80 מיליון יורו, אבל מי סופר

ההעברות הגדולות השבוע: סיטי ופ.ס.ז' ממשיכות להתחזק

מארקיניוס
הכיוון:
מרומא לפ.ס.ז'.
המחיר: 32 מיליון יורו.


אחרי שפאריס סן ז'רמן שמרה על טיאגו סילבה מציפורניה המפתות של ברצלונה, אלופת צרפת הוסיפה עוד מלח לפצעי מקבילתה מספרד וגברה עליה במאבק על שירותיו של מארקיניוס, בלם רומא בעונה האחרונה.


עם רכישתו של ילד הפלא, בקבוצה מעיר האופנה יש כעת לא פחות מארבעה שחקני הגנה ברזילאים, כשבן ה-19 מצטרף לאלכס, מקסוול וטיאגו סילבה. השילוב העתידי בין הקפטן של פ.ס.ז' לבין הכישרון הצעיר הוא תקווה גדולה עבור נבחרת ברזיל. טיאגו נחשב בעיני רבים לבלם הטוב בעולם ובסלסאו מצפים ממנו להכשיר כבר מעכשיו את דור העתיד ולעשות אותו טוב כמעט כמוהו. המטרה? האפשרות שלואיס פליפה סקולארי ייתן לשניים את הבמה גם במונדיאל הביתי.


קשה להאמין שהחיבור בין המנטור לחניך לא יצליח. למארקיניוס הספיקה עונת בכורה באירופה כדי לפרוץ בצורה סוחפת ולהפוך לאחד הבלמים המסקרנים באירופה. כנראה שבפארק דה פראנס הסתקרנו יותר מכל. בכל זאת, הם הפכו אותו לשחקן ההגנה החמישי הכי יקר בהיסטוריה.

אלבארו נגרדו
הכיוון:
מסביליה למנצ'סטר סיטי.
המחיר: 25 מיליון יורו.


מנצ'סטר סיטי, כנראה, רצתה לגרום למאמן החדש, מנואל פלגריני, להרגיש בבית כבר מההתחלה. במועדון דאגו להחתים את אחד החלוצים הכי טובים בליגה הספרדית, בה אימן הצ'יליאני כמעט לאורך הקריירה שלו.


בגיל 27 ואחרי ארבע עונות בסביליה בהן כבש 70 שערים, נגרדו מבין שזאת אולי ההזדמנות האחרונה שלו לעשות שדרוג רציני לקריירה שלו ולהתקדם לקבוצה עם שאיפות וכיוון לזכייה באליפויות, משהו שלא יכול היה לעשות באנדלוסיה.


הסיטיזנס שמו יד על מחליף מצוין לקרלוס טבס שעזב ובכך שמרו על האופציות הרבות שהיו להם בקו הקדמי, אך הוא רק מוסיף לתעלומה הגדולה שסביב הקבוצה לקראת העונה שבפתח. נוכחותו של פלגריני אמורה להקל עליו במעבר לקבוצה חדשה, אך צריך לזכור שגם עבור הצ'יליאני זוהי שנת הסתגלות בה יאמן במדינה שאינה לטינית בפעם הראשונה. לא בטוח שהמאמן יזרוק את החלוץ למים העמוקים כבר על ההתחלה על חשבון שחקנים מנוסים יותר, ובעקבות זאת נגרדו יצטרך להפוך לחד מאי פעם כדי להוכיח שהוא ראוי למקום בהרכב, וזה לא תמיד מגיע בבת אחת בעונת התאקלמות.

סטבן יובטיץ'
הכיוון:
מפיורנטינה למנצ'סטר סיטי.
המחיר: 25 מיליון יורו.


אחרי שהחתימו מאמן ושלושה שחקנים לטיניים (פרננדיניו, חסוס נאבאס ונגרדו), החליטו במנצ'סטר לשנות קצת כיוון והחתימו את אחד המלפפונים הגדולים של הקיץ.


יובטיץ' היה הדינמו של הקבוצה האטרקטיבית שבנו בפיורנטינה בשנתיים האחרונות, אך למרות שהקבוצה לא מפסיקה לשאוף למעלה, הוא החליט שהגיע הזמן ללכת למקום אחר. ארסנל ויובנטוס נלחמו עליו בתחילת הקיץ והמונטנגרי אף הביע את רצונו לשחק תחת אנטוניו קונטה, אך בסופו של דבר התכולים היו הכי החלטיים.


"סיטי רצו אותי במשך הרבה זמן ויותר מכולם. החלטתי להצטרף לפרויקט המצוין שלהם. הם נלחמים באופן קבוע על האליפות וליגת האלופות וזו הסיבה שהגעתי לכאן", אמר יו-יו עם הצגתו באצטדיון איתיחאד. עוד סיבה לה יש משקל בהחלטתו של החלוץ היא האיחוד המחודש עם הבלם מאטיה נסטסיץ', איתו שיחק בפירנצה.

יובטיץ' הוא לא שחקן שמרבה להבקיע (13 שערים בעונה האחרונה), אבל תמיד תראו אותו מסוכן ויוצר מצבים שהרבה פעמים יסתיימו עם כדור ברשת. למרות ששולם עליו סכום זהה כמו על נגרדו, ליובטיץ' יהיה קל יותר למצוא את מקומו בהרכב.


הוא מוכשר יותר, פעיל יותר ויתפוס את המקום מאחורי שני חלוצי השפיץ, מה שאולי מבטיח שהסיטיזנס יציגו כדורגל מאוד התקפי, כדורגל של פלגריני. אחד הדברים הראשונים שאמר האחרון עם הצגתו בקבוצה זה ש"האוהדים יראו כדורגל יפה". הוא שם יד על כישרון שמאוד יעזור לו לעמוד במילה שלו.