אם צעירי ב"ש יעשו במכנסיים - זה יגמר רע

הקרב הערב הוא משחק עונה אמיתי, למרות העליונות של מכבי. שלמה שרף מוכן

הרבה פעמים משווקים לנו משחק כ''משחק עונה'' גם כשאין תחרות אמיתית, אבל אני חושב שהפעם מדובר במשחק עונה אמיתי - ולא סתם מילים או כינויים. כי הרי מעבר למאבק על 3 הנקודות, מדובר במבחן הכי גדול של כל אחת מהקבוצות העונה. הערב נדע אם באר שבע רוצה לקבל לגיטימציה אמיתית לקריאת תיגר על התואר, ואם לגיטמציה כזו מגיעה לה או שלא.


צריך להודות שכל הפרשנים סימנו בקיץ את הפועל ת"א ומכבי חיפה כמי שייתנו פייט למכבי. זה לא קרה, ופתאום ב"ש, שבשנים האחרונות בקושי נשארה בליגה, הגיחה משום מקום. גם אם יפסידו, האדומים עושים עונה מדהימה, ולדעתי אם הם יסיימו במקום השני זה יהיה עבורם כמו זכיה באליפות אחרי שנלחמו על הישרדותם במאי האחרון.

מאצ' - אפ
אני לא חושב שיש מישהו שיכול לחלוק על העובדה הזו - מכבי עדיפה כמעט בכל פרמטר. הניסיון במעמדים הללו, האיכות של השחקנים וכמובן העומק של ספסל האלופה - כל אלה טובים לאין שיעור מב"ש, ולכן המשחק תלוי יותר בצהובים.


החיסורים אצל האורחת יהיו מאוד משמעותיים - פיוביץ', שהוא העוגן המרכזי מאחור, חסר כבר תקופה ויצטרפו אליו ביציע גם דוידזאדה וגם אילוז. זה אומר שהלחץ יהיה על הכתפיים של אלו שלא מורגלים בכך - צעירים כמו ביטון ותורג'מן.. הרבה תלוי בהם - אם הם יעשו במכנסיים מול בלומפילד מלא, זה לא ייגמר טוב. לא צריך להיות גאון כדי להבין שאם 3 מ-4 שחקני ההגנה הקבועים לא משחקים זה מאוד משמעותי. לא בטוח שב"ש יוכלה להתגבר על החסרונות הללו.

שחקני מפתח
גם כאן אין הפתעות - שני המנהיגים של הקבוצות הם אלו שייתנו את הטון וכמובן שאנחנו מדברים על ערן זהבי במכבי ועל אליניב ברדה בב"ש. אם נקזז את השניים הללו, אני חושב שהקישור האחורי של מכבי הרבה יותר חזק ודומיננטי, וזה ככל הנראה מה שיטה את הכף לטובתה.


אראל, זינו ודג'אני לא ברמה של ראדי, אלברמן ומיטרוביץ'. אני צופה שייתכן שהעובדה הזו תוביל את אלישע לוי להבין שהוא צריך לחזק את מרכז המגרש ולכן הוא עשוי להוריד את ברדה עוד יותר אחורה. 


עוד פקטורים שעשויים להכריע? מכבי צריכה להיזהר ממצבים נייחים, כי לב"ש יש קרוב ל-50 אחוזי הצלחה בהגבהות המסוכנות של בוזגלו. להגנה של מכבי יש משחק ראש נהדר והאורחת תגלה שזה לא יבוא לה בקלות כמו בכל משחק אחר. מנגד, פלט, בוזגלו, גבאי וההתקפה האדומה מהירה מאוד, כך שגם לקרלוס וטיבי - שאינם ספרינטרים מצטיינים - לא יהיה פשוט.

מאצ' אפ מאמנים
אני לא רואה כאן יתרון של אחד המאמנים כי התוצאה תיקבע על ידי השחקנים - הכושר הנתון שלהם, היום שתפסו או לא תפסו, קבלת ההחלטות שיקבלו מול השער. למרות זאת, זהו מבחן עבור אלישע, כי אם הוא יידע לנצח הוא יציב עובדה בשטח - 'אני מתתמודד על התואר'. אם זה יקרה, אולי סוף סוף יספרו את ב"ש ברצינות. למעשה, אולי אפילו הם עצמם יצהירו זאת בפה מלא סוף סוף ולא יפחדו מהמילה 'אליפות'.