אתגר בוזגלו: על העתיד המעורפל של הכוכב

חיפה, מכבי ת"א או אולי לצאת לחו"ל. מדריך למלפפון המתלבט

עונת המלפפונים לקראת סיומה, אך הקבוצות הגדולות עדיין מחפשות את הקלף המנצח לעונה החדשה. הסגל של הפועל ב"ש הושלם, מכבי ת"א רוצה להחזיר את השליטה, מכבי חיפה מובילה עוד תהליך ובית"ר ירושלים חולמת לחזור להיות מועמדת ממשית לתואר.


אחד מהשחקנים הכי משמעותיים בחלון הקרוב הוא מאור בוזגלו. עד הפציעה הקשה, הילד של אבא יעקב חווה את העונה הטובה בקריירה שלו עם שבעה שערי ליגה ועוד שניים בליגה האירופית, שהראו שהוא שחקן שיכול לשדרג כל קבוצה בארץ, וגם לא מעט מועדונים מעבר לים.


בוזגלו קיבל הקיץ צ'אנס שמעט שחקנים מקבלים. דווקא אחרי שנגע באולימפוס של הקריירה, הוא סיים את חוזהו ופנוי כדי לעבור למרבה במחיר. על אף הפציעה הקשה שתגרום לו לחזור למגרשים רק בחודש נובמבר, הקשר עדיין מעורר עניין מהקבוצות הגדולות, שכן באופן טבעי, כששחקן בסדר הגודל הזה הופך לפנוי, זו תמיד הזדמנות נהדרת לחזק את הסגל.


מכבי ת"א ומכבי חיפה כבר הגישו פניות, כשגם אופציה של מעבר לחו"ל עשויה לעמוד על הפרק. רגע לפני שהוא מקבל החלטה לגבי עתידו, ניסינו לייעץ לו לאן ללכת: לעבור לצהוב או לירוק או אולי בכלל להפוך לליגיונר. המדריך לילד.

האופציה: מכבי חיפה
יתרונות: בשונה ממכבי ת"א והפועל ב"ש, בכפר גלים מאור בוזגלו יהיה שחקן הרכב, וכזה שאמור להיות האיש שיספק את המספרים. הקשר רוצה להיות כוכב ובעל מעמד בלתי מעורער ובקבוצה שכבר שכחה מתי היתה פקטור במאבקי האליפות, הוא גם יהיה כזה. יעקב שחר כבר הראה בעבר שלהכניס את היד עמוק לכיס זה לא בעיה מבחינתו, כך שגם ברמה הכלכלית, סביר להניח שהוא לא ייפגע. אפשר להגיד על בוזגלו הרבה דברים, אבל אי אפשר לקחת ממנו את זה שהוא שחקן קלאץ', וזה משהו שהיה חסר למכבי חיפה של השנים האחרונות.


חסרונות: "יעקב שחר הוא גנב, רמאי, שקרן, נוכל, זייפן, והגיע הזמן שכולם ידעו את זה. הוא מחזיק את מאור כבן ערובה". יעקב בוזגלו, 25.06.08.


אביו של הכוכב היה אחראי לעימות בלתי נשכח וההאשמות יוצאות דופן כנגד נשיא הירוקים, שיצטרך למצוא את הדרך לסלוח לו. בנוסף, מאור בוזגלו כבר הביע את הרצון שלו לזכות בעוד ועוד תארים, ולא בטוח שההגעה שלו למכבי חיפה תפתור את הבעיה של המועדון שלא יודע מה הבעיה שלו. יכול מאוד להיות שדווקא אחרי הפציעה הקשה, הקשר יתקשה לחזור לעצמו בסיר הלחץ בכרמל.

האופציה: מכבי ת"א
יתרונות: מכבי ת"א היא שם נרדף לשקט תעשייתי וזה אולי מה שבוזגלו הכי צריך אחרי שנה כל כך סוערת. הגעה למתחם השמור בקרית שלום יוצרת ניתוק מוחלט שלו מרעשי הרקע, ועל כך יעיד יוסי בניון, שלפני שנתיים גרם לאינספור כותרות במכבי חיפה ובעונה האחרונה התרכז רק בכדורגל. במכבי ת"א הוא יאבק על כל התארים ויזכה למשכורת גבוהה במיוחד, שכן כסף לא מהווה בעיה מבחינת מיץ' גולדהאר. אחרי שטל בן חיים החלוץ עזב, הצהובים משוועים לשחקן שיספק מספרים משמעותיים ובוזגלו, יחד עם אצילי, בהחלט יכול לענות על הקריטריונים.


חסרונות: בדיוק כמו בב"ש, גם במכבי ת"א יאלץ בוזגלו לשבת על הספסל ולא מעט, בדומה ליצחקי ומיכה. בשונה מב"ש שהתייחסה בסלחנות יחסית להתבטאויות של יעקב בוזגלו ולפוסטים של מאור, הצהובים צפויים להעניש בצורה חריפה את הכוכב אם יחליט לצאת כנגד המועדון.


הבעיה הגדולה ביותר מבחינת בוזגלו היא הקדנציה הקודמת שלו במכבי ת"א, שדי הסתיימה בבושת פנים. אביו היה היחיד שהעז לתקוף את גולדהאר וטען שגירשו את מאור בבעיטות ובאגרופים, ולא בטוח שהקנדי יסכים להחזיר את מי שתקף אותו בצורה כזו. אם אכן בוזגלו יחזור, לחוזהו יוכנסו בוודאות סעיפי משמעת חריפים שיגררו קנס על התבטאויות שכאלה. האם הבוזגלוס יוכלו למלא את פיהם מים? לא בטוח.

האופציה: מעבר לליגה הסינית
יתרונות: כסף, כסף, כסף. הליגה המתפתחת ביותר בעולם בתקופה האחרונה מחפשת שחקנים בסגנון של בוזגלו ומוכנה לשלם להם משכורות עתק. כפי שזהבי כבר למד, הפיזיות לא משחקת תפקיד במזרח, אלא יותר הבעיטה החזקה והדריבל מול האין הגנות. בוזגלו בעל הבעיטות החופשיות הקטלניות וההגבהות המסוכנות יכול להפוך לשחקן שם לשחקן מוביל, אפילו אם המשמעות היא שאתגר מקצועי ממשי לא יהיה לו שם.


חסרונות: בעקבות חוק הזרים שמאפשר את שילובם של 3 זרים בלבד במשחק אחד, ספק אם בוזגלו יוכל להשתלב בקבוצה שמתמודדת על תארים בסין, שכן המשבצת שמורה לכוכבי ענק דוגמת הולק, אוסקר וכו', בטח אחרי הפציעה הקשה. אם הכוכב ינדוד לשם, הוא יגיע לקבוצה קטנה דוגמת גוואנגז'ו ר.פ, ויסתפק במקום במרכז הטבלה במקרה הטוב, או מאבקי הישארות במקרה הרע. מעבר לכך, בוזגלו אוהב את אורח החיים בישראל ונדידה עם המשפחה למזרח, רחוק מההורים, הוא לא צעד שהקשר ימהר לעשות.

האופציה: מעבר לליגה אירופית (בלגיה, ספרד, איטליה וכו')
יתרונות
: אם בוזגלו יחליט בכל זאת לחפש אתגר מקצועי בגיל 30, יכול מאוד להיות שאירופה היא המקום בשבילו. התנאים, האווירה לצד הכוכבים והרצון להראות שיש לו מה להציע ברמות הגבוהות ביותר, יכולות לתת לבוזגלו טעם נוסף בקריירה, כזה שהוא עדיין לא חווה, ועל הדרך להסיר את סימני השאלה סביבו.


חסרונות: למרות שני השערים בליגה האירופית, היה אפשר לראות שבמשחקים בזירה היבשתית בוזגלו התקשה במיוחד. הפיזיות והמשמעת הטקטית הקשו עליו לבוא לידי ביטוי. קשה לראות קבוצה אירופית מהמרת על שחקן שדורש משכורת כל כך גבוהה אחרי פציעה כל כך קשה.