מאמן העונה: סלובודאן דראפיץ' מצליח בגדול

בית"ר פורחת וגם: ליוסי בניון אסור לעזוב. שלמה שרף מסכם

(בווידאו: תגובות ל-0:3 של מכבי חיפה בנתניה)


צפיתי בשחקני מכבי חיפה חוגגים את הניצחון על מכבי נתניה והעלייה ההירואית שלהם לפלייאוף העליון ותהיתי האם הם שכחו שהם מתמודדים כיום מול הפועל רעננה על המקום הרביעי, כשבקיץ הקבוצה שלהם נבנתה בכלל למאבקי אליפות מול מכבי תל אביב והפועל באר שבע? עצם העובדה שהקבוצה הזו שמחה להשתחל לפלייאוף העליון, מראה עד כמה הכישלון שלה הוא גדול.


הסיפור הכי גדול במכבי חיפה אתמול היה ללא ספק יוסי בניון. אני מאוד מעריך את יוסי, אני חושב שהוא אולי השחקן הכי טוב במכבי חיפה של היום, אבל עם זאת וכמו שכבר טענתי, אני חושב שההתייחסות שהוא נותן לקומץ אוהדים שמקלל אותו ומצהיר בגללם שהוא לא מתכוון להישאר במכבי חיפה, זו טעות.

יעקב שחר ורוני לוי נתנו לו את כל הגיבוי והכבוד שמגיע לשחקן ברמה שלו ולא מגיע להם שיחזיר להם בצורה הזו. זו טעות ואסור לו לנהוג כך, כי קהל יכול לקלל מאחורי הגדר ולהגיד מה שהוא רוצה, יוסי כשחקן וקפטן לא יכול להגיב להם. לשחקנים אסור לענות, הם צריכים להבליג כי זה חלק מהתפקיד שלהם.


האם יוסי בניון צריך להמשיך לשחק? אף אחד לא יכול לענות על זה חוץ מבניון בעצמו. זה תלוי אך ורק באיך שהוא מרגיש ואיך המועדון מרגיש כלפיו. אם שני הצדדים מעוניינים להמשיך את ההתקשרות ביניהם, אז אין סיבה שזה לא יקרה, אלא אם כן הוא יחליט לשחק בקבוצה אחרת לפני שהוא פורש. יוסי גם יכול להחליט שהוא לא רוצה לשחק יותר, יש עוד הרבה דברים אחרים שהוא יכול לעשות בצורה הטובה ביותר. בכל מקרה, להכריז על כך שהוא לא מתכוון להמשיך במכבי חיפה זה לא לעניין.

מכבי ת"א שוב לא הרשימה אתמול, אבל עשתה את שלה ב-0:1 על בני יהודה. אני בטוח שכשמשחקי הפלייאוף העליון יתחילו, הלחץ והמתח יירדו והקבוצות יהיו שקולות יותר. מכבי ת"א בוודאות תיראה הרבה יותר טוב. נכון, גם אתמול היא איכזבה, בדיוק כמו בשבועות האחרונים, אבל הצליחה בכל זאת לנצח. אפשר להגיד עד מחר שהניצחון שלהם הוא דחוק, אבל הפער מב"ש רק 2 נקודות וזה הבדל מזערי מאוד, במיוחד כשיש עוד שני משחקים ביניהן.


מה שאהבתי במכבי ת"א היה לראות את שינוי המגמה אצל פטר בוס. המאמן ההולנדי החליט סוף סוף להמר על התקפה, שיחק עם מיכה ובן חיים באגפים ושילב גם את אורלנדו סה במרכז ההתקפה. סה אמנם לא בלט ולא תרם כלום למשחק ההתקפה, אבל המגמה של מכבי ת"א הייתה התקפית וזה מה שחשוב.

מצד שני, לא אהבתי את הספסול של גל אלברמן, שלפחות לטעמי הוא השחקן החשוב ביותר במכבי ת"א, שחקן נשמה שעושה את כל העבודה הקשה במרכז. לא אהבתי גם את בזבוזי הזמן של מכבי ת"א לקראת הסיום, לראות את ראיקוביץ' מקבל צהוב על בזבוז זמן זה מביך, בטח עבור מועדון כמו מכבי ת"א. בני יהודה? חוץ מגלבאן אין לה אף שחקן שמסוגל לאיים על השער ואם זה יימשך כך, היא בסכנת ירידה ממשית כי בני יהודה קבוצה חלשה מאוד.

מי שהרשימה אותי יותר מכל זו בית"ר ירושלים שממשיכה לשחק את הכדורגל היפה והטוב יותר כיום בליגה ולא במקרה. יש לה חולייה התקפית נהדרת עם עומר אצילי, איתי שכטר וניקיטה רוקאביצה וכשעל הספסל יושבים דובב גבאי ולידור כהן - זה אומר הכל. גם דן איינבינדר בכושר מצויין ונהניתי לראות אותו מול מכבי פ"ת, כמו גם קלאודימיר שהבקיע שער נהדר בכדור חופשי.


על כל אלו מנצח סלובודאן דראפיץ' שהוא ללא ספק מאמן העונה שלי, במיוחד אם לוקחים בחשבון באיזה מצב הייתה בית"ר בתחילת העונה, אחרי השערורייה מול שרלרואה, האיום של טביב לעזוב והשחרור של אלי דסה ושלומי אזולאי. דראפיץ', המקום בו בית"ר נמצאת היום הוא הישג אדיר שלך.


מבחינת מכבי פ"ת, היה עצוב לראות אותם. פ"ת נמצאת בתקופה רעה מאוד והיא נלחמת על החיים שלה בליגה. המיקום שלה היום ריאלי למה שהקבוצה הזו מראה וגם הרכש שהגיע בינואר לא מוצלח בכלל. רועי גורדנה לא תורם כלום וגם ראדה פריצה כמעט ולא משותף. הם נמצאים בסכנה ממשית, אבל לדעתי בסופו של דבר יישארו. רן בן שמעון הוביל אותם להצלחה כבירה ואף אחד לא האמין שהקבוצה הזו תהיה במקום הראשון בטבלה, כך שזה לזכותו של בן שמעון, אבל הוא גם זה שיצטרך להציל אותם מירידה בעונה ההפכפכה הזו.


קצת לקראת שני המשחקים שעוד נותרו במחזור הזה. הערב הפועל ב"ש תנסה להחזיר את הפער בפסגה ל-5 נקודות כשתפגוש את כפ"ס במשחק שתלוי כמובן אך ורק בב"ש. נכון, לשחק בכפ"ס זה תמיד קשה ויכולה להירשם שם הפתעה, גם כי ב"ש לא מרשימה בתקופה האחרונה, אבל עם כל הכבוד לשרון מימר והקבוצה שלו, אם ב"ש תגיע ביכולת טובה אף אחד לא יוכל לעצור אותה.


ביום שני ייערך משחק עוד יותר מסקרן בין הפועל ת"א לעכו. אם הפועל ת"א תנצח, היא תברח לחבורת התחתית, אבל אם לא תנצח, זה יהיה כישלון גדול מבחינתה. הפועל ת"א עדיפה, נראית יותר טוב לאחרונה והתייצבה גם בהגנה וגם בהתקפה. רואים את השיפור שהכניס אלי גוטמן וגם הרכישות האחרונות נעשו בצורה יותר מדוייקת והספינה התייצבה. הפועל ת"א תישאר בסופו של דבר.