סופית: פנרבחצ'ה וחראקוב מחוץ מאירופה

אופ"א החליטה סופית כי שהטורקים לא יהיו בליגה האירופית

עכשיו זה סופי: ה-CAS קיבל את החלטת אופ"א והרחיק את פנרבחצ'ה ומטליסט חראקוב. היום (רביעי) נערך דיון במשרדי הארגון והוחלט כי שתי הקבוצות ירצו את העונש שקיבלו, כלומר הרחקה מהמפעלים האירופים.

"אופ"א קיבלה את ההחלטות נגד מטליסט ונגד פנרבחצ'ה מה-13 ומה-14 באוגוסט", נכתב בהודעה שיצאה מהמועדון. כתוצאה מהדחת פנר נוצרה בעיה - הקבוצה הטורקית הודחה אמש מהצ'מפיונס על ידי ארסנל וכעת היא אמורה להופיע בבתים של הליגה האירופית. בשלב זה, יצטרכו ראשי אופ"א להכניס קבוצה חדשה לבתים וייתכן שייתנו את הכרטיס החופשי לקבוצה טורקית אחרת.


הטורקים שהואשמו בקניית משחקים הורחקו למעשה לשנתיים מכל המפעלים. המשמעות שגם בעונה הבאה, הם לא ייקחו חלק בתחרויות השונות במסגרת הבינלאומית. "אחרי בירור של יומיים שנערך במשרדים, הוחלט לשמור על ההחלטה המקורית. פנרבחצ'ה הטורקית לא תשחק בעונה הזו ובעונה הבאה בשום תחרות אירופית".


מטליסט חראקוב יכולה להתנחם בדבר אחד - העונש שלה פחות חמור. האוקראינים שאמורים היו לפגוש את שאלקה בפלייאוף של ליגת האלופות, נזרקו מהמפעל בגלל קניית משחקים ב-2008. כתוצאה מהרחקת הקבוצה, פאוק סלוניקי הוקפצה לצ'מפיונס (והודחה אמש על ידי שאלקה) וצהובים העפילו אוטומטית לבתים של הליגה האירופית.