"וואקמה ואוגו רמה אחרת. שיתקדמו הלאה"

מפרשת צדק ועד ההשוואה בין ב"ש למכבי ת"א. סוארס מדבר

כשוויליאם סוארס חזר להפועל ב"ש בינואר האחרון, הוא לא חשב שהקדנציה השניה שלו במועדון תסתיים אחרי חצי שנה. הבלם הבין שהרבה דקות הוא לא יראה מברק בכר והחליט לבקש לעזוב לאומוניה ניקוסיה. סוארס, שרשם 6 שנים נהדרות עם הפועל ב"ש, לא בא בטענות כלפי אף אחד, נשאר האוהד מספר 1 של הקבוצה מהדרום.

"זאת לא הייתה הפתעה, ידעתי שלא אמשיך העונה בהפועל ב"ש, כשהבנתי שהמצב שלי לא עומד להשתנות. הייתי מוכן לזה", הברזילאי הסביר את ההחלטה לעזוב, "יכולתי להמשיך לשבת על הספסל של הפועל ב"ש, אבל יש לי עוד מה לתת בקריירה, גם אם זה במחיר שאפספס את ההזדמנות לשחק בליגת האלופות. הפועל ב"ש השתפרה מאוד בשנה האחרונה. יש שם בלמים מצוינים. היו לי הצעות מקבוצות אחרות בישראל, אבל זה לא תאם את הדרישות שלי".


"ב"ש לא בכושר טוב. זה לא קל לשחק גם בליגה האירופית וגם בליגת העל, באר שבע זו קבוצה שהולכת ומשתפרת, היא גדלה, אבל קשה לה בשתי מסגרות במקביל", סוארס התייחס למצב הנוכחי, "למרות היכולת מתחילת העונה, אני בטוח שב"ש תזכה באליפות שלישית כי מבחינת סגל, היא הקבוצה הכי מוכשרת בישראל. אין בעיה של מחוייבות בהפועל ב"ש, זה בית אחד, נטול אגו. אני בטוח שכולם רוצים בהצלחת הקבוצה ויעשו הכל בשביל זה".


למרות שסופסל על ידו, סוארס שפע מחמאות גם למאמנו: "ברק בכר הביא מנטליות שונה לב"ש. הכדורגל היום הוא לא מה שהיה בעבר, ברק הביא שיטות עבודה ושינה את ב"ש מכל הבחינות".

במשך שנתיים סוארס היה שותפו להגנה של שיר צדק, שנקלע לסערה סביב השימוש בחומרים אסורים. הברזילאי עוקב אחרי ההתפתחויות בפרשה, ובטוח בצדקת הדרך של צדק: "הוא הבחור הכי טוב שהכרתי. כל הסיפור הזה ממש מפתיע אותי, אני בטוח שמדובר בצירוף מקרים. מה האחריות של הקבוצה? אין לה קשר. אם היה חומר שהגיע מהקבוצה, אז לואי טאהא גם היה נכשל בבדיקה. אין לי חשש שימצאו אצלי חומר כזה".

סוארס היה שחקן אחד מתוך שורה של זרים איכותיים, שהצעידו את הפועל ב"ש קדימה והפכו אותה לאלופה. אחרי שעזב בעצמו בגלל שלא קיבל דקות, הבלם בטוח שגם וואקמה ואוגו צריכים לנהוג כמוהו: "ג'ון אוגו וטוני וואקמה הם רמה אחת מעל כל הליגה. הם שידרגו את הקבוצה בצורה יוצאת דופן, יש להם אופי ויכולת מדהימה. לדעתי שניהם צריכים להתקדם לקבוצות בכירות ביבשת, כי לרמה הזו הם שייכים, גם אם זה במחיר של לעזוב את ב"ש".


בסיום, הברזילאי התייחס ליריבות עם מכבי ת"א וגם לקבלת הפנים שאופיר דוידזאדה קיבל בתחילת העונה: "כמו שב"ש לא הרשימה ממש, גם היכולת של מכבי ת"א לא בשמיים. זה משחק גדול שהוא כמו הקלאסיקו של הכדורגל כאן. לגבי דוידזאדה, לא צריך לשרוק לו בוז, הוא לקח החלטה וצריך לכבד את עצמו. הפועל ב"ש התקדמה מאוד והשתפרה, אבל מכבי ת"א מועדון הכי גדול בישראל, עם הכי הרבה אליפויות והכסף הגדול. אסור לשפוט אדם שבוחר לעשות את הצעד הזה. כולנו מקצוענים".


בסיום, סוארס שלח מסר לאוהדי הפועל ב"ש: "לא אשכח לעולם את מה שהם עשו בשבילי, מדובר בקהל הטוב ביותר שפגשתי. רוצה להודות להם על כל התקופה יחד".