הפועל נגד טביב: קרב על 24 מיליון ש"ח

הבוררות ב-30 ליולי, עו"ד תגר ינהל את התיק הטעון

אם מישהו חשב שהסכסוך המשפטי בין הפועל ת"א, חיים רמון ואלי טביב קרוב לסיומו, הרי שההיפך הוא הנכון. היום (רביעי) נקבעה זהות הבורר שידון ב-2 התביעות של המועדון כנגד הבעלים לשעבר, והתברר שעו"ד עמיאל תגר ינהל את הבוררות, שתיפתח ב-30 ביולי.

הפועל ת"א הגישה 2 תביעות כנגד טביב: הראשונה, על סך 3.64 מיליון ש"ח, היא בגין טענה לפיה הבעלים לשעבר העביר את הסכום הנ"ל לחשבון אחר של המועדון, כזה המתנהל תחת שמו. האדומים טוענים כי מהלך זה של טביב נוגד את ההסכם עליו חתם עם חיים רמון.


התביעה השניה והמשמעותית יותר עומדת על סך 19 מיליון ש"ח, והיא הוגשה בטענה שטביב השאיר אחריו חובות בסכום אסטרונומי של 30 מיליון ש"ח מתקופתו כבעלים. על פי האדומים, הקבוצה נמכרה לטביב בסכום של 17 מיליון ש"ח, מתוכם כבר שולמו לו 6 מיליון שקלים. לפיכך, בקיזוז התמורה שכבר הועברה, הפועל תל אביב חשופה לתביעות מתקופת טביב בסך של כ-19 מיליון שקלים ולכן תביעת הבוררות.


בכתב התביעה של הפועל, שהוגש לפני כחודש וחצי באמצעות עו"ד עמית פינס, נכתב: "המועדון תובע מאלי טביב שיפקיד ערבות בנקאית בסכום של 19 מיליון ש"ח, ערבות שתבטיח כי סכום החובות והתביעות האדיר שעדיין לא הוסדר - בניגוד להתחייבותו של טביב על פי ההסכם - לא יושת על המועדון, דבר העלול להביא לפירוקו".


למרות הטענות הקשות של הפועל נגד טביב, מתגברת ההערכה שהסכסוך המשפטי בינו לבין רמון יגמר בפשרה. על פי אותן ההערכות, רמון יצטרך לשלם לטביב את הסכום הנותר עבור קניית החלק השני של הקבוצה או לפחות חלק מהסכום, בתנאי שימצא המתווה שהפועל לא תהיה חשופה לתביעות מתקופתו של טביב. רמון כבר החל לגייס משקיעים עבור קניית 50% הנותרים של מניות הקבוצה מידי טביב. יש לציין כי למרות שאותם 50% עוד לא נרכשו ע"י רמון, הם כבר לא שייכים לטביב (מכיוון שחתם על מסמך זכויות העברת ניהול), אבל לבעלים החדש של בית"ר י-ם יש כמובן את הזכות לתבוע את הכסף עבורם.