דמאיו: "ראלי לא ישוחרר מבני יהודה"

אחד מבעלי הפועל, עידו חג'ג', נפגש עם סוכנו של הקשר

הלם. זו המילה שמתארת יותר מכל את התחושה הבוקר (שישי) בהפועל תל אביב לאחר ההדחה המוקדמת מהליגה האירופית, עם הפסד ביתי 2:1 לפאנדורי הרומנית בסיבוב השלישי של המוקדמות. הכישלון המקצועי מהדהד, אך מכביד לא פחות הוא האפקט הכלכלי ודאגות התקציב שסיום העונה האירופית גורר איתו.


בהפועל תל אביב סימנו את ההעפלה לשלב הבתים כמטרה שתושג, ולכן סמכו על סכום של כ-12 מיליון שקלים שייכנס לקופת המועדון, וזה בתור התחלה. על פי גורמים בקבוצה, בתוך התקציב לעונה הקרובה חושבו 4 מיליון שקלים מתוך אותה הכנסה פוטנציאלית וכעת, לאחר שהחלומות לעלות לשלב הבתים נגוזו, אותם 4 מיליון שקלים יוצרים חור תקציבי אותו יצטרכו לסגור משקיעים. האופציה השניה היא לגלגל את הסכום לעונה הבאה, וליצור גירעון חדש, ואולי גדול הרבה יותר.


מחזיק זכויות הניהול, חיים רמון, לקח הלוואה בסכום של 10 מיליון שקלים כדי לעזור לממן את בניית הקבוצה החדשה, ואפשר להניח שהכישלון אמש ישפיע גם בנושא הזה. בהפועל ת"א ממשיכים לנסות לגייס משקיעים, כאשר ייתכן שחלק מבעלי המניות הנוכחיים יעזרו לכסות את החור שנוצר בקופה.


בהנהלת הפועל ת"א מנסים להרגיע את האוהדים ומבהירים כי בסופו של דבר העניינים הכלכליים יסודרו, וכי הם לא צריכים לדאוג לגבי המשך התנהלותו התקינה של המועדון. ועדיין, הסיטואציה החדשה תשפיע ישירות על הסגל של רן בן שמעון. אם בהפועל בנו על חיזוק משמעותי לקראת שלב הבתים ותחילת ליגת העל, הרי שבכלל לא בטוח שרכש כזה יגיע, אלא אם מישהו יכניס את היד עמוק לכיס. "גם במשחקים הקודמים היה ברור שצריך עוד רכש, ועכשיו נראה שזה רחוק מלקרות", אמרו במועדון. הפועל עשויה לנסות למכור את אחד השחקנים או לבקש קיצוצי שכר, זאת למרות הכחשות הקבוצה בנושא.

דמראיו: "עוז ראלי לא ישוחרר"

כמה שבעיית הנזילות מטרידה את מנוחתם של אנשי הפועל ת"א, האכזבה מהתצוגה על הדשא היא גדולה אפילו יותר. בקבוצה מגדירים את ההפסד אמש ככישלון נחרץ, כשהמאמן והשחקנים לא עמדו באחת המשימות החשובות לעונה הנוכחית. "הרבה מאוד משחקני הרכש מאכזבים, כמו גרזיצ'י'ץ'. ההגנה חלשה, במיוחד קולין שכל הזמן עושה טעויות. גם אין קישור שעובד כמו שצריך. המשחק אתמול הזכיר את כל מה שרצינו לשכוח מהעונה שעברה", טענו גורמים במועדון.


המטרה החדשה היא, כמובן, ליגת העל ובמועדון מנסים להסתכל קדימה. "הפועל ת"א עוד תהיה מעולה השנה, וצריך לתת צ'אנס. אם בן שמעון ינצל טוב את הספסל וגילי ורמוט יתחזק, הפועל תתמודד חזק בליגה", טען אחד הבכירים במועדון.


מי שלקח יוזמה במטרה לחזק את הקבוצה בהקדם הוא אחד מבעלי המניות בהפועל, עידו חג'ג', שנפגש עם אבי נמני, סוכנו של עוז ראלי. שכרו של המגן/קשר מוערך ב-150 אלף דולר וחג'ג' רוצה לפתוח במו"מ, אבל בבני יהודה לא מתכוונים לוותר בקלות. בעלי הזהובים, משה דמאיו, אמר לאתר ערוץ הספורט: "עוז ראלי לא ישוחרר מבני יהודה, נקודה. הוא לא עובר לשום מקום".

ורמוט: "מקווה שנעמוד בציפיות"


"לא נראנו טוב באופן כללי. כלום לא עבד", אמר גילי ורמוט בסיום המשחק אמש, "ההתקפה לא היתה טובה, ההגנה לא היתה טובה. אי אפשר להאשים שחקן כזה או אחר. תפקידי להשפיע ואני מקווה שאשפיע יותר. ברגע שלא יהיה עליי לחץ ארגיש לא טוב. יש כל כך הרבה כשרונות בקבוצה, ככה שזה לא מדויק להגיד שהכל עליי ואני לא רואה את זה ככה. יש כאן שחקני נבחרת ישראל וזרים טובים. ברגע שזה יתחבר כקבוצה, אז כל שחקן בנפרד ייראה טוב".


במחנה היתה הרגשה של משהו חדש, היתה הרגשה טובה", הוסיף ורמוט והביט לעבר המשימה הבאה, "כנראה שיש עוד הרבה עבודה. יש שבועיים עד פתיחת הליגה ונעשה את כל מה שצריך כדי לתקן. אני מקווה שנעמוד בציפיות".