה, אבל יפת בחר לא לשרוק הפעם למרות המחאות. גילי ורמוט עוד יכול היה לגנוב את הנקודות לאזור חיוג 04, אבל הבעיטה החלשה שלו לא עברה את ניצן. בסופו של דבר זה היה משחק שמייצג לא מעט את ליגת העל שלנו. השחקנים רוצים ומשקיעים, אבל הרמה לא מספיק טובה. יותר מדי שחקנים לא היו בכושר הרגיל שלהם, כמו מאור בוזגלו, בן אז'ובל יאקוב סילבסטר ועוד. היו נקודות אור פה ושם, אבל אין ספק שהקהל שהגיע לקור של טדי ציפה ליותר.


הדבר שהכי צריך להדאיג את קלינגר הוא מאזן הבית של קבוצתו. מאז אפריל, הצהובים-שחורים ניצחו רק משחק בית אחד, וככה לא יהיה להם פשוט להישאר בליגה. למרות זאת, אין ספק שהם נראים טוב הרבה יותר מאז הגעתו של המאמן החדש, בדגש על משחק ההגנה כשבית"ר ספגה שני שערים בלבד בחמשת המחזורים האחרונים. במחזור הבא מצפה לה משחק לא פשוט מול סכנין שנמצאת מתחת לקו האדום. הפועל חיפה, שלא ניצחה בשלושת המשחקים האחרונים, תקווה לשנות את המומנטום השלילי מול חדרה בסמי עופר.