גם מוריניו לא יעזור: הסגל בהפועל בינוני

שברקוביץ' יעמוד במילה, ושב"ש תגיד תודה. שלמה שרף מנתח

לא צריך לפטר את אסי דומב. עם חומר השחקנים שיש להפועל תל אביב, גם אם תביא את פאביו קאפלו או ז'וזה מוריניו לא ייצא מהם כלום. חומר ובסיס השחקנים בהפועל בינוניים וגם אם ברקוביץ' יבנה אותם כמו שאמר, הם יהיו בינוניים בשיאם. מההתחלה היה ראוי שהפועל תמנה מאמן יותר בכיר, אבל הפור נפל על דומב ולפטר אותו היום עם חומר השחקנים הנוכחי לא יפתור את הבעיה. אייל אמר שאסי יאמן עד סוף העונה והוא צריך לשמור על המילה שלו.

הפועל חייבת להביא לשם שחקנים טובים - אין הגנה, במיוחד מרכז ההגנה החלש מאוד. האדומים הפסידו כבר 4 משחקים ברציפות והחלק הקדמי לא מספיק טוב, וזאת בעיה. בקישור יש את סאשה, אבוטבול וגילי ורמוט שהם סבירים, אבל היתר לא שווים הרבה. צריך לדאוג שהכסף לא ילך לפיטורי המאמן, אלא לשחקנים חדשים.

הפועל לא מועמדת לירידה. ההפסדים לא מפתיעים - תמיד אמרתי שהפועל לא תסיים בפלייאוף העליון. לא צריך להתרגש, יש להם מספיק נקודות בשביל לא לצנוח לתחתית.

אייל נוהג נכון שהוא לא משחרר את גילי ורמוט, אבל אם שחקן רוצה לעזוב, אי אפשר להחזיק אותו בכוח. שפת הגוף של ורמוט נראית שהוא רוצה לעזוב. האחריות עליו כבדה מדי והוא לא נהנה מכך במיוחד. הוא גם צריך לבדוק אלטרנטיבות, כי צריך לראות אם מכבי חיפה תרצה אותו והוא לא בכיוון של מכבי תל אביב. חיפה נראית כמו האופציה היחידה.

ההימור המסוכן של אלישע לוי
לשחק בדוחא זה לא קל, זה מגרש שהוא מוקש גדול במשך שנים. מה שמפתיע הוא שהתוצאה הייתה יכולה להיות גבוהה יותר מ-0:2 לטובת סכנין. הניסיון של אלישע לוי לשחק עם 3 מגנים מול התקפה מהירה כמו ריאן גדיר ומוגרבי, זה היה הימור מסוכן. התוצאה מחמיאה לבאר שבע. בוא נגיד שהיא תפסה יום שחור. אם היא רוצה לרוץ עד הסוף, היא לא יכולה לאבד נקודות במגרשים כמו עכו וסכנין. אלי כהן בא לקבוצה חדשה וניצח את באר שבע בצורה חלקה והוא בהחלט מאמן שראוי לליגת העל. גם לפני שהגיע, לא ראיתי בסכנין כחלשה בליגה, יש קבוצות הרבה פחות איכותיות ממנה.

אסור בשום פנים ואופן לקבוצה שיש לה יומרות לצמרת לאבד נקודות כמו שקרית שמונה איבדה לעכו. עם כל הכבוד, היא לא יכולה להרשות לעצמה מעידות כאלה, כי קבוצות כאלה אתה צריך לנצח, בטח בבית. זה רק מוכיח על חוסר יציבות שיש בקרית שמונה, הוא בולט. כי אחרי ההצגה בסמי עופר, אתה לא יכול לאבד יתרון שני שערים בבית. זה פשוט יותר מדי.מכבי ת"א מציגה: לא כוחות
מכבי תל אביב חוותה אכזבה מול בית"ר ירושלים, אך ניצחה במשחק קל את הפועל פתח תקווה. זה היה פשוט לא כוחות. הפער האיכותי בין השחקנים היה בולט ביותר. גם כשהפועל פ"ת הובילה בעזרתו האדיבה של חואן פבלו, מכבי השתלטה על המשחק וזו רק הייתה שאלה של זמן מתי היא תוביל ותנצח. השליטה שלה הייתה ברורה. משחק במעמד צד אחד, הפערים היו גדולים מדי, גם בכושר גופני, גם בפיזית, אבל בעיקר מבחינה היכולת האישית של השחקנים.

אין מה לעשות נגד ערן זהבי, הוא נמצא בכושר שיא וקשה לחשוב על מכבי תל אביב בלעדיו. יחד עם זאת, אני חושב שגם דור מיכה היה השחקן הבולט ביותר במכבי, מאוד פעלתן והצטיין עם פעולות נהדרות. גם ראדי, אחרי תקופה ארוכה, קיבל הזדמנות והיה מצוין. השער שלו היה אחד היפים בשנים האחרונות. ייני, בגלל חוסר תעסוקה מאחור, מצא את עצמו משתתף בחלק ההתקפי יותר מאי פעם.