סוף כל סוף: הפועל ת"א עלתה לשמינית הגמר

צפו: מהפך ו-1:2 על קטמון קבע ניצחון ראשון מאז ספטמבר

למה לא כל יום גביע? הפועל תל אביב שכחה הערב (ראשון) מהצרות שיש לה בליגת העל בשביל לנצח 1:2 את הפועל קטמון ולזכות בכרטיס לשמינית גמר גביע המדינה שם היא תארח את הפועל חדרה. החבורה של אופיר חיים נקלעה אמנם לפיגור כבר אחרי ארבע דקות, אבל ביצעה מהפך תוך עשר דקות במחצית השנייה והראתה שהיא יודעת לכבוש, ואפילו שערים יפים. חיים סוף סוף יכול לחייך לאחר שהשיג ניצחון ראשון כמאמן האדומים.


ההתמודדות לא הייתה יכולה להיפתח בצורה רעה יותר עבור האדומים מתל אביב. אוראל דגני לא הצליח להרחיק כדור פשוט ומיקו ממן לא נכשל מול רובי לבקוביץ' (4). השוער, שפתח בהרכב רק בגלל שאריק ינקו מתח שריר בחימום, נאלץ להוציא כדור מהרשת כבר לאחר הבעיטה הראשונה של קטמון. האורחת הייתה צריכה לכל הפחות להשוות במחצית הראשונה, אבל מוליץ' וזיקרי לא הצליחו לתרגם פעולות טובות של עידן כהן וג'וזף גנדה לשערים.


למרות היתרון של קטמון, מסתבר שעדיין יש הבדלים בין שתי הליגות הבכירות בישראל. גם אם הפועל ת"א רחוקה מלהבריק, היא הייתה טובה הרבה יותר, מלבד ב-20 הדקות הראשונות. עם קצת יותר ריכוז, זה היה נגמר בתוצאה קצת יותר טובה מבחינתה. חזרה למשחק. לאופיר חיים נמאס מחוסר המחץ, והוא הרים את קאיו מהספסל בתחילת המחצית השנייה. שלוש דקות לאחר מכן האדומים מצאו את השער. דאבל פס יפה של רז כהן וזיקרי הסתיים בכיבוש של האחרון שלא נכשל מול ברק לוי (57). 1:1 בטדי.


שער השוויון רק הגביר את הרעב של האדומים שהחלו לשחק באופן הרבה יותר משוחרר. השער הבא כבר היה הכי יפה של הפועל ת"א העונה. עדן דהן שגה בהרחקה, קאיו מסר לזיקרי שהחזיר לו בעקב מרהיב, אז הברזילאי מצא את מוליץ' שלא התבלבל ומשבעה מטרים כבש את שערו הראשון העונה בכל המסגרות (67). האדומים ביצעו מהפך תוך 10 דקות וכבשו שני שערים לראשונה מאז ה-0:3 על אשדוד בגביע הטוטו, אי שם בתחילת אוגוסט. קטמון הייתה חייבת להשוות, אבל דווקא האורחת הייתה קרובה יותר וסבלה מהחמצות גדולות של קאיו וגנדה. למרות זאת, זה היה מספיק בשביל לנצח.


האם הניצחון היקר הזה מסמן תפנית מבחינתה של הפועל ת"א? קשה לדעת, אבל אין ספק שלתקן ליקויים אחרי ניצחון זה הרבה יותר קל. בנוסף, גם אם מדובר בסך הכל בנציגה מליגת המשנה, החזרה מפיגור תחדיר קצת ביטחון בשחקנים ששכחו שיש דבר כזה. אופיר חיים יקווה למנף את מה שקה בטדי כבר מול בני סכנין במחזור הקרוב, כי עם כל הכבוד לגביע, הלחם והחמאה שלו היה ונשאר הליגה. קטמון מן העבר השני תתרכז במאבקי העלייה. לקבוצה של ליאור זדה יש את כל מה שצריך בשביל לעשות את זה, והגיוני שבעונה הבאה שתי הקבוצות הללו ייפגשו על הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי.