אלופת איטליה שלא דימיינתם

יובה? היגוואין וריינה ינסו לחזור לימים של מראדונה

מורגן דה סאנקטיס
הכיוון: מנאפולי לרומא
המחיר: 500 אלף יורו


אם יש שתי מילים בהן ניתן לתאר את דה סאנקטיס בצורה הכי טובה זה "לא מוערך". בגיל 36, מדובר באחד השוערים האיכותיים בסריה A עם מקום בסגל נבחרת איטליה ואחד השחקנים היותר אהובים ביציעי אצטדיון סן פאולו. כל זה לא הספיק על מנת לשכנע את רפא בניטס, שהחליט לשחררו מהפרטנופיי, ואילץ אותו להיפרד מהאוהדים שאהב עם רכישת עמוד שלם ב"גאזטה דלו ספורט" בו הודה להם על תמיכתם.

כעת, השוער הוותיק יעזוב פרויקט מסקרן אחד על מנת לתפוס את המקום בין הקורות של אחד מסקרן לא פחות, זה של הצד האדום בעיר הבירה, לשם הגיעו הקיץ לא פחות מ-12 שחקנים חדשים ומאמן חדש, רודי גרסיה.


למרות שהגיעה לגמר הגביע וסיימה במקום השישי בעונה שעברה, ברומא מגדירים אותה כאכזבה בעיקר בשל 56 שערי הליגה שספגו, בין היתר בגלל עמדת השוער שהוחלפה לעיתים קרובות בין מרטן שטקלנבורך, מאורו גויקוצ'אה ובוגדאן לובונץ בשל סיבות שונות ומשונות. בג'יאלורוסי החליטו שבעונה הבאה צריך להחזיר לעמדת השוער את מה שהיה חסר לה, יציבות, שזאת עוד מילה מצוינת כדי לתאר את דה סאנקטיס.


עכשיו כשברור למי שייך התפקיד מהחשובים על המגרש, מה שנותר לאיטלקי זה לתרום מהניסיון והיכולת שלו על מנת שהקבוצה המעניינת שנבנית באולימפיקו תצליח.

פפה ריינה
הכיוון: מליברפול לנאפולי
עסקת השאלה


לא רק יציאות נרשמו מהעיר נאפולי השבוע, אלא גם חתיכת כניסות. אחת מהן היא של ריינה, שישחק בדרום איטליה תחת המאמן שהביא אותו לליברפול לפני שמונה שנים. לאחר שהחתים מסנדרלנד את סיימון מיניולה, הצהיר ברנדן רוג'רס שתהיה תחרות על עמדת השוער באנפילד, אך כצפוי, המהלך הזה סימן את דרכו של ריינה הוותיק החוצה מהמועדון, כפי שגם כתב במכתב שפרסם לאוהדי ליברפול ובו כתב כי "לא ידע על ההסכם עם נאפולי" וש"אלצו אותו לעזוב". המנג'ר הוולשי מצידו טען שהמהלך נועד כדי לאפשר לספרדי "לצבור דקות משחק שחשובות לו כשוער בכיר בשנת מונדיאל".


גם בניטס עושה מתיחת פנים משלו לקבוצתו החדשה, ואחת העמדות מבין רבות אותן רצה לרענן היא של השוער. לאחר שויתר על דה סאנקטיס ורכש מסאנטוס את רפאל, נפלה לידיו ההזדמנות להתאחד עם הספרדי, שמלבד הניסיון שיביא איתו לעונה כל-כך חשובה למועדון גם יוכל להיות חונך מצוין לשוער העתיד הברזילאי.


למרות פציעות וירידה ביכולת בעונות האחרונות, ריינה עדיין נחשב לאחד השוערים הטובים והיציבים באירופה ומבחינת קבוצתו חדשה, מדובר בשמירה על הרמה הגבוהה ממנה נהנו בתפקיד השוער בעונות האחרונות. כעת נותר יהיה לראות כיצד יתאקלם ריינה בכדורגל האיטלקי בו ישחק לראשונה ולאחר שהעביר זמן לא מבוטל באנגליה. אם בכל זאת הוא רוצה להימנות בין מזומניו של ויסנטה דל בוסקה לשנה הבאה בברזיל, הוא יצטרך לעשות זאת מהר. למזלו, יהיה לידו את רפא.

גונסאלו היגוואין
הכיוון: מריאל מדריד לנאפולי
המחיר: 40 מיליון יורו


הטירוף בנאפולי סביב הגעתו של היגוואין התחיל עוד לפני נחיתתו באיטליה. האוהדים תלו במתחם האימונים שלט ועליו הכיתוב: "ארגנטינאי אמיתי לא חותם ביובנטוס", כשהכוונה היתה לקרלוס טבס שחתם בשורות יריבתם מהצפון והמשיך עם קבלת פנים לוהטת בשדה התעופה עם שירים וקריאות על שמו ובעיקר עם הרבה שמחה והתרגשות. כבר באותו רגע, פיפיטה הבין כמה תקוות תולים בו "החמורים הקטנים".


פיפיטה יצטרך להיכנס לנעליים הכי גדולות שאפשר, של אדינסון קבאני, מלך שערי הליגה בעונה שעברה. סביר להניח שלא תהיה לו בעיה עם זה: היגוואין כובש ב-28.6% מסך הבעיטות לשער שלו, הרבה יותר מה-18.9% של האורוגוואי. הוא גם הצהרת כוונות ענקית של הפרטנופיי לקראת העונה הבאה: הנשיא לא שמר בבנק את הכסף הרב ששילמה לו פ.ס.ז' על קבאני והוא היה האיש הרציני ביותר במו"מ מול ריאל מדריד כשרכש את החלוץ בסכום שארסנל, צ'לסי ויובה לא התקרבו אליו.


מחוזקים באחד המלפפונים הלוהטים של הקיץ, האזורי יכולים לראות גם בעונה הבאה חלוץ שלהם מסיים בראש טבלת מלך השערים, וזה ממש לא יהיה מופרך לחשוב שהוא גם עשוי לקחת את הסקודטו, שבאופן אירוני מחזיקה בו עכשיו קבוצה שדי מהר החליטה לוותר על שירותיו.