ותודה לאברם: הרכש המשמעותי ביותר של חיפה

שלמה שרף מחמיא לפאס. וגם: האם עטר חייב להיות בנבחרת?

לאורך העונה הזו היעדים של מכבי חיפה השתנו. בתחילה האליפות הוצבה כמטרה, אחרי שדברים הסתבכו בגדול השאיפה היתה להתברג בפלייאוף העליון. בסופו של דבר, במשחק האחרון של העונה הסדירה, חיפה נכנסה לשישיה הראשונה ועכשיו יכולה לכוון לעבר המקום הרביעי שעשוי להבטיח לה מקום באירופה. עבור מועדון בסדר הגודל הזה מדובר בהישג חשוב מאוד.

אוהבים לדבר על השחקנים הבולטים שהגיעו בחלק הקדמי, אבל לטעמי מי שנותנים את הביטחון והיציבות הם שחקני ההגנה. בראש ובראשונה מדובר באברם פאס, שמוסיף הרבה שקט. משחק הגובה של פאס מצוין והוא גם מקפיד להוציא לדרך את ההתקפה עם כדורים מדויקים, שהוא מניע לאגפים. עם כל הביקורת שיש לי על מרקו בלבול, הוא גם חייב לקבל קרדיט על כך שהוציא את אביחי ידין מהקפאה. יחד עם מדו קמארה, התייצב מאוד משחק ההגנה כולו של הירוקים. כשההגנה מסודרת לחלק הקדמי יש לפתע ביטחון לבצע פעולות איכותיות. יחד עם זאת לא צריך עדיין להתלהב יותר מדי. גם למכבי חיפה הזו ממתינים עוד הרבה אתגרים והיא תצטרך להוכיח את עצמה בפלייאוף העליון, כי שם דברים כבר יהיו הרבה יותר קשים.
 
שאלת עטר לנבחרת
לאחרונה הורמו כמה גבות לגבי אי זימונו של אלירן עטר לנבחרת, כאשר איתי שכטר דווקא כן מוזמן. העניין הוא שלא כל שחקן ליגה טוב צריך להיות בנבחרת. ישנם עוד שיקולים וכנראה שאלי גוטמן חושב שהוא לא מתאים וזכותו לא להזמין אותו, בטח לאור ההצלחה במשחקים הפותחים של הקמפיין. מצד שני, בשום פנים ואופן לא מקובלים עליי זימונים של שחקנים שלא משחקים חודשיים. גוטמן כבר הכריז שלא יעשה את הטעות הזו והוא צריך לעמוד בכך. גם אם הוא חושב שאייל משומר מהיר ויכול להתמודד עם גארת' בייל, אסור לו להזמין אותו למפגש מול וויילס, פשוט כי אינו נמצא בכושר משחק.

סוד ההצלחה של בית"ר
גיא לוי נתן לבית"ר ירושלים ביטחון, בלי הצהרות מפוצצות. הוא לא דיבר על חיזוק הקבוצה, לא איים שאם לא יביאו לו שחקנים העסק ייראה רע ולא שידר פאניקה. תחתיו בית"ר נראית נהדר וסוד ההצלחה הוא השילוב של שחקנים זרים מצויינים (ארסו, פריירה ומאטוביץ') עם שחקנים צעירים כמו אופיר קריאף וטל כחילה. בכלל, נדמה שלבית"ר יש זרים מהטובים בליגת העל וגם מול רעננה היא המשיכה את המומנמטום עם ניצחון מוצדק. בדיוק כמו מכבי חיפה היא מגיעה בכושר טוב לפלייאוף העליון.


הצרות של אשדוד
מ.ס אשדוד בסכנת ירידה. הגישה של בניה על שחקנים צעירים היא נכונה, קחו למשל את מכבי פ"ת, אבל משהו רע עובר על הקבוצה הזו. למרות שניר קלינגר אמר שילחם במנטליות הבעייתית, אשדוד ממשיכה גם העונה בדיוק באותה צורה. הבעיה הגדולה ביותר היא ההגעה למאבקי הפלייאוף התחתון במומנטום הכי גרוע בליגה עם 8 משחקים ללא ניצחון. היא גם ספגה 41 שערים, יותר מהפועל עכו שנמצאת במקום האחרון, וזה אומר הכל. מדובר באחת המועמדות העיקריות לרדת ליגה, בטח כאשר מסתכלים על התחתית שהופכת להיות צפופה לקראת מאבקי ההישרדות.


ק"ש גמרה את הסיפור?
ק"ש אמנם רשמה הפסד אצל הפועל עכו, אבל את הסיפור שלה היא כבר גמרה מזמן. הספסל שלה קצר מדי, הדיבורים על מאמן לשנה הבאה דלפו לשחקנים מוקדם מדי וגם הפציעה של דויד מנגה היתה משמעותית מדי. החבורה של ברק בכר נמצאת במשבר עמוק ובסופו של דבר איכות השחקנים שלה פשוט לא מספיק טובה. אם להפועל ב"ש יש עוד שאיפות לדגדג את מכבי ת"א היא חייבת לנצח את בני סכנין הערב אך כך או כך מכבי למעשה זוחלת לאליפות. היא לא מרשימה אבל זה יספיק בגלל האיכות החלשה של הליגה.