"עם חוזה כמו שלי, זהבי לא היה במכבי"

"מכבי וחיפה רצו, אך הקשבתי ללב". איתי שכטר נפתח

בתוך כל הבלאגן שמתרחש תמיד בעונת המלפפונים, השמועות, הדיווחים והגישושים באפלה, הפועל תל אביב הצליחה לדוג את הכריש הכי גדול בים. איתי שכטר, מי שדהר עם המועדון לדאבל נפלא ב-2010 והיה חלק מקבוצה בלתי נשכת שגם חתמה את שמה בליגת האלופות, חזר למועדון אחרי שנתיים בגרמניה ובאנגליה. האדומים הפכו עולמות על מנת להחתים את החלוץ היקר וכעת, הכדור עובר למגרש שלו.

"אני מאושר לחזור הביתה. היה לי ממש כיף באימון הראשון, נהניתי לקבל חום ואהבה", אמר שכטר, "זה ממלא אותך, אלו דברים שלא קבלתי באירופה. אפשר לומר ששלב ההתחלה הסתיים. אין לי פחד לאכזב. כל שחקן מהיום שהוא מתחיל, צריך להוכיח. במועדון כמו הפועל, מצפים מכל שחקן לתוצאות ונכון שמצפים ממני, אבל זה כיף, בשביל זה קמים בבוקר. אני בן 26, חזרתי לפה כדי לצבור ביטחון. בחו"ל היו תקופות שלא הרגשתי חלק מקבוצה. ספורטאי אמיתי לא יכול שזה יעבור לידו".


איתי שכטר אהוב במיוחד על הקהל האדום. החלוץ לקח דאבל וגביע עם המועדון, העפיל לליגת האלופות בזמן שהפועל ת"א רשמה את אחת העונות הגדולות בכדורגל הישראלי. תארים, כדורגל יפה והצלחות. הכל תחת שרביטו של מאמן נבחרת ישראל כיום, אלי גוטמן. "כל עונה היא שונה", אמר החלוץ, "העונה עם אלי הייתה מהסרטים. הלוואי שנשחזר את ההצלחות, אבל מדובר בשחקנים שונים. נבנית פה קבוצה טובה ובריאה. הכי חשוב שחדר ההלבשה יהיה אוהב, דואג ומפרגן, כי הכל מתחיל מבפנים. אם נדע להפסיד ביחד ונדע לנצח ביחד נעלה על הדרך הנכונה. יש פה מועדון מדהים שיודע לאהוב. הקהל נתן כל כך הרבה ועכשיו חובת ההוכחה היא עלינו. אנשים נתנו הרבה בשבילנו, בסופו של דבר מי שצריך לענות זה אנחנו, ולא בתקשורת, אנחנו יכולים לענות רק על הדשא".


שכטר הגיע למועדון אחרי התגייסות מאסיבית של אנשים שונים, אוהדים והנהלה. "הייתי בקשר רציף עם אנשים מהפועל, אבל היו סימני שאלה, לא ידעו מבחינה תקציבית אם אפשר להביא אותי. תמיד ידעתי שאם הפועל תוכל לעמוד בשכר שלי או אפילו להתקרב אליו, אני ארצה להיות פה. ברגע שהיה כיוון חיובי עם הפועל ויתרתי על ההצעות האחרות ואמרתי שאני רוצה למצות את עצמי. קיבלתי אסמסים מהבוקר עד הלילה, הודעות וטלפונים, לקהל של הפועל יש זכות גדולה על החזרה שלי למועדון".

כמה ורמוט ישב לך על הוריד?
"גילי חבר טוב שלי, גם בעונה המדהימה שלנו פה הוא עזר לי ואני עזרתי לו. היה בינינו שילוב מדהים, היינו דומיננטיים בחדר הלבשה, חיוביים. יש לנו קשר נפלא. גילי אמר לי לבוא, אבל הוא רצה לדעת שהפועל יכולה לעמוד בשכר שלי ולהביא אותי, כי אני שחקן די יקר. אני מאושר שזה הסתדר. גילי הוא השחקן הכי חשוב בהפועל. אם הוא בריא וטוב, הוא עושה את ההבדל בקבוצה. הוא סבל מחוסר מזל".


למה לדעתך היו בעיות בעונה שעברה בחדר הלבשה?
"לא הייתי בחדר ההלבשה אז אני לא יודע מה בדיוק היה. אין תקופה שהיא כל הזמן טובה, הדבר שהכי חשוב בתקופה פחות טובה, זה להיות ביחד, לא להוציא דברים בתקשורת ולא לכלכך. צריך לכבד את החברים שלך, כי יום אחד אתה לא טוב ויום אחד החבר שלך וצריך לשמור אחד על השני. הכדורגל זה גלגל. חשוב לכבד את המאמן כי הוא ראש המערכת. קבוצה שמכבדת את המאמן ומקשיבה לו, לא מדברת על זה בכלל. ברגע שיש הרבה אגו בקבוצה וכל אחד מושך לכיוון שלו, אז יש בעיה. קבוצה זה קבוצה, לא טניס. עשיתי את העונה הכי גדולה בקריירה כי הייתה לי קבוצה גדולה. לא יכולתי אם לא הייתה לי קבוצה כזאת".


כמה רצו אותך במכבי ת"א ומכבי חיפה?
מכבי וחיפה רצו אותי, אין מה להסתיר. אלו מועדונים גדולים שאני מכבד מאוד, אבל הלכתי עם הלב שלי. השנה הראשונה שלי באירופה הייתה יחסית סבירה ואחר כך אני והקבוצה הדרדרנו וירדנו ליגה. עברתי לשחק בליגה הטובה בעולם (אנגליה) ושיחקתי כמעט 20 משחקים בפרמיירליג, אבל הייתה לי עונה לא טובה. שני המועדונים רצו אותי, אני חושב שהפועל לא היו נותנים לי את הצ'אנס ללכת למקום אחר".

כמה רצו אותך מכבי ת"א ומכבי חיפה?
מכבי וחיפה רצו אותי, אין מה להסתיר. אלו מועדונים גדולים שאני מכבד מאוד, אבל הלכתי עם הלב שלי. השנה הראשונה שלי באירופה הייתה יחסית סבירה ואחר כך אני והקבוצה הדרדרנו וירדנו ליגה. אחר כך עברתי לשחק בליגה הטובה בעולם (אנגליה) ושיחקתי כמעט 20 משחקים בפריימרליג, אבל הייתה לי עונה לא טובה. שני מועדונים רצו אותי, אני חושב שהפועל לא היו נותנים לי את הצ'אנס ללכת למקום אחר".


שחקן אחר היה בסיטואציה דומה לשלך, ערן זהבי.
אני לא חושב שערן היה באותה סיטואציה כמו שלי. זה קצת שונה. הוא לא היה יכול להמשיך באיטליה. כל שחקן לגופו, אני לא יודע את הפרטים מבחינת חוזים ומה היה כל הבלאגן. יכול להיות שהוא לא קיבל הצעה ל-5 שנים וזה לא התאים לו, אולי הוא קיבל הצעה לעונה אחת ואולי בצוות המקצועי לא רצו בטירוף אחריו. כל אחד עושה את ההחלטות שלו, זה מה שהוא החליט וזו זכותו. אני לא נכנס לזה, הסיפור יצא מפרופורציות".


הייתה לך תקופה קשה בחו"ל, גם מקצועית ובטח גם אישית.
אני חייב להגיד תודה רבה לאשתי ולילד שלי שהחזיקו אותי בימים האלה. האימונים קשים, אתה לא משחק ולא מכבדים אותך. עדיין, צריך לשים דברים על השולחן, לא הייתי שחקן יציע. שיחקתי 25 משחקים בגרמניה ו-20 באנגליה, הייתי כל השנה בסגל וזה לא דבר של מה בכך בקבוצה שמסיימת מקום 9 ולוקחת גביע. אני שייך לאירופה. ליגיונר שמשחק בליגה טובה, גם אם לא בהרכב, צריך להישאר באירופה. לי לא התאים לדשדש בליגות בינוניות כדי להגיד שאני באירופה, העדפתי לחזור לארץ ולהיות דומיננטי. הייתי חייב לעשות את הסטופ ולחזור לשחק, זה הדבר הכי יקר לי בעולם אחרי המשפחה".

מה המטרות? עם רן בן שמעון, גילי ורמוט ואיתי שכטר, אפשר להגיד "אליפות".
מועדון כמו הפועל ת"א תמיד רוצה לרוץ לכל התארים. נעבוד קשה, נתחבר חברתית ונישן שבועיים ביחד במחנה האימונים, אז נדע. אני סומך על החברים שלי ועל הצוות שנציג הפועל חזקה ובריאה. אליפות? אני אוכל לדבר על זה בשלב מאוחר. מה שיהיה השנה זה עלינו. לא רק בדרבי, כל משחק הוא חשוב. אנחנו צריכים לעשות עונה מצויינת. רן אמר לנו שהוא ראה בדיסק שהקבוצה ניצחה בעונה שעברה במחזור הראשון והוא ראה אנשים לא שמחים. הוא אמר מועדון גדול וקבוצה, אם הם מאושרים מהדברים הקטנים, בסופו של דבר יעריכו את הגדולים.


השליטה בעיר של מכבי עכשיו דומה למה שהיה לכם בדאבל?
אני לא נכנס לענייני שליטה בעיר. הייתה לנו עונה מדהימה ואולי מכבי חיפה של אייל ברקוביץ', חיים רביבו וראובן עטר הייתה משחקת אטרקטיבי כמונו. השנה זו שנה חדשה ונעשה את המקסימום. הלוואי שנוכל לקחת את התארים, זה יהיה האושר הכי גדול.