האם באיגוד מנסים להיפטר מלילך אסולין?

למרות ציוניה הטובים, השופטת נפלה קורבן להתנהלות תמוהה

האם באיגוד השופטים מנסים לסמן ללילך אסולין את הדרך החוצה? אם תשאלו את השופטת הבינלאומית עצמה, סביר להניח שתשובתה תהיה 'כן'. אסולין, שהיתה אמורה לשפוט היום (שבת) משחק בליגה הלאומית, הושעתה למשך 3 מחזורים, בסיפור שרב הנסתר בו על הגלוי.

לאחרונה אסולין החלה לחוש כי היא לא מקבלת שיבוצים יוקרתיים על רקע לא מקצועי, שכן במשחקים ששפטה תמיד קיבלה ציונים טובים מהמשקיף שנכח במגרש. לאחרונה אתר ערוץ הספורט ניסה להתחקות אחר קבלת ההחלטות באיגוד השופטים בנושא השופטת, אך כשבאיגוד הבינו זאת, דאגו שגורמים מטעמם ייצרו קשר עם הכתבים וניסו לשכנע אותם לרדת מהסיפור. אחרי שבוע - הפלא ופלא - לילך קיבלה שיבוץ למשחק ששודר בשידור ישיר. למרות ששפטה בו בהצלחה, לאחר מכן היא לא שובצה במשך 3 שבועות, מה שמעלה סימני שאלה.


העניין התמוה הוא בעיקר העובדה שאסולין משובצת שוב ושוב למשחקים של אום אל פאחם - שכידוע לכולם חסרי ערך ספורטיבי העונה, בגלל שהקבוצה ירדה ליגה מזמן. בדרך כלל, כל שופט משובץ לשפוט את אותה קבוצה לא יותר מפעמיים בכל עונה, אך אסולין שובצה השנה ל-4 משחקים של הפועל קטמון ועוד 4 משחקים של אום אל פאחם.


במהלך השבוע האחרון, אסולין פנתה למאיר לוי בבקשה לבחון אפשרות להזיזה מהשיבוץ באום אל פאחם, אך באיגוד החליטו שמדובר בצעד שהינו בבחינת "הפרת משמעת חמורה מאוד" והיא נענשה מיידית בהשעיה ל-3 מחזורים. אסולין טוענת שהיא רק בדקה אם קיימת אפשרות להזיזה, כי בכל זאת זו הפעם הרביעית שהיא משובצת לאותה קבוצה. היא השיבה במייל מכובד לאיגוד, ציינה בו שהיא העניקה כמעט מחצית מחייה למקצוע ולענף, שתמיד הגיעה לכל מגרש בכל שעה ושכעת היא מרגישה לא רצויה. בנוסף, גורמים המעורים בפרטים מסרו כי השופטת קיבלה רמזים שבמקרה ותפרוש, אחיה הצעיר יקודם לליגה גבוהה יותר.  מהאיגוד נמסר בתגובה: "השופטת הושעתה לאחר שפנתה בתלונה שהמשחק לא לרמתה ולא מאתגר אותה. דבריה לא ראויים ולא במקומם, השיבוצים הם לא תכנית כבקשתך".