ישראל - בלגיה: כל השלבים

נבחרת ישראל עלתה למשחק מכריע מול בלגיה, בניסיון לשמור על מקומה בקמפיין מוקדמות היורו. עדכונים שוטפים

טל בן חיים בנבחרת ישראל
טל בן חיים בנבחרת ישראל | צילום: ספורט 5

אנחנו בזמן פציעות. ולא, לא מדובר על המצב הביטחוני ולא על סכינים נשלפות, כי בימים אלה של מתיחות ביטחונית בישראל, העיניים נשואות דווקא אל בריסל המנומנמת, שם תנסה הערב הנבחרת הלאומית לשמור על הכבוד הלאומי ולנסות, אולי בכל זאת, לעלות לפלייאוף במסגרת מוקדמות יורו 2016. במידה וישראל תנצח הערב, ובמידה וקפריסין תגבור על בוסניה, נוכל לראות את הארץ המובטחת. מה הסיכויים? כאמור, הנבחרת של גוטמן חצתה את הדקה התשעים, וצריכה להתאמץ קצת יותר מהרגיל על-מנת להבטיח את מקומה בפלייאוף. יומיים בלבד לאחר שהשחקנים הזיעו למעלה מ-90 דקות, הסיכויים לכך נמוכים עוד יותר.

 

לאחר שירדו ביום ראשון בראש שפוף מכר הדשא, עת שרק השופט לסיום המשחק מול קפריסין (2:1 לנבחרת הקפריסאית), שחקני הנבחרת הלאומית צריכים כעת יותר מעידוד מהיציע על-מנת להעלות את המורל הלאומי. לכן, לאחר הביקורת שהופנתה נגדו מבית ומחוץ, מאמן הנבחרת אלי גוטמן לא לוקח סיכונים ועורך אימונים טקטיים, כשרן ייני פותח במקום ניר ביטון, שהושעה, תומר חמד בהתקפה ואוראל דגני בהגנה, מחליף את אלי דסה הפצוע.

 

ואם בענייני הגנה ופצועים עסקינן, הבלגים גם הם לא לוקחים סיכונים, ומציבים אבטחה כבדה סביב הנבחרת הישראלית ובפאתי האצטדיון, זאת בשעה שמפגינים פלסטיניים מתגודדים מחוצה לו, ואיומים, מרומזים או ישירים, מקפיצים את המפכ"ל הבלגי לפקח בעצמו על אבטחת האצטדיון. הנה כי כן, כדאי, ואף מומלץ, להתנתק מהאירועים ולו לשעה וחצי, לאחל לנבחרת ישראל בהצלחה ואנו מבטיחים לעדכן כאן בדיווחים ישירים ועדכונים שוטפים מזירת האירוע.

 

נבחרת ישראל פותחת בהרכב הבא:

אופיר מרציאנו, אוראל דגני, טל בן חיים, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, דור פרץ, שרן ייני, בירם כיאל, ערן זהבי, טל בן חיים ותומר חמד.

 

הנבחרת הבלגית פותחת עם ההרכב הזה:

סימון מינולה, טובי אלדרווילד, וינסנט קומפני, ניקולס לומאברטס, יאן ורטונגן, ראג'ה נאינגולן, מרואן פלאיני, דריס מרטנס, אדן הזאר, קווין דה בראונה ורומלו לוקאקו.

 

נבחרת ישראל עולה בדקות אלה אל כר הדשא באצטדיון המלך בודואן בבריסל, תחת אבטחה כבדה של 1100 אנשי אבטחה. בעוד שלבלגים ניצחון יבטיח את מיקומם בצמרת הדירוג של פיפ"א, לנבחרת הישראלית דרוש מאמץ לא מבוטל, וצירוף מקרים כולל, בכדי להמשיך את המירוץ ליורו הנכסף. הנבחרת הלאומית פותחת חזק ונכנסת למצבים, אם כי המשחק מתנהל בהילוך נמוך מול הגנה חזקה של הבלגים. היציעים צבועים אדום והבלגים נראים רגועים. רגועים, אבל לא שאננים. בדקה 16:30 מחמיצים הבלגים שער כמעט בטוח, והנבחרת הלאומית של ישראל נכנסת לדריכות, זאת בשעה שהנבחרת הבוסנית עולה ליתרון עם שער אחד על קפריסין, מה שגורר מהלך של טל בן חיים בדקה 19:00, מהלך שגורר בעיטה חופשית של ערן זהבי, שמחמיץ שער בבעיטה מוצלחת לקורת השער של השוער הבלגי המופתע.

 

שתי דקות לאחר מכן מרטינס הבלגי בועט לשער, היישר למרציאנו השוער. בדקה 28' נראה היה שהבלגים סוף-סוף חוגגים שער ראשון, עם נגיחה של פלאיני , שהחמיץ. 3 דקות לאחר מכן פלאיני שוב מראה נוכחות ברחבת ה-16, והחגיגה נמשכת עם כדור ישיר של קומפני לעבר השער הישראלי. שוב נרשמת החמצה של הבלגים, אך ניכר שהנבחרת הבלגית שולטת במשחק ומריחה שער מתקרב.

 

* בינתיים לישראלים יש סיבה לאופטימיות: קפריסין השוותה מול הבוסנים, והבטיחה לישראל סיכוי לעלות לפלייאוף במידה ותנצח הערב. ואם זה לא מספיק, דה בראונה הבלגי פגע בתומר חמד, וספג כרטיס צהוב.

 

דקה 37'. הבלגים משתוללים ברחבה, וטל בן חיים מציל את המצב עם הרחקה. דקה מאוחר יותר שרן ייני מרחיק כדור מהרחבה של הנבחרת. אם היתה תקווה, כעת היא מתונה יותר.

 

דקה 39'. מרואן פלאיני שוב בועט לשער, ומחמיץ. הנבחרת הבלגית תוקפת והנבחרת הישראלית מגנה על השער בחירוף נפש. ולא בכדי: לנבחרת הישראלית יש סיבה לאופטימית, מפני ש...

 

נבחרת קפריסין עולה למקום השלישי בבית, עם 15 נק', כאשר בוסניה וישראל עומדות כעת על 14 נק'. קפריסין הבטיחה את מקומה בבית (אלא אם כן תפסיד במשחק), ובמצב הנוכחי יש לנבחרת ישראל סיבה לאופטימיות. אבל זאת כמובן רק במידה וישראל תנצח הערב בבלגיה.

 

* לא לעולם חוסן: הנבחרת הבוסנית השוותה 2:2 מול קפריסין. אם מישהו פתח בקבוק שמפניה, שיחזיר למקרר. בעוד שהבוסנים והקפריסאים בועטים לשער ללא הפסקה, הישראלים והבלגים שומרים על שערים נקיים.

 

דקה 45'. כרטיס צהוב לורטונגן הבלגי שהכשיל את בירם כיאל, מה שמסיים את המחצית הראשונה. השחקנים יורדים לחדר ההלבשה. האם הנבחרת הישראלית תחזור רעננה יותר? יש לקוות.

 

* מחצית שניה. שתי הנבחרות עולות לכר הדשא. עכשיו זה עניין של להיות או לחדול.

דקה 49'. שרן ייני מאבד כדורים, כמו גם איתן טיבי, והנבחרת הבלגית מנצלת מומנטום ומתקרבת לרחבה. לוקאקו בועט לרחבה, ומחמיץ מחוץ לרשת.

 

לאחר כדקה ערן זהבי בועט כדור חופשי קצר, דגני מאבד כדור ובן הרוש מחמיץ גם הוא בניסיון למצוא את זהבי.

 

דקה 51'. כדור קרן לבלגים. קומפני בנגיחה ישירה לידיים של אופיר מרציאנו.

 

* חילופים בהרכב: הקפטן הבלגי וינסנט קומפני יוצא ובמקומו נכנס מונייה. בנבחרת הישראלית נכנס אבי ריקן במקום טל בן חיים.

 

דקה 63'. בלגיה עולה ליתרון עם שער של דריס מרטנס, שמבלבל את טל בן חיים ובועט לשער הישראלי מצד שמאל. 1:0 לבלגיה.

השער הבלגי מעורר את הקהל המקומי ביציע ומדרבן את השחקנים במדים האדומים.

 

* חילוף בנבחרת ישראל. עומר דמארי נכנס במקום בירם כיאל.

 

* בוסניה עולה ליתרון של 3:2 על קפריסין. כעת נבחרת ישראל צריכה נס.

 

* חילוף נוסף בנבחרת הישראלית. שרן ייני יורד מהמגרש ובמקומו נכנס גילי ורמוט.

 

דקה 77'. הבלגים עולים ליתרון מכריע של 2:0, לאחר שער של קווין דה בראונה מ-22 מטר.

2:0 לבלגיה. כעת זה נראה אבוד לנבחרת הישראלית.

 

דקה 79'. הבלגים בשני ניסיונות כושלים, עם בעיטה של הזאר לידיו של מרציאנו והחמצה של דה בראונה לאחר החלקת כדור של מרציאנו.

 

דקה 83'. הישראלים כנראה מרחמים על הזאר, ומאפשרים לו להבקיע גול בקלי קלות מול שער כמעט ריק. הבלגים מכריעים את המשחק עם שער נוסף. 3:0 לבלגיה

 

דקה 87'. תומר חמד מציל את הכבוד הלאומי ומבקיע שער לטובת הנבחרת הישראלית בנגיחה להגבהה של ערן זהבי. 3:1 לבלגיה

 

דקה 88'. תומר חמד רואה כי טוב, ובועט שוב. הוא לא מבקיע שער, אך מרוויח קרן, שמתפספס.

 

הדקה ה-90. מלחמה ברחבה. הבלגים לחוצים על שער רביעי, וישראל מנסה להדוף את הכוחות הכובשים. זה לא משנה, כי הקהל הבלגי מבין היטב: הם, את הבית הזה כבשו.

 

לאחר הארכת זמן של 3 דקות, המשחק מסתיים. אם זה היה תלוי בבלגים, הם היו מבקיעים עוד שניים-שלושה שערים, רק בשביל הספורט. הנבחרת של גוטמן תופסת את הראש, ויורדת מהמגרש. לא נורא, לפחות ניסינו. ואולי זה היה גדול עלינו בכמה מספרים. נבחרת ישראל מסיימת את הקמפיין הזה במקום הרביעי, באכזבה. נתראה ביורו 2020.

נבחרת ישראל בניצחון על בוסניה במוקדמות יורו 2016
נבחרת ישראל בניצחון על בוסניה במוקדמות יורו 2016 | צילום: רויטרס