המאמן והגזבר התעמתו. שוקל עתידו

מאמן א.א פאחם, סבג, החליט שלא להופיע לאימון ויתייעץ עם אנשי דת

לכל מי ששמע על העימות המילולי בין ניסן יחזקאל להנהלת ראשל"צ וחשב שזה השיא, יש לנו חדשות עבורו: עימות פיזי חריף בין מאמן מכבי אום אל פאחם, אבי סבג, לבין סגן יו"ר הקבוצה דחק את הסיפור מעיר היין והתייצב בראש רשימת המקרים המכוערים שאירעו העונה. לאחר שהחליף מהלומות עם חבר ההנהלה, סבג מתכוון כעת להתייעץ עם רבנים באשר להמשך דרכו, בעוד הקבוצה עלולה להישאר ללא מאמן לקראת משחק הגביע מול עפולה ביום שלישי.


חגיגת הגביע מתקרבת. היכנסו לעמוד דאבל פס

הסיפור עצמו החל ביום שישי האחרון, בסיום המשחק של א.א. פאחם מול נס ציונה (1:1): גזבר הקבוצה, איהאב מחמיב, ניגש אז לסבג ואמר לו: "תתעורר. שחקנים כאן מזייפים". סבג, שהופתע מההתבטאות שנעשתה בפורום רחב, הגיב בכעס ואמר : "תסתום את הפה, אל תדבר ככה ליד שחקנים. עוף מפה". באותו רגע התפתחה תגרה, כשמחמיד אחז בגרונו של סבג והטיח את ראשו אל הקיר, תוך שסינן: " אתה לא תגיד לי מה לעשות, תתעסק בקטע המקצועי ואל תתערב להנהלה, פה זה לא ג'ת".
 
לאחר שהנוכחים התערבו והפרידו בין הצדדים, סבג ההמום עלה לאוטובוס השחקנים והודיע שהוא שוקל אם להמשיך בתפקידו, והבוקר (ראשון), כבר לא הופיע לאימון, וזאת מבלי שהודיע לאיש. יו"ר המועדון, מוחמד עאבד אל לטיף, מעוניין להמשיך את ההתקשרות מאחר והוא חושש שלקבוצה יגרם נזק לקראת משחק הגביע, החל לערוך שיחות גישור, אך מהן עלה כי סבג פגוע עד עמקי נשמתו והוא נחוש בדעתו שלא לקבל החלטה עד שיתייעץ עם רבנים לגבי עתידו. גורם נוסף המקורב לפרשה הוסיף כי אביו של המאמן, ראש עיריית נהריה ג'קי סבג, לוחץ על בנו לסיים את תפקידו לאחר שכבודו המקצועי נפגע.
 
אבי סבג אמר בתגובה לאתר הערוץ הספורט: "יש לי עורכי דין שבוחנים את המשמעות המשפטית של תקיפה כזו. אני יודע שהשחקנים מאוד רוצים שאני אמשיך, ורק בגלל זה עוד לא החלטתי סופית. נכון לרגע זה אני עדיין לא יודע אם אאמן את הקבוצה ביום שלישי מול עפולה בגביע".
 
בתוך כל זה, מעטים שמו לב שנחצה כאן קו אדום מסוכן. זוהי כנראה הפעם הראשונה (ונקווה שהאחרונה) בה ראש הצוות המקצועי וחבר הנהלה בכיר בקבוצה מקצוענית בארץ מחליפים מהלומות ומתעמתים פיזית. אמנם לצערנו סיפורי אלימות לא חסרים בליגות הנמוכות, אך אירוע כזה לא קרה מעולם בקבוצה מהליגה הלאומית, וגם אם קרה, בטח שלא הוכרע בעזרת רבנים. בקבוצה עושים הכל בכדי לטאטא את הכל במהירות, אך לאתר ערוץ הספורט נודע כי היו"ר עאבד אל לטיף כבר יש שמות של מועמדים להחליף את סבג וכי בין היתר הוא עשוי לפנות ל.. ניסן יחזקאל.