שבוע ראשון למעקב החלוצים: מי בפסגה?

יצחקי כבש, אבוחצירה בישל ושכטר נעלם. הדירוג יוצא לדרך

שלושת השחקנים הכי מעניינים בעונה הקרובה בליגת העל, ואם לא הכי מעניינים אז מעניינים מאוד, יהיו ברק יצחקי, איתי שכטר ושמעון אבוחצירה. שלושתם הגיעו העונה לשלושת הגדולות, מכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי חיפה, ושלושתם חלוצים. כאלה שאמורים לספק את השערים, להכריע משחקים. לעשות את ההבדל.


השלושה יזכו למעקב צמוד במשך כל העונה, מעקב שהתחיל כבר לאחר משחקיהם הראשונים במוקדמות הליגה האירופית ויימשך לאחר כל מחזור ומחזור בליגת העל שלנו. אז איך הם תיפקדו במבחן המקומי הראשון? הניתוחים לפניכם.


במקום השלישי – איתי שכטר
חלוץ הפועל ת"א פתח בצורה הרעה ביותר את העונה, מכל הבחינות למעט אחת – דקות המשחק. שכטר קיבל 90 דקות ממאמנו (הפעם זה היה אסי דומב על הקווים) והחזיר באפס תפוקה. למעט בעיטה אחת בדקה ה-38 שמוחמד קנדיל עצר ללא שום בעיות, הרכש הנוצץ של האדומים היה חלוד, חלוד מאוד.


הפועל איבדה נקודות במשחק הביתי הראשון, מול קבוצה נחותה ממנה בהרבה – לפחות על הנייר – ולקפטן שלה יש חלק משמעותי בכך. לא בשביל זה בחודורוב התאמצו כל כך כדי להחזיר אותו מאירופה. הציון לאחר המחזור הראשון: 4.

במקום השני – שמעון אבוחצירה
מצד אחד, חלוץ מכבי חיפה בישל לאלון תורג'מן את ה-1:2 ועזר לחבריו לחזור ליתרון מול קרית שמונה. מצד שני, אבוחצירה לא בעט לשער פעם אחת, שיחק בלא מעט מקרים רחוק מהשער והתקשה להגיע למצבים. החלוץ פגש לראשונה את הקבוצה בה שיחק בשנתיים וחצי האחרונות ויכול להיות שהתרגש או ניסה להוכיח את עצמו יתר על המידה. אחרי 73 דקות הוא הוחלף. הציון לאחר המחזור הראשון: 5.5.


במקום הראשון – ברק יצחקי
בסופו של דבר מאמנים מביאים חלוצים, או מעניקים להם מקום בהרכב, בשביל דבר אחד – שערים. פאולו סוזה נתן לברק יצחקי את הקרדיט, כצפוי, והחלוץ שחזר מאנורתוסיס החזיר במהירות כשכבש כבר לאחר 48 שניות את השער הראשון העונה.


יצחקי, כמו יתר חבריו, נראה טוב מאוד בדקות הראשונות, היה פעיל והטריד את הגנת עכו, אך ככל שמחוגי השעון נעו והמשחק התקדם, הוא נחלש ונעלם. בדקה ה-76 פינה את מקומו וזכה למחיאות כפיים רבות מהקהל שהגיע צפונה. הציון לאחר המחזור הראשון: 6.5.