דאבור מועמד לחיפה, שטרם פנתה לקרויף

חלוץ מכבי בדרך ליריבה הגדולה? משומר בספק לחמישי

האם מכבי חיפה בדרך לצרף לשורותיה שחקן מהיריבה המושבעת ביותר? שמו של מונאס דאבור, שלא מרוצה ממעמדו במכבי תל אביב, עלה כמועמד להצטרף לסגנית האלופה, שכידוע מחפשת חיזוק לחלק הקדמי. הבעיה: חיפה, שצפויה להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית, יכולה לרשום שחקנים חדשים למפעל רק עד 2 בספטמבר (יום שני הבא).

דאבור, כאמור, לא מקבל קרדיט מהמאמן החדש של מכבי ת"א פאולו סוזה, אבל בעונה שעברה תחת אוסקר גארסיה הוא הוכיח כי יש לו לא מעט כשרון. ב-26 הופעות בליגה הוא כבש 10 שערים ובישל חמישה נוספים. האם בקרוב הוא יחגוג שערים בירוק? ימים יגידו.

הרבה מאוד שמות של מועמדים זרים לחזק את החלק הקדמי של מכבי חיפה עלו במהלך החודשים האחרונים, אבל סיכוי סביר כי סגנית האלופה תחליט בסופו של דבר לוותר על החתמת שחקן נוסף בשלב זה ותישאר לפחות עד חודש ינואר עם הסגל הקיים.


במכבי חיפה עדיין מתלבטים בנוגע לצירוף זר, כאשר החלטה סופית של אריק בנאדו צפויה להתקבל אחרי משחק הגומלין מול אסטרה הרומנית בפלייאוף הליגה האירופית (0:2 לירוקים במשחק הראשון). מאמן חיפה לא מעוניין לוותר בשלב זה על דינו אנדלובו או אנדרי פיליאבסקי, ולכן עשוי להמתין עד לחלון ההעברות של חודש ינואר.


מכבי חיפה תצא לרומניה רק ביום רביעי בבוקר ותקיים אימון אחד בלבד באצטדיון בו ייערך המשחק בחמישי בערב. בקבוצה יסתפקו באימונים קלים עד המשחק, זאת על מנת להוריד עומס מהשחקנים ששיחקו ביום חמישי שעבר וכן ביום ראשון האחרון. טאלב טוואטחה ואייל גולסה עדיין בספק לגומלין.

בעניין אחר, במכבי חיפה מרוצים מאוד מההתקדמות של עידן ורד, שעבר ניתוח בכתף בשנה שעברה ונאלץ לעבור שיקום ארוך. ביום ראשון הקשר שב למגרשים, כשנכנס בדקה ה-46 והיה שותף ל-1:3 על הפועל קרית שמונה. "הוא מתאמן טוב ועובד קשה, אף אחד לא התפלא שהוא נכנס טוב למשחק", אמרו גורמים במועדון.


בצד הפחות משמח, אייל משומר נמצא בספק גדול ליום חמישי בגלל מתיחה וחשש לקרע בשריר הארבע-ראשי. השחקן יעבור בדיקת אולטרסאונד שתקבע את חומרת הפציעה, אך מדובר בפציעה חוזרת שעשויה להעמיד אותו בספק גם למשחקי הנבחרת, אליהן זומן. אם לא יוכל לשחק, אלעד גבאי יפתח במקומו. בנוסף, גם טאלב טוואטחה בספק, וחיפה עשויה לעלות לגומלין מול אסטרה ללא שני המגנים הפותחים שלה.