מכבי ת"א מול בורדו, אפואל ופרנקפורט

ליגה אירופית: חיפה עם אלקמאר, פאוק וקרגאנדי

48 הקבוצות האחרונות במפעל הוגרלו היום (שישי) ל-12 בתים, כששתי הנציגות הישראליות - האלופה וסגניתה, גילו את זהות היריבות שיעשו לכולנו חורף חם. מכבי תל אביב הוגרלה לבית מספר 6 הקשה עם בורדו, אפואל ניקוסיה ופרנקפורט, ואילו מכבי חיפה יכולה לחלום על העפלה אחרי ששובצה לבית מספר 12 הנוח יותר, בצוותא עם אלקמאר, פאוק סלוניקי ושחטאר קראגנדי. המחזור הראשון ייצא לדרך ב-19 בספטמבר.

כל החדשות, כל התוצאות וכל הטבלאות, כאן בעמוד הליגה האירופית


סדר המשחקים: מכבי ת"א תפתח את השלב כשתארח את אפואל ניקוסיה (19.9) ובמחזור השני תצא לצרפת (3.10). פרנקפורט תחכה לצהובים במחזור השלישי (24.10) ומיד לאחר מכן תגיע לבלומפילד (7.11). האלופה תמשיך משם למשחק חוץ בקפריסין (28.11) ותסיים בביתה מול בורדו (12.12).

מכבי חיפה תפתח בבית מול אלקמאר (19.9), ותמשיך לביקור בקזחסטן (3.10). אז יגיעו צמד המשחקים מול פאוק, כשבמחזור השלישי הירוקים יתארחו ביוון (24.10) וברביעי יארחו את הגומלין (7.11). לאחר מכן בנאדו יתארח אצל ההולנדים (28.11) ואת המחזור האחרון הוא יסיים בבית מול שחטאר 12.12).

בית 6: מכבי ת"א, בורדו, פרנקפורט ואפואל ניקוסיה
מכבי ת"א, שעבורה זוהי הופעה שניה בשלב הבתים של המפעל, שובצה לדרג הרביעי, מה שזיכה אותה בבית די קשה. הצהובים אמנם נמנעו ממפגשים עם קבוצות כמו טוטנהאם, לאציו וכו', אבל על הנייר נראה שיהיה לה קשה מאוד לסיים בין 2 הראשונות בבית שלה.

אלופת ישראל תפגוש את בורדו הצרפתית (שכבר ביקרה כאן במסגרת ליגת האלופות מול מכבי חיפה), את אפואל ניקוסיה, מולה היא כבר שיחקה בעונת הגלאקטיקוס. אפואל העפילה לפני שנתיים עד לרבע גמר ליגת האלופות, שם הפסידה לריאל מדריד, ואשתקד שוב זכתה באליפות, כך שגם כאן לא מדובר ביריבה פשוטה. לסיום, הקבוצה מהדרג השלישי היא איינטרכט פרנקפורט, שהיא אמנם לא בעלת מסורת אירופית בשנים האחרונות, אבל קבוצת בונדסליגה מהחלק העליון, ולהוציא נקודות בגרמניה זה לא דבר של מה בכך. 


הכירו את היריבות של מכבי
בורדו (צרפת)
בעונה האחרונה:
מקום 7
מאמן: פרנסיס ז'ילו
שחקנים בולטים: סדריק קראסו, לודוביק אוברניאק, ירוסלב פלאשיל, לודוביק סאנה, שייק דייבאטה.
שמות מפוצצים לא תמצאו בסגל של פרנסיס ז'ילו, אבל את אחד השוערים הטובים בליגה (קראסו) בהחלט כן. מכבי תל אביב ממש לא הולכת ללקק דבש בשבאן דלמאס (מכיל כ-34 אלף מקומות), שם שיחקה מכבי חיפה לפני ארבע עונות בבתים של ליגת האלופות. בורדו, שזכתה בשש אליפויות וארבעה גביעים בעבר (האליפות האחרונה ב-2008/9), אמורה למצוא את עצמה בסופו של דבר בין שתי הראשונות בבית 6 בדרך אל 32 האחרונות במפעל.

אפואל ניקוסיה (קפריסין)
בעונה האחרונה:
זכתה באליפות
מאמן: פאולו סרג'יו
שחקנים בולטים: מריו בודמיר, טיאגו גומש, מריו סרג'יו
אפואל ניקוסיה - מועדון הפאר של קפריסין - רשמה הישג סנסציוני בזירה האירופית לפני שנתיים כשהעפילה עד לרבע גמר ליגת האלופות (הודחה בידי ריאל מדריד), אבל לא מדובר במשוכה בלתי אפשרית מבחינת מכבי ת"א, שכן קפריסין כידוע היא לא מהליגות הבכירות ביבשת. יחד עם זאת, הקבוצה של פאולו סוזה גם לא עומדת לטייל ב-GSP.


פרנקפורט (גרמניה)
בעונה האחרונה:
מקום 6
מאמן: ארמין פה
שחקנים בולטים: אלכסנדר מאייר, טקאשי אינוי, סבסטיאן רודה, סבסטיאן וונג.
עבר מפואר יש לקבוצה הגרמנית (אליפות ב-1959, זכיה בגביע אופ"א ב-1980), אבל ההווה לא יותר מדי מרשים. ועדיין, מדובר בקבוצה מהליגה הראשונה בגרמניה - הליגה שהביאה את אלופת אירופה וסגניתה -  כך שלמכבי תל אביב מצפים חיים קשים מאוד בצמד המפגשים הזה.

בית 12: מכבי חיפה, אלקמאר, פאוק וקראגנדי
חיפה תציין העונה את הופעתה השלישית בשלב הבתים, ולפי זהות יריבותיה, אריק בנאדו בהחלט יכול לחלום על העפלה. למעט אולי בית 3 של סטנדארד ליאז', הירוקים קיבלו את הבית הכי נוח שהיו יכולים לקבל, ופרט לסיכוי הריאלי להתברג באחד משני המקומות הראשונים, חיפה תוכל לצבור ניקוד אירופי רב אם תשיג תוצאות טובות.


בנאדו יפגוש את אלקמאר, שאמנם מגיעה מהליגה ההולנדית, אבל נחלשה משמעותית בשנתיים האחרונות בשל עזיבת כוכבים. פאוק סלוניקי הודחה לפני מספר ימים מפלייאוף האלופות ע"י שאלקה רק אחרי שהיוונים עשו לגמרנים צרות, אבל לא מדובר ביריבה בלתי עבירה. הקבוצה השלישית בבית היא שחטאר קראגנדי, שהעיפו את באטה בוריסוב מהאלופות וכמעט חוללו סנסציה מול סלטיק, נכנעו לסקוטים רק בדקה ה-90 של גומלין הפלייאוף, וזו אולי הקבוצה שהכי פחות מוכרת לצופה הישראלי.


הכירו את היריבות של חיפה
אלקמאר
בעונה האחרונה:
מקום עשירי בליגה, מחזיקת הגביע ההולנדי.
מאמן: חרטיאן ורביק.
שחקנים בולטים: ארון יוהאנסון, מארטן מרטנס, יוהאן ברג גודמונדסן.
החבורה של חרטיאן ורביק לא הציגה יכולת מרשימה בעונה שעברה וגם לא בתחילת הנוכחית, אבל עדיין הצליחה לנצח לאחרונה את אייאקס (2:3). השחקן המסוכן ביותר בסגל הוא ארון יוהאנסון, חלוץ-קיצוני איסלנדי שנולד בכלל בארצות הברית. קל לא יהיה באפאס שטדיון, המכיל מעל 17 אלף מקומות.


פאוק סלוניקי
בעונה האחרונה:
סגנית אלופת יוון.
מאמן: הוב סטיבנס.
שחקנים בולטים: מירוסלב סטוך, דמיטריס סלפינגידיס, תומאש נסיד, אלכסנדרוס ציוליס, קוסטאס קצוראניס.
סגנית אלופת יוון עשתה לא מעט צרות לשאלקה במוקדמות הצ'מפיונס, לפני שהגרמנים חילצו בשיניים את הכרטיס לשלב הבתים. מירוסלב סטוך הוא שחקן יצירתי בעל תעוזה ובעיטה אדירה, סלפינגידיס מביא ניסיון אדיר וקור רוח בחוד וגם תומאש נסיד הצ'כי קשה להתמודדות. המאמן ההולנדי הוב סטיבנס כבר עבר דבר או שניים בקריירה שלו, ביניהם זכיה עם שאלקה בגביע אופ"א ב-1996/7. לעומת זאת, הוא הפסדי למכבי חיפה בפלייאוף האלופות, כשהיה מאמן זלצבורג.


שאחטר קרגאנדי
בעונה האחרונה
: אלופת הליגה בקזחסטן.
מאמן: ויקטור קומיקוב.
שחקנים בולטים: ניקולה וסילייביץ', סרגיי חיז'ניצ'נקו, אנדריי פינונצ'נקו.
הקבוצה הקטנה ביותר בבית עלולה להיות המוקש הגדול ביותר. רק תשאלו את סלטיק. הקזחים הדהימו לאחרונה עם ניצחון 0:2 על אלופת סקוטלנד, שעלתה רק בזכות שער דרמטי בדקה ה-92 של הגומלין. אגב, באופן מסורתי שוחטים אנשי שאחטר כבש לפני כל משחק ביתי באיצטדיון, מנהג שעורר לא מעט זעם בקרב ארגוני זכויות בעלי חיים.