1:1 בין בית"ר י-ם להפועל ב"ש, סוארס נפצע

ארבייטמן מחק יתרון של לידור כהן, הבלם יצא והדאיג את בכר

בית"ר ירושלים והפועל באר שבע נפרדו הערב (רביעי) ב-1:1 די מאכזב במשחק הראשון מבין שניים במסגרת רבע גמר גביע הטוטו באצטדיון טדי.


חניכיו של סלובודאן דראפיץ' רצו לחזור למסלול הנצחונות אחרי ההפסד הכואב למכבי פ"ת בשבת האחרונה, אך נאלצו להתמודד עם סגל די חסר וללא ניקיטה רוקאביצה, דושאן מאטוביץ' ודוד קלטינס. גם טל כחילה לא נכלל פעם נוספת בסגל ובהיעדרם מי שהובילו את הקבוצה היו עומר אצילי, איציק כהן ולידור כהן, שגם כבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-47 אחרי מבצע אישי יפה.


מנגד, ברק בכר שרק אתמול האריך את חוזהו בהפועל באר שבע בשנה נוספת, לא הקל ראש במפעל השלישי בחשיבותו ועלה בהרכב חזק עם שלומי ארבייטמן בחוד ומאור מליקסון בקישור ההתקפי. זה לא עזר לאדומים יותר מדי כי הם נראו רע וחוץ מהשער של שלומי ארבייטמן בדק ה-64, שהגיע גם הוא אחרי התקפה די מקרית, הם לא איימו על השער של בוריס קליימן ונראו כבויים.


בסופו של דבר הקבוצות משיגות 1:1 שמשרת בעיקר את באר שבע לקראת משחק הגומלין שייערך באצטדיון טרנר בעוד שבועיים. החדשות הרעות מכיוון ב"ש הגיעו מוויליאם סוארס, שנפגע מתיקול עם איציק כהן והוחלף. האדומים יתנחמו בשער החוץ שהשיגו ויקוו לתוצאה טובה יותר בליגה בשבת מול בני סכנין בדוחא, בית"ר ירושלים תארח את קרית שמונה ביום ראשון למפגש מסקרן בטדי.

מהלך המשחק
המשחק נפתח לעיני כ-2,000 צופים בטדי וההזדמנות הראשונה הייתה שייכת לבית"ר ירושלים. בדקה ה-5, לידור כהן מצא מסדרון בהגנת ב"ש ומחוץ לרחבה שלח בעיטה חלשה שלא מצאה את המסגרת של לבקוביץ'. בית"ר המשיכה ללחוץ ובדקה ה-12 התקפה מסודרת שהחלה באיציק כהן, הסתיימה עם בעיטה מסוכנת של נס זמיר ליד הקורה. חמש דקות חלפו, בעיטה של לידור כהן נבלמה והגיעה לאיציק כהן שסחט הדיפה מלבקוביץ'.


בדקה ה-29 גם הפועל ב"ש הגיעה בשעה טובה לאצטדיון טדי, מליקסון הגביה כדור טוב מצד שמאל וארבייטמן עלה לפני כולם, אך הנגיחה שלו הלכה לידיים הבטוחות של קליימן. שלוש דקות חלפו ועומר אצילי בעט כדור חופשי מסוכן שחלף לא רחוק מהמסגרת. בהמשך הקצב נרגע והקבוצות ירדו להפסקה עם 0:0 מאכזב.


אחרי הרבה החמצות במחצית הראשונה, שתי דקות בתוך החצי השני הספיקו לבית"ר ירושלים כדי למצוא את היתרון המיוחל והמוצדק. בדקה ה-47, לידור כהן מצא עצמו חופשי ואחרי מבצע אישי יפה בעט כדור קשתי שמצא את הרשת של לבקוביץ' - 0:1 לבית"ר ירושלים. בדקה ה-64, ב"ש חזרה למשחק. וואקמה פרץ עד הרחבה, אלעד גבאי הסיט את הכדור לארבייטמן שמקרוב מצא את השיוויון - 1:1 בטדי.


נראה היה ששתי הקבוצות השלימו עם תוצאת התיקו כי הקצב נחלש בצורה משמעותית ושני המאמנים ביצעו חילופים רבים, כמו שמתאפשר בגביע הטוטו. בסיום - 1:1 מאכזב שמשרת בעיקר את הפועל ב"ש לקראת הגומלין בעוד שבועיים בטרנר.


הרכבים
בית"ר ירושלים:
בוריס קליימן; אלעד גבאי (אבישי כהן, 64), דניאל אסקלינג, חסוס רואדה, אורי מגבו; קלאודימיר פריירה (דן איינבינדר, 60), לירוי צעירי, נס זמיר (ניסו קפילוטו, 81), עומר אצילי (עומר נחמני, 70), לידור כהן; איציק כהן (דובב גבאי, 70).

הפועל ב"ש: רובי לבקוביץ'; בן ביטון, לואי טאהא, וויליאם סוארס (שיר צדק, 58), בן תורג'מן; ג'ון אוגו, מהראן ראדי, רועי גורדנה (אובידיו הובאן, 46), דן ביטון, מאור מליקסון (טוני וואקמה, 46); שלומי ארבייטמן.