בני יהודה ניצחה 0:1 את אשדוד בפתיחה

יש מחליף לגלבאן: לאמין כבש בבכורה והעניק לקשטן 3 נקודות

המחזור הראשון של ליגת העל יצא לדרך הערב ויחד איתו, המון סימני שאלה קיבלו תשובה. הרכש שבוצע בקיץ, בניית הקבוצות, החוסן המנטאלי, היכולת והכושר עוד יימדדו בהמשך, אבל אין כמו פתיחה ברגל ימין כדי לשים את השאלות בצד ולצאת לחגוג. לבני יהודה ולמ.ס. אשדוד שאיפות דומות בסך הכל. שתיהן רוצות לסיים את העונה בפלייאוף העליון ואם אפשר קצת יותר - גם את הכרטיס לאירופה. הזהובים אירחו הערב (שבת) את החבורה מהנמל וניצחו 0:1. הרכש הסנגלי של דרור קשטן, יורו לאמין, שהגיע במקומו של הסקורר המוערך פדרו גלבאן, כבש את שער הבכורה (43) והביא 3 נקודות לשכונה.


אין ספק, בני יהודה של המחצית הראשונה היא קבוצה שיכולה לנצח כל אחת בליגת העל. חניכיו של קשטן שטפו את המגרש, מסרו מדוייק, עמדו נכון ומחקו לחלוטין את נוכחותם של שחקניו של ניר קלינגר. נראה שהמאמן הוותיק קלע בול עם שני הזרים שהביא, לאמין ופוסקו אמיליאנו שניראו היום נהדר ועשו את עבודתם כראוי. שניהם מצטרפים לאמיר עגייב שהציג יכולת מצויינת ושרף את האגף ולנס זמיר שבישל את השער והנהיג את התקפת בני יהודה. "אני חושב שאם נעבוד קשה וניישם את מה שהמאמן אומר לנו אז נוכל לסיים במקום השני ואפילו אולי לקחת אליפות", אמר לאמין בלי לדפוק חשבון.


אם בשכונה התנועה הקיץ היתה דלה, בעיר הנמל פרקו וייצאו מכולות בסיטונאות. קלינגר הביא את גיא צרפתי, ירו בלו, אלכסנדר דוידוב, דויד סולארי, עמירן שקלים ורועי בקל, אבל לא נתן מענה לכך ש-4 הכובשים המצטיינים של אשדוד מהעונה שעברה עזבו. במחצית השנייה אשדוד נראיתה טוב יותר ונלחמה בזמן שבני יהודה נסוגה. כניסתו של גיא צרפתי הוסיפה מחץ להתקפה, אבל זה לא הספיק, בוודאי לא יספיק להמשך.


שתי הקבוצות ייפגשו כבר במחזור השני את אריות הליגה. הניצחון ייתן לבני יהודה ביטחון ובעיקר מורל גבוה לקראת המפגש עם האלופה, מכבי ת"א, לדרבי קטן. כזכור, בני יהודה ניצחה אשתקד את מכבי ת"א פעמיים (0:3, 0:1), הפסידה פעם אחת (3:2) והוציאה תיקו אחד (2:2). ניר קלינגר וחניכיו ייארחו באצטדיון הי"א את סגנית האלופה, מכבי חיפה.

מהלך המשחק: אחרי ששתי הקבוצות פתחו עם גישושים  זהירים, בדקה ה-14, בני יהודה הגיעה להזמדנות ראשונה. נס זמיר מסר קרן קצרה לעוז ראלי שבעט מתוך הרחבה החוצה. בדקה ה-21, חילופי מסירות בין נס זמיר לעגייב, הציבו את זמיר בעמדת בעיטה בתוך הרחבה, אך הגנת אשדוד חילצה לקרן.  לא עברו 2 דקות וראלי שוב עם הזדמנות פז. התקפת מסירות מצויינת של בני יהודה שהתחילה עם רוחב של אמיליאנו ללאמין במרכז הרחבה, הסתיימה עם בעיטה טובה של ראלי אבל הכדור התעופף מעל למשקוף.


בדקה ה-36 אשדוד כמעט זכתה מן ההפקר כשחוסר הבנה בין איינוגבה לאביב חדד כמעט הוליד שער עצמי כשחדד נגח לאחור בזמן שהשוער יצא. למזלם, הכדור התעופף גבוה ופגע ברשת העליונה. עגייב כמעט וכבש כאשר היתל בצד השמאלי של הגנת אשדוד, אך בעט לא מדוייק. בדקה ה-44, סוף סוף היתרון של בני יהודה במגרש הגיע לידי ביטוי. המהלך כולו התחיל מלאמין שמסר מחוץ לרחבה לנס זמיר והלך לחפש מקום ברחבה. זמיר מצא אותו במסירת עומק מצויינת והרכש החדש כבש מקרוב, 0:1 לבני יהודה.


אשדוד פתחה עם לחץ על השער של בני יהודה את המחצית השנייה. יאיא פטי נגח נהדר, אבל איינוגבה התעופף והציל. בדקה ה-50, רק המשקוף עצר את השוויון כאשר רועי בקל הקפיץ מעל איינוגבה, גדי קינדה לא הצליח לשלוח את הריסאונד למסגרת. החבורה של ניר קלינגר המשיכה לתקוף ובדקה ה-55 איינוגבה הציל פעמיים את קבוצתו עם הדיפות נהדרות מבעיטות של גדי קינדה ורועי בקל. בדקה ה-64, יורו לאמין יכול היה לכבוש את עולמו עם שער שני, אבל החטיא את המסגרת מקרוב. בדקה ה-75 גיא צרפתי בעט מרחוק ואיינוגבה התעופף והציל מהחיבורים. בדקה ה-82, יורו לאמין שוב הגיע להזדמנות, אבל הפעם הקורה עצרה אותו מכיבוש שני.  בדקה ה-88 אחרי ערבובייה ברחבה, יאיא פטי קיבל את הכדור קרוב לשער ובעט פנימה, אבל הקוון, שגיא מצמבר, הרים את הדגל לנבדל והשער נפסל.


הרכבים:
בני יהודה:
דלה איינוגבה; עוז ראלי, גל כהן, אביב חדד, פוסקו אמיליאנו; רפי דהאן, קסטוטיס איבסקביצ'יוס, יורו לאמין, אמיר עגייב (אדם הרפקה/73), נס זמיר (בן והבה/88); גיל יצחק (אור ברוך/64).
מ.ס. אשדוד: אופיר מרציאנו; עופר ורטה, יאיא פטי, ישראל ראש, ג'ואן אושניאווה; רועי בקל, אלכסנדר דוידוב (גיא צרפתי/61), ניר ביטון, דויד סולארי (טימור אביטן/84), גדי קינדה (ניב זריהן/73); ירו בלו.