באיירן ופפ זכו בסופר קאפ

אחרי 2:2 ב-120 דקות, הבווארים גברו על צ'לסי 4:5 בפנדלים

פפ גווארדיולה כבר ראה איך זה שוב בורח לו. איך הוא מפסיד בעוד גמר, אחרי שנוצח בידיה של דורטמונד בסופר קאפ הגרמני. לדקה ה-121 של הסופר קאפ האירופי הערב (שישי) הוא הגיע בפיגור של 2:1, אלא שאז הגיע חאבי מרטינס, שאיזן ל-2:2, שלח את המשחק לפנדלים ומשם הכל היסוטריה. דווקא על חשבונו של ז'וזה מוריניו, פפ חגג תואר בכורה במינכן לאחר משחק פסיכי, ללא ספק אחד הדרמטיים בשנים האחרונות.

אז כן, נדמה שכל סופרלטיב שיושמע בנוגע למשחק הזה יהיה מדויק להפליא. היה בו פשוט הכל, ולחשוב שזוהי רק תחילת העונה, ועם כל הכבוד, זה היה רק הסופרקאפ. לקראת תום הזמן החוקי, צ'לסי נשארה ב-10 שחקנים אחרי הרחקתו של של ראמירס, אלא שדווקא אז - בדיוק כמו שהיא והמאמן שלה אוהבים - עם הגב אל הקיר, היא כבשה את השער. הזאר העניק 1:2. ומכאן, בדיוק כמו שהיא והמאמן שלה אוהבים, היא התגוננה. ובאורח פלא, כמו שבדרך כלל לא קורה, זה לא עבד.


וזה קרה כאמור בדרך הכי דרמטית שיש, ולא לפני שפטר צ'ך סיפק את משחק חייו עם מספר עצירות שאפילו בפלייסטיישן לא רואים. רגע לפני שמוריניו חוגג עם האצבע מונפת למעלה, הגיע מאחור פפ וגנב לו את זה מתחת לאף. ובאיירן עצמה, כן, השיגה מיני-נקמה על אותו הפסד בגמר האלופות לאותה צ'לסי באותו מעמד של דו קרב פנדלים.


רומולו לוקאקו היה הפעם הגיבור הטראגי, אבל הוא לא ייזכר ככזה. כמו ג'ון טרי למשל. דווקא צ'לסי, זו שרגילה לחיות על החרב ו"לגנוב" בשיניים ניצחונות, ראתה הפעם את אותו התסריט - רק מהצד השני. דווקא מוריניו, זה שניצח את מנצ'סטר יונייטד בדקה ה-90 עוד כמאמן פורטו, זה שלקח את האליפות מפפ וברצלונה, הרגיש איך זה להיות על גג העולם ברגע אחד, ושניה אחרי זה לשים את הידיים על הארשת המאוכזבת והלא-כל-כך מוכרת על הפנים.

תהפכו את זה איך שתרצו, הקרב הגדול בין פפ לבין המיוחד הוא ללא ספק אחד הסיפורים הכי גדולים - גם של משחק כזה - שבו ההצגה על הדשא גנבה באופן אבסורדי את הפוקוס משני המאמנים. העמיתים-יריבים עוד מימי ברצלונה וריאל מדריד פתחו את המערכה המחודשת ביניהם וסיפקו בענק את החסורה עם משחק כדורגל שוטף ונהדר, וכזה שאף אוהד כדורגל לא ישכח בקרוב. כל הניתוחים המקצועיים (פיליפ לאם קשר אחורי? לאיזו משבצת ייכנס וויליאן?) יכולים לחכות קצת, בוודאי בערב כזה, כי התשובות יתקבלו בהמשך. עכשיו, מה שצריך לעשות זה פשוט לקחת נשימה עמוקה, להפנים שזו רק תחילת העונה, לצפות בתקציר ולהתענג על אחד המשחקים המדהימים שאפילו אירופה - בגילה המתקדם - ראתה.


דו קרב הפנדלים
דויד אלאבה
, שטוח לפינה. 0:1 לבאיירן.
דויד לואיז הטעה את נוייר, 1:1, פנדל מושלם.
טוני קרוס עם עוד פנדל מדויק לפינה, 1:2 לבאיירן.
אוסקר, שמלאה ובחצי גובה. 2:2, לנוייר אין שום סיכוי.
פיליפ לאם סיפק עוד בעיטה חדה, ולמרות שצ'ך זינק לפינה הנכונה - זה נכנס. 2:3 לבאיירן.
פרנק למפארד, לחיבורים. 3:3, עוד פנדל בלתי אפשרי לעצירה.
פרנק ריברי בעט ימינה, צ'ך הפעם לא הימר נכון. 2:3 לבאיירן.
אשלי קול שלח את נוייר ימינה ובעט שמלאה, לקורה ופנימה. 4:4.
שרדאן שאקירי סיפק את הבעיטה הרעה של הדו קרב, צ'ך נגע, אבל לא הצליח לעצור. 4:5 לבאיירן.
רומולו לוקאקו, הבעט האחרון, קרס תחת הלחץ: הבעיטה החלשה שלו הלכה למרכז השער, נוייר עצר ורץ לחגוג. 4:5 לבאיירן.

מהלך המשחק
באיירן לחצה בדקות הפתיחה והיתה טובה בהרבה, אך בהתקפה הראשונה של צ'לסי - מנואל נוייר כבר נכנע. אדן הזאר פרץ במרכז ומצא את אנדרה שורלה, שהעביר רוחב מימין. פרננדו טורס היה הראשון שהגיע לכדור, ושלח אותו בנגיעה אחת לחיבורים. 0:1 יפהפה לצ'לסי. אלופת אירופה ניסתה להשיב מלחמה, אך שתי בעיטות של פרנק ריברי (21) ותומאס מולר (38) מצאו את פטר צ'ך מוכן.


באיירן פתחה את המחצית השניה בצורה הטובה ביותר, ומצאה את הרשת שתי דקות לאחר החזרה מחדרי ההלבשה: ריברי השתחרר נהדר מהשומר שלו ומ-20 מטרים הניף את הרגל והכניע את השוער הצ'כי. 1:1. הבווארים המשיכו לשלוט, אך טעות ענקית של דאנטה כמעט סידרה יתרון לצ'לסי - אלא שאוסקר החטיא באחד על אחד מול נוייר. צ'לסי שוב היתה קרובה (78) כאשר נגיחה של בראניסלאב איבאנוביץ' מצאה את המשקוף. בדקה ה-85 ראמירס ראה צהוב שני מוצדק לחלוטין והורחק אחרי עבירה פראית על גצה. 1:1 בסיום 90 דקות, הולכים להארכה.


בדיוק כמו אחרי ההפסקה בין המחציות, רק שתי דקות חלפו עד לכיבוש הראשון, אלא שהפעם היו הכחולים שחגגו. אדן הזאר היתל בלאם ושם את הכדור בפינה הקרובה, 1:2 גדול לצ'לסי. פטר צ'ך עצר אינספור מצבים של באיירן, בזה אחר זה, אלא שבדקה ה-120 חאבי מרטינס נותר חופשי ברחבה אחרי ערבוביה גדולה וכבש מקרוב. 2:2, הולכים לפנדלים. איזה משחק מדהים.


הרכבים
באיירן מינכן
: מנואל נוייר; ראפיניה (חאבי מרטינס /55), ג'רום בואטנג, דאנטה, דויד אלאבה; פיליפ לאם, טוני קרוס, תומאס מולר (מריו גצה /70), פרנק ריברי, אריאן רובן (שרדאן שאקירי /95); מריו מנדז'וקיץ'.
צ'לסי: פטר צ'ך; בראניסלאב איבאנוביץ', גארי קייהיל, דויד לואיז, אשלי קול; פרנק למפארד, ראמירס, אוסקר, אנדרה שורלה (ג'ון אובי מיקל /87), אדן הזאר; פרננדו טורס (רומולו לוקאקו /97).