הטוטו ויתר. הסכם השיווק: 80 מיליון ש"ח

החתימה על ההסכם ל-3 שנים צפויה להתקיים אחרי החגים

מחלוקת נוספת בין ההתאחדות לכדורגל והטוטו נפתרה ככל הנראה. הסכם השיווק בין ההתאחדות לבין מועצת ההימורים יעמוד על 80 מיליון שקלים ולא 73 מיליון כפי שדרשו במועצה בשל אי קיום משחקי גביע הטוטו, כך עולה מפגישה שהתקיימה היום (ראשון) ובה נכחו יו"ר הטוטו צחי פישביין והמנכ"ל  איציק לארי ומנגד, היו"ר אבי לוזון, המנכ"ל רותם קמר וגזבר ההתאחדות דודי גיל.

על פי גורם שנכח בפגישה, האווירה בין אנשי ההתאחדות לטוטו עדיין מתוחה, אך גם הפעם הדרישה לפיה לוזון יתחייב כי לא ימשיך לקדנציה נוספת, לא עלתה על השולחן. לאתר ערוץ הספורט נודע כי חלה התקדמות רצינית בנושא הסכם השיווק וייתכן כי אחרי החגים ייחתם החוזה בין הצדדים ל-3 שנים.


על פי המתווה, מתוך 80 מיליון השקלים, יועברו 2 מיליון לתפעול המנהלת, 13 מיליון יוקצו להתאחדות לכדורגל, 20 מיליון שקל יחולקו לליגה לאומית ו-45 מיליון השקלים הנותרים יחולקו לליגת העל, כאשר לכל קבוצה יובטח סכום מינימאלי בגובה של 2.2 מיליון שקל.


שישה מיליון שקלים יועברו למפעל גביע הטוטו בשנים הבאות. הטוטו עדיין רוצה לקיים את גביע הטוטו במתכונת מצומצמת, אולם הקבוצות מסרבות. "יש כמה סעיפים שצריך לבדוק אותם מבחינה משפטית", אמר גורם שנכח בישיבה, "צריך גם לזכור שדירקטוריון הטוטו עדיין לא התכנס והוא צריך לאשר את ההסכם המדובר".