שיעור בשחזור

עם סגל מנוסה, רמה"ש חולמת להדהים את ליגת העל גם העונה

באימון הפתיחה של הפועל רמת השרון בשלהי חודש יוני, המאמן רפי כהן דיבר בעיקר על הקשיים. על השינויים הרבים שעבר המועדון, על התקציב הנמוך. נראה היה שהוא מנסה להכין את העיתונאים לעונה קשה, ואולי אפילו לעונת הישרדות.

באותו ערב הוצגו חמישה שחקני רכש: שני הזרים הבוסנים אמיר האדז'יץ' וידרנקו בוגיצ'ביץ', הקשר הצעיר שלומי מראד והשוערים איתמר ניצן וגליל בן שנן. לעומת זאת מספר שחקנים משמעותיים כמו אסי בלדוט, עמיר נוסבאום, משה אבוטבול וסביטי ליפנייה – עזבו. האווירה במגרש הסינטטי בגרונדמן לא הייתה כל כך אופטימית, אבל מאז סוף חודש יוני ועד היום, השתנו פני הדברים.


הקבוצה ערכה מסע רכש משמעותי והצליחה להחתים שחקנים כמו יוסי שבחון, דלה ימפולסקי ומיכאל זנדברג. גם אבי סטרול הצטרף לקבוצה ממורשה, בניסיון להציל את הקריירה שדעכה. בנוסף צירפה רמת השרון את הקשר הברזילאי טיאגו, את קשר נבחרת אתיופיה אסרט מגרסה ואת הזר הסרבי עם השם המחייב אלכסנדר ג'וקוביץ'.


גם אורי שטרית ששייך למכבי תל אביב חתם בקבוצה, בתום חיפושים ארוכים אחר מגן שמאלי. קני סייף יצטרף גם הוא לסגל ולמרות שהיה ויכוח בין רמה"ש לטוברוק סביב חתימתו של הקשר ששיחק במינכן 1860, מעז יצא מתוק ורמה"ש תחתום על הסכם שיתוף פעולה עם המועדון ובכל שנה תקבל כמה שחקנים שסיימו גיל נוער להשבחה.

בעונה שעברה רמת השרון הפתיעה את כל הליגה כשעלתה לפלייאוף העליון עם המאמן בני טבק, אבל במשחקים עצמם הקבוצה התפרקה, עם שבעה הפסדים, אפס נקודות ואפס שערים עד ל-1:2 על מכבי חיפה שהחזיר מעט, מעט מאוד מהכבוד. טבק היה אמור לשמש כמנג'ר מקצועי בעונת 13/14, אבל עזב לבסוף לטובת תפקיד מנהל הקבוצה במכבי תל אביב, ורפי כהן מונה לתפקיד המאמן ברמת השרון, לאחר שנבדקה גם אפשרות להחזיר את מנחם קורצקי שהעלה את הפועל רעננה לליגה הבכירה.


את ההכנה לליגה פתחה רמה"ש עם 0:3 על הפועל ראשון לציון מהלאומית והפסד 1:0 להפועל באר שבע. במחנה האימונים שהתקיים בסרביה, הקבוצה רשמה שני ניצחונות, על אררט הארמנית ועל וויבודינה הסרבית. במועדון היו מרוצים מאוד ממשחק האימון נגד מכבי בשבוע שעבר, בו ניצחה הקבוצה 1:2 את הצהובים, כשהשער של ברק יצחקי בדקה ה-85 רק צמצם את היתרון, וברמה"ש מיהרו להוציא הודעה שאנשי מכבי מתעניינים בחלוץ הרכש אמיר הדזיץ'.


מבחינת התקציב, רמה"ש היא מהקבוצות הדלילות בליגה, וכמו בשנה שעברה, גם השנה נצמדים לתקציב המינימום. לפחות האצטדיון הביתי אושר, ולמרות הסערה בסוף העונה שעברה, רמה"ש תמשיך לארח בגרונדמן. בשנה שעברה אנשי המועדון לא דמיינו שיעפילו לפלייאוף העליון, המטרה המוצהרת הייתה להישאר בליגה, אולי להתבסס בליגה, אבל בוודאי שלא לסיים בין 6 הראשונות. השנה, למרות שהתקציב נמוך, בקבוצה אומרים שהוא חולק כמו שצריך, ועם הסגל האיכותי שנבנה, המחשבה היא כבר שונה. בקבוצה מקווים לשחזר את ההישג משנה שעברה, ומקווים שגם מספר המנויים יעלה מכ-170 לכ-350 מנויים.

עזבו: אסי בלדוט, סביטי לפיניה, עמיר נוסבאום, משה אבוטבול, יניב לביא, גל ניר, אור אוסטוינד


הצטרפו: דלה ימפולסקי, גליל בן שנן, איתמר ניצן, אמיר האדז'יץ', ידרנקו בוגיצ'ביץ', מיכאל זנדברג, אלכסנדר ג'וקוביץ', אסרט מגרסה, טיאגו, אבי סטרול, יוסי שבחון.