בית קל ללוזון, מויאל מול טוטנהאם

שאר הבתים בליגה האירופית סיפקו הרבה קרבות מסקרנים

48 קבוצות ייחלו ב-19 בספטמבר את הדרך לטורינו, כששלב הבתים של הליגה האירופית יצא לדרך. ההגרלה שנערכה היום (שישי) במונאקו סיפקה לא מעט קרבות מעניינים ב-12 הבתים, כשפרט למכבי חיפה ומכבי ת"א, לישראל יש נציגות נוספת.

סטנדארד ליאז' של גיא לוזון נהנתה משיבוץ בדרג הראשון, מה שהוליד לה הגרלה קלה בדמות בית שכולל את רד בול זלצבורג האוסטרית, אלפסבורג השבדית ואסביירג הדנית. בהתחשב במספר מועדוני הפאר שהתפזרו בין שאר הבתים, נראה שליאז', בה משחקים גם טל בן חיים ודודו ביטון, נמנעה ממפגשים קשים ודרכה לשלב הבא די סלולה.


גם רובין קאזאן היתה בקבוצת האיכות הבכירה ביותר, מה שאומר שביבראס נאתכו וחבריו התחמקו מהאריות האירופיים. למרות זאת, הטטארים קיבלו די אפור ולא סקסי, אבל די קשה: קאזאן תשחק מול מחזיקת הגביע האנגלי וויגאן (מליגת המשנה בממלכה), סגנית אלופת בלגיה זולטה ווארחם ומאריבור הסלובנית.


הישראלי הנוסף שיופיע העונה בליגה האירופית הוא קובי מויאל, שעבר לשחק בשריף טיראספול המולדובית. שריף העפילה מהפלייאוף, ויהיה קשה לראות כיצד היא תתקדם הלאה. מה שכן, קשר בית"ר ירושלים לשעבר ייסע העונה לכמה אצטדיונים אירופיים מכובדים, והוא יבקר עם קבוצתו בווייט הארט ליין של טוטנהאם, ברוסיה אצל אנז'י מחצ'אקלה ובנורבגיה אצל טרומסו. בהחלט בית קשה.


 

רשימת הבתים המלאה
בית 1: ולנסיה, סוואנזי, קובאן קרסנודאר, סנט גאלן.


בית 2: פ.ס.וו, דינמו זאגרב, צ'רנומורץ' אודסה, לודוגורץ.


בית 3: סטנדארד ליאז', רד בול זלצבורג, אלפסבורג, אסביירג.


בית 4: רובין קאזאן, וויגאן, מאריבור, זולטה ווארחם.


בית 5: פיורנטינה, דנייפרו, פאסוס פריירה, פאנדורי.


בית 6: בורדו, אפואל ניקוסיה, פרנקפורט, מכבי ת"א.


בית 7: דינמו קייב, גנק, ראפיד וינה, ת'ון.


בית 8: סביליה, פרייבורג, אשטוריל, סלובן ליברץ.


בית 9: ליון, בטיס, ויטוריה, רייקה.


בית 10: לאציו, טרבזונספור, לגיה ורשה, אפולון לימסול.


בית 11: טוטנהאם, אנז'י, שריף טיראספול, טרומסו.


בית 12: אלקמר, פאוק, מכבי חיפה, שחטאר קראגנדי.