בולטים בהיעדרם: מכבי זקוקה נואשות לחיזוק

בניון יתרון, אך הוא לא זהבי. חיפה בוסר ומסר משרף לאצילי

מכבי תל אביב לא הציגה דבר חדש במשחק מול קייראט. אני ציפיתי מג'ורדי קרויף שבעקבות עזיבת זהבי, יגיע מישהו שיכנס לנעליו. המועדון לא ביצע שום רכש רציני כדי להיות טוב יותר וכעת היכולת לא מגיעה לזו של השנה שעברה. למרות זאת, הצהובים רשמו 1:1, תוצאה טובה מאוד, כשלפני המשחק הכל היה לרעתם - הנסיעה המתישה, עצם העובדה שמדובר בפתיחת העונה, היריבה האיכותית וכמובן חסרונו של זהבי.

אם נתייחס ליוסי בניון, זה ברור שהוא לא יכול להיכנס למשבצת של זהבי, אבל הוא יתרום הרבה מאוד למועדון. הוא ייכנס בדקות האחרונות ויעשה את שלו. כל הכבוד לו על התרומה שעשה ועוד יעשה בעתיד. שוטה ארבלדזה פעיל על הקווים והוא בסדר גמור בינתיים. לטעמי, מכבי חייבת להתחזק בבלם, קשר ושני חלוצים. בכל מקרה, הם צפויים לעבור את הקזחים.


דור פרץ הוא לא מגן אמיתי ולא פותר את הבעיה באגף של הצהובים. כמו כן, בעוד שגל אלברמן שומר על יציבות, האריס מדוניאנין מאט את קצב המשחק ולא מצטרף מספיק להתקפה. נוסא איגייבור החמיץ שני שערים בטוחים, השיא היה בדקה ה-66 כשנכשל באחד על אחד מול שוער קייראט. אפשר להגיד שבסך הכל סגנית האלופה הייתה טובה יותר מהקזחים, אפילו במחצית הראשונה בה נקלעה לפיגור.


מכבי ת״א נמצאת בעמדה מצוינת לעבור שלב. עם זאת, הדבר הבולט ביותר זה הבעיה שלה התקפה. אורלנדו סה כמעט ולא הורגש, הוא כבד ומוגבל מאוד. ברגע שהוא משחק, אין לקבוצה מספיק מהירות בחלק ההתקפי. המרחקים בין דור מיכה וטל בן חיים החלוץ גדולים, וכתוצאה מכך הצהובים אנמיים למדי בחוד. זה יימשך כל עוד לא תגיע העזרה מהקישור.


וכמה מילים על זהבי. צריך להעריץ את מה שהוא עושה בסין, זה פשוט דבר נדיר. גם אם תשקיע בחיפושים, לא תמצא יהלום בעל ערך כמוהו. בחור שמגיע למדינה זרה ומצליח לעשות את העבודה. הבן אדם הזה הוא עילוי וצריך להצדיע לו.

החלשה מבין הנציגות: מכבי חיפה
לגבי מכבי חיפה, צריכים להיות הוגנים. היא חסרה מספר שחקני מפתח פצועים ב-1:1 מול נומה קאליו. עם זאת, הירוקים שיחקו נגד יריבה חלשה ולא הצליחו לנצח בבית. נראה שהם מגיעים לליגה לא מוכנים. הם חייבים לעבור את האסטונים הנחותים. חיפה הייתה הקבוצה החלשה ביותר מבין הקבוצות הישראליות ששיחקו.


רוני לוי הוא מהמאמנים הטובים שיש בכדורגל הישראלי. הוא יודע שאין לו קבוצה מספיק טובה ואני מאמין שגם יעקב שחר והצוות המובחר שישב סביבו, יודע שהקבוצה חייבת חיזוק. לא התרשמתי מהרכש שהם עשו עד עכשיו, אבל בואו ניתן להם זמן. אם לא יעברו את נומה קאליו, זה יהיה כישלון שילווה אותם לאורך כל העונה וזה יפגע בצורה חמורה במועדון ובתדמית שלו.


משחק הקאמבק של אבוחצירה
בית״ר ירושלים אמנם ניצחה 0:1, אבל לא מחכה לה טיול בניקוסיה. אומוניה קבוצה לא פחות טובה ממנה. הצהובים-שחורים ניצחו בזכות מהלך יפה מאוד של כדורגל. הם לדעתי יעברו, אך זה יהיה קשה. הם לא יכולים לבנות על תיקו בגומלין, במיוחד לאור העובדה שאומוניה הגיעה למצבים והוכיחה שהיא יודעת לשחק. רק בנס זה נגמר בניצחון.


אם אתמקד בשחקנים, אורי מגבו הוא יכול להיות מצוין הן בהגנה והן בהתקפה. הוא זקוק לרן בן שמעון, שידע לשפר אותו בנקודות הנכונות, אבל המשחק הזה שייך לשמעון אבוחצירה. החלוץ נעדר מהמגרשים במשך 14 חודשיים והצליח לחזור עם שער יפה. בואו נקווה שזה יוציא אותו לדרך חדשה ובית"ר תרוויח חלוץ שיכול להוביל את החוד שלה.


טל כחילה לוחם כמו אבא שלו, וגם קלאודימיר פריירה ודן איינבינדר היו יציבים, והם ממשיכים את היכולת מהעונה שעברה. לעומתם, עומר אצילי היה חלש מאוד. הצהובים-שחורים לא הציגו יכולת משובחת ומספר שחקנים שיחקו בצורה אנוכית. אחד מהם הוא יעקב בריהון, שצריך ללמוד לשחרר את הכדור בזמן. הוא רחוק מהיום שבו יכול להיות בורג מרכזי בקבוצה, אבל צריך לתת לו את הזמן כי הפוטנציאל קיים.