ציון 10 ללוזון ובן שהר צריך להחליף שם

סקירת הלגיונרים השבועית: המאמן חגג. וגם: נאתכו הופתע

משחקי הכס, מד- מן, דקסטר, הוויקינגים, דם אמיתי, שובר שורות ועוד הרבה סדרות טובות מציפות את המסך בימים אלו, אבל מי צריך אותן כשיש לנו את הלגיונרים על המסכים שלנו. ומה לא היה לנו בסוף השבוע האחרון? דרמה, מתח, פנטזיה, קומדיה, טרגדיה ו הרבה מאוד אקשן.


מאירועי הפרק האחרון: בצרפת, התפאורה במשחק בין ליון הגדולה לריימס הקטנה של אלירן עטר הייתה מושקעת. 20 אלף צופים, מבול ודשא רטוב אך כל זה לא עזר לשתי הקבוצות לפתח משחק קצבי. אלירן פתח חזק והיה במרכז העניינים עם פריצה מהאגף, דילוג על שחקן יריב ומסירה שכמעט הפכה לבישול של שף צרפתי. במחצית השנייה הוא נעלם כמו יתר חבריו, בדקה ה-70 ירד לספסל ואחרי מספר דקות שער הניצחון של קבוצתו הגיע מאגף שמאל בו שיחק עור. פירגן או לא פירגן? שאלה קשה.

ואלנסיין, קבוצתו של מאור מליקסון, הייתה טובה ממארסיי אבל לא ראתה מזה נקודות, למעט נקודת אור בדמותו של מליקסון שבלט. 1:0 למארסיי, קטן ומעצבן. טולוז של עדן בן בסט הפצוע, לא השכילה להבקיע במשחקה מול מונאקו (0:0). בן בסט, שמאמין שהפציעה בירך תעבור תוך כמה ימים אמר לאתר: "זה כואב לראות משחק מהבית ועוד נגד קבוצה כמו מונאקו". ולוגטמן, יש עכשיו כאב ראש.


בגרמניה, אלמוג כהן ואינגולשטאדט מהליגה השניה השיגו נקודות ראשונות העונה ב-2:3 על ארמניה בילפלד. אלמוג ביצע את תפקידו, כאחד השחקנים הראשיים, באופן מצוין במרבית 90 הדקות. מסתבר שגם הפער בין הליגה הגרמנית השנייה לבין ליגת העל הוא עצום.


במשחקה של אינגולשטאדט נכחו קרוב ל-10,000 באצטדיון אירופאי קלאסי ומרשים, לעומת המשחק בין רמה"ש להפועל חיפה (כנראה שגם שתיהן יהיו קבוצות תחתית) שהתקיים לעיני 600 צופים ברמת השרון. היה ניתן להבחין כי היציע המערבי על כל שתי שורותיו היה ריק עד אפס אדם, שלא לדבר על קירות הבטון מאחורי השער הדרומי והצפוני. הרטה ברלין של בן שהר, המשיכה את פתיחת העונה הטובה והסתדרה שוב בלעדיו עם ניצחון 0:1 על המבורג. קצת מוקדם, אבל אולי הגיע הזמן לשנות שוב את שם הבמה שלו. בן צער?


מיני טרגדיה בסקוטלנד, שם סלטיק של בירם כיאל איבדה נקודות ראשונות (2:2 נגד אינברנס החלשה). כיאל נפצע בדקה ה-23 ועכשיו כואבת לו הרגל, ולגוטמן? הראש כבר מאוד כואב. צרות גם בספרד, תומר חמד (עדיין פצוע) ודודו אוואט (עדיין בשער) של מאיורקה נחלו עוד הפסד צורם עם רביעייה נוספת (4:2) וגיא אסולין מהרקולס הורחק בכרטיס אדום ב 0:0 של הרקולס ויצא לסיאסטה מוקדמת.

ברוסיה, הסיפור של ביברס נאתכו וקאזאן ממשיך בקו שעלול לשעמם את הצופים בשלב מסוים כשהיא שוב סיימה בתיקו (1:1), החמישי בשישה משחקים. גם נאתכו, שמשחק קרוב ל-4 שנים בקאזאן, היה מופתע מתוצאת המשחק ואמר: "אנחנו ידועים כקבוצה של תיקו, אבל כזה דבר גם אני לא זוכר". כמובן שזה עדיין מוקדם לנטוש את הסדרה 'מלכת התיקו', בכל זאת אחד הלגיונרים הבכירים והמקצוענים. עוד ברוסיה, אוראל של טוטו תמוז הפסידה 3:2 כשכל השערים הובקעו במחצית הראשונה. תמוז נכנס בדקה ה-85.


בבלגיה, הכול היה מוכן לאקשן הרציני בדרבי הישראלי הגדול בין גיא לוזון, טל בן חיים (7 דקות) ודודו ביטון (0 דקות) מליאז' לבין שלומי ארבייטמן (90 דקות) ויובל שפונגין (0 דקות) ממונס. עלילותיו של המאמן 'בעל התשוקה' (התקשורת הבלגית ממשיכה לחגוג על הכינוי שהדביקה לו) שוב טרפו את כל הקלפים כששחקניו עלו למשחק וטרפו את הדשא. לא עברה דקה והלחץ המוכר של קבוצתו בחצי של היריבה הוביל לאיבוד כדור ושער.


בדקה ה-71 זה המשיך עם השני של ליאז' ואת החגיגות בחר הכובש קאנו לעשות עם לא אחר מאשר לוזון ויחד הם קפצו ודחפו אחד את השני כמו בריקוד 'פוגו', הפוגה קומית תמיד עובדת בין אקשן לאקשן. המאזן הנדיר של לוזון עומד על ניצחון מס' 10 ברציפות עם יחס שערים 0:10 בליגה.

ללא ספק הוא זה שקוטף את פרס כוכב המחזור עם ציון 10. עוד בבלגיה, פתיחת העונה הטובה של ליאור רפאלוב וקלאב ברוז' קצת נבלמה. ליאור רשם משחק בינוני, ההספק: החמצה גדולה, כרטיס צהוב וחילוף בדקה ה-65.


בפולין, שלאסק ורוצלאב עם הבלם עודד גביש ששיחק 90 דקות, ניצחה לראשונה העונה 1:3 את וידזב לודז'. 'נו שויין... '. ברומניה, אייל לחמן מועמד לחתום כמאמן דינמו בוקרשט. ל לח לחמ לחמן מאמן במזרח אירופה?


כל זה בסוף שבוע אחד. מחכים בקוצר רוח לפרק הבא. אין ספוילרים!