רביו אפולבי מתקרב לחתימה בבית"ר י-ם

הבלם הניגרי בדרך לבירה. מרבאל לא מעוניין להגיע למבחנים

האם בית"ר ירושלים מצאה את החיזוק למרכז ההגנה שהיא כל כך חיפשה? ייתכן מאוד שכן. הבלם הניגרי רביו אפולבי (33) מתקרב לחתימה בבירה. אפולבי, שמכונה "רובוקופ", הרשים את הצוות המקצועי בראשותו של אלי כהן ועשוי לנחות בקרוב בישראל על מנת לחזק את החלק האחורי של הצהובים-שחורים.

בלם אחר שמועמד להצטרף הוא רמי מרבאל הצרפתי (30), אבל הוא לא מעוניין להגיע למבחנים בבית וגן. מרבאל שיחק בעונה האחרונה בגנט הבלגית, אליה עבר מזולטה וארחם, קבוצה בלגית אחרת. בין היתר שיחק גם באז'קסיו ונאנט הצרפתיות.

בעניין אחר, שחקן בית"ר ירושלים לשעבר, ניר סביליה, צפוי להיכנס לתפקידו כמנכ"ל הקבומה בתוך 48 שעות, במקומו של איציק קורנפיין שפוטר. אתמול העביר סביליה לבית"ר את טיוטת החוזה שלו, באמצעות עו"ד מוטי ברונשטיין, שביקש לתקן מסר סעיפים. בית"ר העידו כי לא מדובר במשהו מהותי, וסביליה יחתום על חוזה לעונה אחת עם אופציה לשנה נוספת.


שכרו בבית"ר: כ-30 אלף שקלים נטו בחודש, כולל תנאים נלווים של רכב ודלקן. על פי ההסכם בין הצדדים, סביליה יהיה מחוייב להגיע כמעט בכל יום לבית וגן, דבר שמלכתחילה תכנן לעשות. "ניר הוא אדם משכמו ומעלה ואחד שאוהב את בית"ר", אמר גורם בבירה, "הוא נכנס לנעליים גדולות, אבל אנחנו בטוחים שהוא יעשה עבודה טובה".


בבית"ר ירושלים לא היו בטוחים במאה אחוז בנוגע להחתמתו של אוסה גאובדיה, ששותף שלשום לכמה דקות בהפסד 2:0 להפועל ב"ש. לאתר ערוץ הספורט נודע כי בחוזהו של המכונה 'אייס קרים', שהופקד בבקרת התקציבים, ישנו סעיף שמאפשר לבית"ר לוותר עליו כבר בינואר ללא פיצוי כספי.


המו"מ עם הבלם הצ'ילאני של אולימפיאקוס, פאבלו קונטרראס, עלה על שרטון בשל דרישות קבוצתו לפיצוי כספי, ועושה רושם כי הוא מתרחק מבית"ר. במקביל, הקבוצה הגישה הצעה לבלם הספרדי, חואן אלברטו אלבאראדו, אך הוא העדיף את שריף טירספול, קבוצתו של קובי מויאל. בבית"ר סיפרו כי לא הסיבה היא לא הצעה כספית נמוכה, אלא דרישת אשתו שלא להגיע לישראל. בימים הקרובים תנסה בית"ר לסכם עם בלם אחר.

מאמן בית"ר בעונה שעברה, אלי כהן, יגיש בימים הקרובים תביעה לבית הדין לעבודה כנגד הקבוצה על חובות כלפיו, באמצעות פרקליטו עו"ד אמיר יקותיאל. אלי כהן הוא לא הראשון שמאיים בתביעה, אחרי שגם ערן לוי כבר הגיש מכתב התראה דומה.

עשרות אוהדים, של בית"ר וגם של נבחרת ישראל, שוחחו אתמול עם קפטן בית"ר אריאל הרוש, והשאירו לו הודעות, בעקבות השערים שספג באשמתו מול הפועל ב"ש. גם אליניב ברדה ומאור בוזגלו, שניצחו אותו בשבת, התקשרו כדי לחזק את הרוש, שבעונה שעברה הביא לא מעט נקודות לבית"ר וסייע למועדון להישאר בליגה. בבית"ר לא אהבו את הביקורות על השוער. "מה שהתקשורת עשתה לו היה מוגזם", אמר גורם בכיר בקבוצה.


שי חדד עשוי לעבור ניתוח ארתרוסקופיה בברכו, ובצוות המקצועי יבקשו ממנו לסחוב עם הכאבים עד אחרי המחזור הקרוב, מאחר שלאחר מכן ישנה פגרה של שבועיים. בכל מקרה, השחקן יעבור רק הלילה בדיקת MRI ובמועדון מקווים כי יתקבלו בשורות טובות יותר. בבית"ר הצליחו להגיע להסדר עם הפועל ירושלים על צירופו של איציק כהן, והיום ינסו להעביר אותו בבקרה כדי שיוכל ליטול חלק במשחק הקרוב מול מכבי פ"ת.