"איך אפשר להמשיך לסבול התעללות כזו?"

מבט מבפנים על הסכסוך בין איזי שרצקי למאמן שלו

בהחלט ייתכן שביום שני הקרוב קרית שמונה תשלים זכייה בתואר היסטורי וסנסציוני כאחד. תיקו או ניצחון של מכבי בדרבי התל אביב ייאפשר לה לנצח את בני יהודה ולסגור את סיפור האליפות גם באופ תיאורטי. אם זה לא יקרה השבוע, זה כנראה יקרה בשבוע הבא ובכל מקרה, אין כבר באמת משהו שיוכל לקחת מהצפוניים את ההישג הכי מרשים שראה הכדורגל הישראלי מאז אותה בני יהודה של 1990.

ולמרות כל זאת, העניינים בקבוצה הרבה פחות טובים ממה שניתן היה לצפות. רן בן שמעון כבר הודיע שלא ימשיך בעונה הבאה אולם בעוד שההחלטה הזו בפני עצמה מתקבלת על הדעת, הסכסוך המכוער שנמצא מסביבה מאיים להעיב על החגיגות שבוודאי יהיו. כבר מספר חודשים שבן שמעון והבעלים איזי שרצקי לא רואים עין בעין. כבר בחודש פברואר ניסה שרצקי להחתים את בן שמעון על חוזה לעונה הבאה ונתקל בתשובה שלילית.


הסיבה ההגיונית לסירוב הנ"ל היא רצונו של המאמן להתקדם לקבוצה גדולה יותר בעונה הבאה אולם זו לא הסיבה העיקרית לכך שסירב לחתום ובסופו של דבר הודיע רשמית שלא ימשיך. יתרה מכך, כעת נודע כי במהלך החודשים האחרונים בן שמעון היה קרוב להתפטרות בלא מעט מקרים ורק הצלחת הקבוצה והרצון להיות חתום על אליפות היסטורית גרמו לו להישאר. "הוא חשב ללכת. איך אפשר לסבול ככה יום יום?", אמרו בסביבתו. בן שמעון, כך טוענים, סבל במהלך השנה מהתערבות מקצעית גסה מצד שרצקי, שהפריע לו לנהל שגרת אימון רגילה.

גורמים בקבוצה סיפרו שבן שמעון היה קורבן להשפלות מילוליות ולהתבטאויות קשות מצד הבעלים, גם בנוכחות שאר אנשי הצוות המקצועי. לדוגמה, בתום אחד מהמשחקים הגיע שרצקי לחדר ההלבשה, צעק והשתולל על החילופים שלא היו לרוחו וגם פלט לעבר מאמנו: "באת להרוס אותנו כמו את מכבי".


מערכת היחסים הטעונה בין השניים וההסלמה של השבועות האחרונים קיבלו ביטוי באסיפה שנערכה לקבוצה בכפר המכביה, ערב המשחק מול הפועל תל אביב במחזור האחרון (2:2). כזכור, באותה אסיפה הודיע בן שמעון לחניכיו שהוא לא ימשיך בעונה הבאה. בן שמעון אישר לצוות צילום של סרט אודות הקבוצה להיכנס לאסיפה, ללא אישורו או נוכחותו של שרצקי. כאשר הבעלים גילה זאת הוא זעם וצעק: "הסרט לא ישודר". לאחר מכן הוא בחר להודיע על סיום דרכו של בן שמעון לאמצעי התקשורת. בסביבת המאמן שמעו אות ואומר: "לא יכולתי להמשיך לסבול התעללות כזאת".