מה שהיה הוא שיהיה: 0:2 למכבי ת"א על חיפה

צפו: שכטר (שער בכורה) ופרץ כבשו לצהובים. קראמר ראה אדום

לפעמים פעולה אחת של מאמן קובעת את גורלו של משחק הכדורגל. הערב (ראשון) מה שהכריע את ההתמודדות בין מכבי ת"א למכבי חיפה היא הכנסתו של דור מיכה לכר הדשא, אחרי 66 דקות חלשות מאוד של סגנית האלופה. ארבע דקות אחרי עלייתו מהספסל הקשר סיפק בישול גאוני לשכטר ששבר את הקרח, ודור פרץ כבש את השני שנתן לצהובים 0:2 על מכבי חיפה במחזור הראשון של הליגה. בעקבות כך עלו הצהובים ל-1,000 ניצחונות בליגה הבכירה, יותר מכל קבוצה אחרת. 


המשימה הכי חשובה של מכבי ת"א השבוע, עם כל הכבוד למפגש עם הירוקים, היא הגומלין ביום חמישי מול סארפסבורג. ההפסד 3:1 בנורבגיה, הביא לכך שולדימיר איביץ' עלה הערב עם הרכב משני, כשצ'יקו אופואדו פתח בחוד עם איתי שכטר, ושרן ייני עלה כבלם במקומו של איתן טיבי. לצערו של הסרבי, ז'איר אמאדור נפצע לאחר 30 דקות של כדורגל, והוא בספק ליום חמישי.


פרד רטן אמר בצדק שאליפות לא לוקחים במחזור הראשון של העונה ולכן אפשר לשחק בצורה מושחררת, אבל אין ספק שהוא רצה לראות יותר מהחניכים שלו, בטח מול מכבי ת"א בתצוגה חלשה ביותר ברוב שלבי המשחק. מי שהשאיר רושם ראשוני מר מאוד הוא החלוץ ההולנדי מיכיל קראמר שספג כרטיס אדום מיד אחרי השער הראשון, בגלל דיבורים מיותרים עם השופט זיו אדלר.


לא לרמה הזאת ציפינו באחד המפגשים הכי יוקרתיים שהכדורגל הישראלי יכול לספק לנו. החולשה הייתה שייכת בעיקר לצהובים, כשנראה שהשחקנים שפתחו לא ידעו איך לאכול את ההרכב ואיך להסתדר עם הציוותים. מכבי חיפה הייתה יותר נמרצת במחצית הראשונה, כשאחרי 21 דקות שלומי אזולאי סחט הצלה גדולה מראיקוביץ' שהסיט את הטיל של הקשר למשקוף. 8 דקות לפני השריקה למחצית ניפק ניקיטה רוקאביצה החמצה שהייתה צריכה להסתיים ברשת של הצהובים.

גם פתיחת המחצית השנייה לא הביאה עימה בשורה, אבל אז איביץ' הלך לספסל שלו והעלה משם את מיכה, שלא היה אמור לשחק כדי לשמור עליו ליום חמישי. הפעולה הראשונה של הקשר הייתה יפהייפה, אבל אופואדו לא הצליח לתרגם את הרוחב המצוין של יונתן כהן לשער יתרון. הפעולה השנייה של מיכה כבר זקפה לזכותו בישול ראשון לעונה. שכטר ידע לסיים כדור עומק אדיר של מיכה מול חיימוב שלא יכול היה להושיע (66).


מיד לאחר השער קראמר ראה אדום ישיר, והמשחק נגמר מבחינתם של הירוקים שפשוט נעלמו מכר הדשא. פרץ ניצב חופשי לחלוטין במרכז הרחבה של הירוקים ונגח פנימה את כדור הקרן של כהן (76). בתוספת הזמן אלירן עטר היה יכול להגדיל את היתרון, אבל לא דייק והותיר את התוצאה על כנה.


האם אפשר להסיק מסקנות מהמשחק הזה? מכבי חיפה תקווה שלא. הירוקים לא נראו טוב מול יריבה שעלתה בהרכב משני והציגה יכולת חלשה, אבל בהמשך הם עשויים וחייבים להיראות הרבה יותר טוב. מכבי ת"א תתפנה לגומלין הליגה האירופית, ומהמשחק הזה תיקח בעיקר את שלוש הנקודות, לצד היכולת שוברת השוויון של מיכה.