"סרבתי לאספניול. היום אני לא יכול לרוץ"

יניב עזרן, שפרש בגיל 26 אחרי שנפצע במכבי פותח את הפצעים

ממלך השערים של ליגת העל ועד לפרישה בגיל 26. להיות כדורגלן זה חלום של לא מעט ילדים בארץ בכלל ובאשדוד בפרט. ב-2007 יניב עזרן הגיע לפסגת השאיפות שלו. החלוץ האשדודי היה אחד השחקנים הכי מוכשרים של אותה תקופה בישראל. אחרי שכבש 15 שערים והפך למלך השערים של הליגה כששיחק במ.ס אשדוד, כל הגדולות רדפו אחריו, אבל הוא בחר במכבי ת"א של טרום עידן גולדהאר.


גם עזרן לא האמין שדווקא קפיצת המדרגה לה כל כך חיכה תהפוך לרגע שהוא יעדיף לשכוח. אחרי שבעונה הראשונה כבש שער אחד בלבד אחרי ששיחק עם זריקות למרות פציעה קשה בברך, בעונה השניה הכאבים כבר הכריעו אותו.

עזרן עבר מחדר ניתוח אחד לאחר ולא הצליח לחזור למקצוע אותו הוא כל כך אוהב למרות אינספור ניסיונות, עד שלבסוף בחר לפרוש מכדורגל ב-2011. היום, כשהוא בן 34 הוא מביט לאחור במבט פיקח יותר, לא כועס על אף אחד, אבל מבין שהוא יכול היה להגיע לפסגות אחרות. רגע לפני המפגש של הצהובים מול מ.ס אשדוד,  עזרן פותח את הפצעים ומספר על הפציעה שרודפת אותו עד היום.


"עזבתי את הכדורגל, לפחות בינתיים. יש לי שתי מסעדות ועסק של שלטי חוצות. אני מאושר מהמקום בו אני נמצא היום", הוא פותח את דבריו, "כדורגל? אני עוקב בעיקר אחרי מ.ס אשדוד, בה הילד שלי משחק. לא פוסל אפשרות שאחזור לספורט".

אחרי שהצליח במדי אשדוד, לא היה מועדון גדול בארץ שלא רצה לצרף את עזרן, שאפילו משך עניין ברחבי אירופה. "הייתי אמור להיות החלוץ המוביל של מכבי ת"א", הוא נזכר, "אחרי שסיימתי את העונה באשדוד כמלך השערים כל הגדולות רצו אותי. הפועל ת"א, מכבי חיפה הגישו לי הצעות ואפילו אספניול פנתה אליי, אבל בחרתי במכבי ת"א אחרי שוויתרתי על כסף משיקולים אישיים. דמיינתי שאעשה דברים גדולים בארץ ואזכה בתארים, אבל לפעמים דברים לא עובדים כמו שאתה מדמיין".


עזרן שיחק בתקופה בה המערכת הרפואית לא הייתה מתקדמת כמו זו של היום. אחרי שנפצע בתחילת דרכו במכבי ת"א הוא בחר שלא להתפנק והמשיך לשחק עם פציעות, וכך פציעה קלה הפכה לכזו שגמרה לו את הקריירה.
"הייתה לי דלקת קטנה בברך והייתי אמור לנוח. שיחקתי עם זריקות ועשיתי לעצמי נזק בלתי הפיך", הוא נזכר, "עשיתי כמה ניתוחים וזה גרם לי לפרוש. סיימתי את החוזה שלי בגיל 28, אבל מגיל 26 כבר לא שיחקתי כדורגל".


אלא שגם אחרי הפרישה כאבי הפציעה בברך לא עזבו אותו, ועקב כך בגיל 34 אקס מכבי ת"א נמנע מלבצע פעילות ספורטיבית. "אני עדיין סובל מכאבים, הרגל שלי מוגבלת והכיפוף הוא לא אותו כיפוף", הוא מספר, "בחורף כואב לי יותר. לצערי אני לא עושה פעילות ספורטיבית. הפציעה שלי היא פציעה מאוד נדירה, קרע צדי של הפיקה, קיבלתי עליה אחוזי נכות מהמדינה. היום אני לא יכול לרוץ. זה לא דבר שקורה לספורטאים בדרך כלל, אבל זה חלק מהחיים. אני מאמין שהכל לטובה. אין לי כעס כלפי אף אחד".


גם הרבה שנים אחרי, רבים זוכרים את הפציעה הקשה של עזרן, שמספר שלא מעט ספורטאים, ביניהם מאור בוזגלו, התייעצו איתו אחרי שחוו פגיעה קשה: "כולם זוכרים את הפציעה הקשה שעברתי. זה קורה לי הרבה שמתקשרים אליי כדי להתייעץ על אופי הטיפול. דיברתי עם מאור בוזגלו אחרי הפציעה, מדובר בבחור חזק מאוד מבחינה מנטאלית. היום הטיפול הרפואי הוא שונה והוא יכול לחזור. לדעתי הוא לא אמר את המילה האחרונה שלו".

אם תהיתם בעד מי עזרן במפגש בין מכבי ת"א לאשדוד, אז לו אין ספק. עזרן נותר אוהד של אשדוד, אוהב את המועדון ושמח מאוד לראות את ההתקדמות של מחלקת הנוער בו. לדעתו כיום הקבוצה נותנת הרבה יותר במה לשחקנים צעירים מוכשרים, כזו שאין בשום מקום אחר בארץ, ולכן לאותם יהלומים לא כדי למהר לעזוב.

"יש באשדוד חומר שחקנים מאוד טוב, יש כאן חבר'ה צעירים מאוד כשרוניים. אור אינברום, גדי קינדה, דין דוד, בנצי מושל ואחרים מקבלים הרבה הזדמנויות היום", עזרן מחמיא, "בני שכבת הגיל שלי לא קיבל צ'אנסים כמוהם. המטרה של המועדון זה לקדם צעירים וזה מבורך בעיני. יש כאן קבוצה נוער אדירה ואני חושב שכל אחד צריך לשקול את צעדיו בצורה חכמה ולעזוב רק ליעד שיקדם אותו. מה לגבי גדי קינדה? בבוא עת אם הוא ירצה לשמוע את דעתי, אגיד לו את זה בארבע עיניים".


מי שעשוי בהמשך להשתלב באשדוד הוא בנו של עזרן שמשחק בגילאים הצעירים של מחלקת הנוער. שחקן העבר מביט בילדו מרחוק ולא רוצה לפגוע לו בחלום, אבל הצלקת מהפציעה מלווה אותו גם כשהוא עוקב אחרי הדור הבא: "אני לא רוצה למנוע מהילד שלי כלום, אם הוא רוצה לשחק, אז אני כמובן אתן לו את ברכת הדרך. אני מקווה שהוא יצליח ואז לראותו אותו כאבא יהיה התיקון שלי. כל מה שקורה זה לטובה".