נחכה לליגה: 0:0 חלש בין פ"ת לבני יהודה

הכתומים הודחו, אבוקסיס: "מאמין בן חיים יחתום". צפו

מכבי פ"ת ובני יהודה נפגשו הערב (רביעי) במסגרת המחזור הרביעי בגביע הטוטו ונפרדו ב-0:0 משמים. לזכותן של שתי הקבוצות ייאמר שהן לא שיחקו בהרכבים החזקים שלהן, כל אחת וסיבותיה. בעקבות התוצאה בני יהודה איבדה סיכוי מעשי להעפיל לחצי הגמר, כשגם מצבה של מכבי פ"ת לא מן המשופרים. המרוויחה הגדולה היא הפועל ת"א שתוכל להבטיח את ההעפלה כבר הערב.


המלאבסים חסרו שלושה שחקנים מרכזיים. יוסי בניון עדיין לא כשיר בגלל כאבים בגב, גל שיש ורומאריו פירס ריצו עונש הרחקה. מן העבר השני, יוסי אבוקסיס נאלץ להסתדר ללא דור ג'אן וסוהיל ארמלי שעדיין לא כשירים לאחר הטרייד עם מכבי ת"א. יונתן שאבי רשם בכורה בין הקורות על חשבון זובאס שספג אדום מול רעננה.


המחצית הראשונה נראתה כמו משחק ידידות בתחילת אוגוסט. המלאבסים החזיקו בכדור הרבה יותר, אבל כמיו ולא בחנו את השוער הצעיר שעמד מנגד. מנור סולומון ביצע מהלך אחד ראוי לציון, ולידור כהן היה הכי מסוכן אבל שתי הבעיטות שלו חלפו ליד הקורה של הכתומים.


גם אם במחצית השנייה לא ראינו כדורגל גדול, לפחות היו הרבה יותר מצבים מסוכנים ליד שני השערים. אבוקסיס העלה מהספסל את מאוויס צ'יבוטה שהיה פעלתן כהרגלו וכמעט וניצח לקובצתו את המשחק.

שני המצבים המסוכנים ביותר במשחק הגיעו מהמחליפים הכתומים. בראשון היה זה שגיב יחזקאל שפרגן לצ'יבוטה שגלש שנייה מאוחר מדי ולא הצליח לדחוק את הכדור פנימה. יכול להיות שיחזקאל היה צריך לנסות לסיים בעצמו. שש דקות לסיום סתיו פיניש, עוד מחליף, הדביק את הכדור למשקוף השער של גיגי שעמד חסר אונים מול הבעיטה החופשית. למזלו, הכדור לא חדר פנימה.


המארחת נחלשה מאוד במחצית השנייה, אבל גם לה היו מספר מצבים לא רעים הודות לטעויות של בני יהודה, אבל היא לא ניצלה אף אחד מהם. מפעל גביע הטוטו יכול להעניק לא מעט רווחים למי שמתקדמת לשלבים המאוחרים שלו, אבל לא נראה שמכבי פ"ת ובני יהודה יצליחו ליהנות מהשלל הזה העונה. בכל מקרה הן יקוו להציג כדורגל קצת יותר טוב בהמשך הדרך.


"אני שמח מזה ששמרנו על שער נקי", אמר בסיום יוסי אבוקסיס, "אני גם מרוצה מאיך ששחקנים כמו מאוויס ושגיב הצליחו להשפיע אחרי שעלו מהספסל. החצי השני שלנו היה הרבה יותר טוב, רצינו לנצח אבל לא נורא. הסגל עדיין לא שלם כמובן, אני רוצה לצרף בלם ומאמין שטל בן חיים יחתום מחר. שון מלכה יצטרף וזה גם יתרום לנו".


"היינו חייבים לנצח בשביל להישאר בתמונה", סיפר אלישע לוי, "אני מקווה שאנחנו עדיין בתמונה. אנחנו מחפשים עוד 2-3 שחקנים ופועלים מאחורי הקלעים כדי שזה יקרה. שני מקווה שבניון יפתח את העונה, אבל זה עדיין לא ברור. עמוס לוזון אמר לי מהרגע הראשון שאם הוא יקבל הצעה מתאימה, סולומון יימכר. אני בכל מקרה מקווה שהוא יישאר איתנו עד סוף העונה".