עקב הקריאות: בני יהודה שקלה לא לשוב לשחק

ברק אברמוב שוכנע ע"י חסון לא לפוצץ את המשחק בק"ש

יוסי אבוקסיס קיווה שלראשונה מאז אפריל 2016, בני יהודה שלו תרשום רצף של שלושה ניצחונות בליגת העל. לצערו, היכולת של החניכים שלו הייתה רחוקה מלהיות משביעת רצון והכתומים הפסידו 2:1 להפועל ק"ש.

מעבר למשחק עצמו, מה שגנב את ההצגה היו הקריאות הגזעניות המכוערות של אוהדי בני יהודה כלפי שחקני קרית שמונה ובעיקר אחמד עאבד. במהלך מחצית המשחק, הבעלים של בני יהודה ברק אברמוב התקשר למנכ"ל מנהלת הליגה אורן חסון והודיע לו כי בעקבות הקריאות הגזעניות, הקבוצה לא תעלה למחצית השנייה. חסון ביקש מאברמוב כן לעלות לשחק על מנת שלא לפגוע בזכיין השידור וכדי שהקבוצה לא תספוג עונש קשה.


אברמוב עצמו סיפר לערוץ הספורט על המקרה: "אנחנו לא נסבול התנהגות גזענית לא של הקהל שלנו ולא שלא היריבה, לא נגד שחקנים שלנו או של היריבה. לא נהסס לפעול בכל דרך, גם אם זה אומר שנאלץ לספוג עונשים אנחנו נמשיך בדרך שלנו, גזענות לא תהיה חלק מבני יהודה".


חזרה לכדורגל. מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס, הרבה להתייחס להחלטה של זיו אדלר שלא להעניק פנדל לקבוצתו בתוספת הזמן, אבל לא האשים את השופט באופן ישיר ומיתן את הביקורת שלו.


"העבירה על צ'יבוטה, לפחות מהצד שלי נראתה כמו 100% פנדל", אמר אבוקסיס בסיום, "אני לא רוצה לדבר על השופטים, כי נמאס לי לדבר על זה. החלטות שיפוט הן פעם נגדך ופעם הולכות לטובתך, מהמושב שלי ראיתי שהיה פנדל, אבל אני בטוח שאדלר לא עשה את זה בכוונה וחבל שטעות כזו עלתה לנו במשחק".

"לא יצרנו מספיק מצבים, אבל הגיע לנו לפחות תיקו", הוסיף המאמן, "שתי טעויות בהגנה והם תפסו אותנו במתפרצת. חבל כי סה"כ לא הגיע לנו להפסיד, אבל זה הכדורגל. בגדול לא שיחקנו טוב התקפית, לא הבאנו מספיק יכולות ונצטרך לשפר את זה".


"השחקנים עבדו קשה מאוד היום", סיכם אבוקסיס, "היה פה רצון אדיר ומלחמה גדולה וזה אחד הימים שפחות טובים מבחינת יכולת. עשינו עבודה די טובה עם 3 בלמים. היום נריוס רצה לכבוש וזה פשוט לא נכנס, אבל כשהם רוצים ונלחמים אין לי טענות לשחקנים. נשפר את היכולת ובעזרת השם יהיה יותר טוב".


בצד השני, הרגשות היו שונות בתכלית באופן טבעי. "מה אפשר לבקש יותר?", אמר מאמן הפועל ק"ש, חיים סילבס, "יצא המיץ היום, עברנו שבוע גדוש אני והמשפחה שלי דיברתי עם השחקנים והם רצו להשלים אותו עם ניצחון. אמרתי להם במחצית שזה יכנס ובסוף זה נכנס".


"אחרי ניצחון זו לא חוכמה להגיד שיש שינוי", הוסיף המאמן המחויך, "עבדנו על פרמטרים וגם היום כשהגענו למצבים מקרוב, אנחנו עדיין מתקשים והסוף לוקה. אני מקווה מאוד שהמשחק הזה יפתח לנו את הדבר הזה, והגיע הזמן שתיקחו את זה בחשבון. יש לנו משחק גביע הטוטו מול מכבי ת"א אז אנחנו עדיין לא מסתכלים על הפועל ב"ש. מכבי קבוצה גדולה וניערך הכי טוב שאפשר, ואחר כך ניערך לב"ש".


"בחודשיים האחרונים לא ישנתי בלילות", אמר איש המשחק, איסמעיל ריאן, שכבש ובישל, "עבר הרבה זמן מאז השער האחרון שלי. בעונה שעברה כמעט ולא שיחקתי וגם לא רצו אותי. מתחילת העונה אני עובד מאוד קשה ועושה אקסטרות כדי שהגול הזה יגיע. אני שמח שכבשתי, אבל הכי חשוב הניצחון של הקבוצה. עם כל הצניעות, אני חושב שלא היה לי משחק יוצא דופן, פשוט הייתה היום סיומת".