בעלי הקבוצות יבקשו מהשרה תמיכה במנהלת

ח"כ דנון יוזם חוק צינון שיחייב שנתיים המתנה לפני מינוי ליו"ר ההתאחדות

בעלי קבוצות ליגת העל ביקשו היום (שני) פגישה דחופה עם שרת הספורט לימור לבנת בעקבות האירועים האלימים האחרונים וכן על רקע החלטת בית הדין העליון. ראשי הקבוצות צפויים לדון עם השרה באפשרות של הקמת מנהלת לליגת העל, שיהיה גוף נפרד ועצמאי מההתאחדות לכדורגל.

במקביל, ח"כ דני דנון, חבר ועדת החינוך, התרבות והספורט, יוזם הצעה חדשה ל"חוק צינון", לפיו יו"ר של קבוצה ייאלץ לחכות תקופה של שנתיים לפני שיוכל להתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. "לא מתקבל על הדעת שקשרים פוליטיים בהתאחדות יהוו גורם בקבלת החלטות. צריך להוציא את הפוליטיקה מהכדורגל", אמר דנון והוסיף, "אוזלת היד של ההתאחדות בטיפול באירועי האלימות בליגה מעידים על השחיתות בכדורגל. אופי הטיפול באירועים מעיד על פגמים חמורים בהתנהלות וחייבים לשים לזה סוף לפני שיהיה מאוחר מדי. ההתנהלות של ההתאחדות מנציחה את האלימות, נותנת לה מקום ועלולה לגרום לאובדן חיי אדם על כר הדשא".


במשרד הספורט היו המומים אתמול מהחלטת בית הדין העליון של ההתאחדות להחזיר למכבי פתח תקוה את שלוש הנקודות שהופחתו לה, ולדחות את העונש לתחילת העונה הבאה. גורמים במשרד אמרו היום לאתר ערוץ הספורט: "עבירה קשה, שמתועדת ושאין עליה עוררין, דוחים את העונש לשנה הבאה. ניתן לחשוב על דבר כזה בדין הפלילי? שמישהו יפצע אדם אחר ובית המשפט יגיד לו, תכנס לכלא רק עוד שנה כי זה לא מתאים לך כרגע?".


אותם גורמים הוסיפו כי לשרה לבנת אין דבר וחצי דבר נגד יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, אולם גם היא רואה שבר גדול בענף הספורט הגדול בישראל. במשרד הספורט מספרים כי הוצפו אתמול בטלפונים, מיילים ופאקסים של מאות אזרחים שאומרים 'די, נמאס, הרסו להם את הכדורגל פה ואין יותר אמון בכדורגל הישראלי'.


צעד דרמטי עליו חושבים במשרד הספורט הוא אפשרות של פניה ליועץ המשפטי לממשלה, וכן למשרד מבקר המדינה, לבדיקת נושא המבנה של בתי הדין בהתאחדות לכדורגל ואופן תפקודו. כמו כן נשקלת ברצינות דרישה לרענן ולתקן את תקנון ההתאחדות, אך זאת רק במידה שתמיכה מצד יושבי הראש והבעלים של הכדורגל הישראלי.


"השרה רואה את כל המקרים האחרונים כלגיטימציה לאלימות וכמכת מוות לשאיפותיו של כל ילד ונער שרוצה להיות כדורגלן, אבל הוריו רואים את האלימות ולא יתנו לו להוות את העתיד של הכדורגל בארץ. השרה הרי מובילה את הקו נגד האלימות והיא ראש מערכת הספורט במדינה. כאן מדובר פשוט בקריסה מוחלטת והיא לא מוכנה לכך. מה זה עונשים לשנה הבאה, איזו מן יצור זה? די, נמאס עם הדיבורים וצריך לעבור למעשים. זוהי הרוח במשרד הספורט. קיים זעזוע מדימוי הענף וחוסר האמון. משהו נשבר בפרשה האחרונה והשרה מתעסקת כעת כמעט אך ורק בזה. היא רוצה לראות שינוי".