חופשי זה לגמרי לבד: ישראלים ללא קבוצה

הכרטיס אצלם ביד, אך אוגוסט תם והם עדיין לא חתמו על חוזה

אתם מסיימים לעבוד בחודש מאי. מפוטרים, מתפטרים. לא משנה מה הסיבה. מרוצים מכך שיהיה לכם קצת חופש, יוצאים לטיול קצר. ואז מגיע חודש יוני, המצב הכספי כבר לא בשמיים, הרצון לחזור לעבוד חוזר, אבל כלום. נאדה. עוד יום, עוד שבוע, חודש עובר וגם יולי כבר פה. ועבודה, אין.


ואתם רואים איך לאט לאט כל המשרות שאתם מתאימים להן כבר מצאו עובדים חדשים. חלקם צעירים יותר, חלקם פשוט זולים יותר. ולכם אין עבודה. עוד חודש עבר, וכלום לא השתנה. כשאתם שחקני כדורגל, לפעמים זה קשה אפילו יותר. הליגה נפתחת, ויש חלון העברות שננעל. ואחרי זה כבר אי אפשר למצוא עבודה. בדיוק כמו באירופה, גם בכדורגל שלנו יש מספר שחקנים ישראלים, חופשיים, עם הכרטיס ביד. רק להציע שכר ולקחת אותם. ועדיין, אוגוסט נגמר ואין להם קבוצה. אין להם עבודה. אולי הכתבה הזאת תעזור להם למצוא קבוצה.

רובי לבקוביץ' (שוער, בן 25) – אחרי חצי עונה במכבי פתח תקווה, עבר השוער בינואר למכבי נתניה והיה שותף לירידת הליגה למרות שבילה ביקר על הספסל כשלואיג'י סנאמו בהרכב. בעידן בו חצי מקבוצות הליגה מחזיקות בשוער זר, לבקוביץ' מחפש את עצמו ומבהיר: "סבלנות זו לא תכונה שכדורגלנים נולדים איתה ואתה צריך כל יום לשכנע את עצמך שהכל לפי התוכנית. בשנה בה הכרטיס שלי ביד, יש לי דרכון אירופאי ואני מרגיש בשיא שלי אני לא רואה סיבה שלא אשחק בקבוצה ברמה גבוהה. אני רעב מאוד להתחיל, רוצה להריח דשא מקרוב אבל זה לא אומר שצריך להתפשר".


רחמים צ'קול (מגן שמאלי, בן 25) – רק לפני שנתיים הוא נמכר למכבי ת"א ואשדוד אף קיבלה שחקנים תמורתו. אחרי שנה וחצי של אכזבה בצהוב, חזר לעיר הנמל ואף הוזמן השנה לתחילת האימונים – אך מאז כלום. צ'קול לא בתוכניות של קלינגר, מתאמן פעמיים ביום לבדו בחדר הכושר וממשיך לחכות לטלפון.


מתן בראשי (בלם, בן 25) – הבלם של בית"ר ירושלים סיים את חוזהו, קיבל את הכרטיס ליד ויצא להתרשמות בווידז'ב לודז' – המשך ישיר להתפוררות של הירושלמים ותהליך הפרידה משחקני הבית. הבלם בן ה-25 לא החמיץ כמעט אף דקת משחק בעונה שעברה והיה אחד מהיציבים בבירה

מתן אוחיון (בלם, בן 27) – בינואר 2011, רק לפני שנתיים וחצי, הכל היה נראה אחרת. אוחיון יצא ממועדון ספורט אשדוד לשרלרואה הבלגית תמורת 750 אלף דולר וגם לאחר חצי עונה בבלגיה, בה ירד עם חבריו ליגה, עדיין היה מבוקש במספר קבוצות כולל הפועל ת"א. בינואר 2012 חזר לארץ, אך ירד עם מכבי פ"ת ואת העונה שעברה העביר שוב בבלגיה במדי שרלרואה. למרות נסיון של שנתיים באירופה, אוחיון עדיין ללא קבוצה.


איציק עזוז (מגן ימני, בן 28) – אחרי 11 עונות וכ-250 הופעות בכל המסגרות בבני יהודה, המגן הימני עדיין לא זכה לחידוש חוזהו וממתין להתפתחויות. עזוז לא יצא עם הקבוצה למחנה האימון בהולנד, בצעד שהפתיע רבים ואף לא היה בסגל למשחק הליגה במחזור הראשון מול מ.ס. אשדוד.


קלמי סבן (מגן ימני, בן 33) – מכבי נתניה, הפועל פ"ת, הפועל ב"ש, מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ת"א, סטיאווה בוקרשט ו-25 הופעות בנבחרת ישראל. עם קורות חיים שכאלו וכרטיס ביקור מרשים במיוחד, סבן נאלץ להיבחן בהפועל עכו בסוף אוגוסט ולקוות לחוזה. עד כה, לא יצא מזה כלום.

אלרואי כהן (קשר, בן 24) – "אני מאוד רוצה לחזור לשחק אחרי שנה שבה לא שיחקתי ואני מאמין שאני יכול לחזור ליכולת שבה הייתי בעבר. אני מאמין שלא איבדתי את זה", אמר הקשר ורמז לראשי הקבוצות שכדאי להשקיע בו. מה יצא מזה עד כה? מבחנים בשלאסק ורוצלאב.


אבירם ברוכיאן (קשר, בן 28) – בתחילת יולי היה נראה כי הכל מסתדר. ברוכיאן כבר היה בדרכו לבדיקות רפואיות בבית"ר ירושלים, על מנת לצאת למחנה האימון עם הקבוצה. איפשהו שם, הכל התפקשש. מי שבעבר היה הקפטן בבירה והרוויח כ-200 אלף דולר לעונה, לא קיבל הצעה כספית שתספק אותו ושמו עלה כמועמד להפועל עכו. בינתיים, הוא יושב ומחכה.


יוסי בניון (קשר, בן 33) – קפטן נבחרת ישראל, שלא זומן לסגל של אלי גוטמן, מחפש לעצמו קבוצה רגע לפני סגירת חלון ההעברות האירופי, כשקריסטל פאלאס, חטאפה ועוד קבוצות נמצאות על הפרק. בניון כבר פלירטט על חזרה אפשרית למכבי חיפה (או שמא התקשורת היא שפלירטטה עם הצעד הזה) – אך נכון לעכשיו הישראלי הבכיר ביותר בעשור האחרון לא מצא קבוצה.