האליפות תהפוך למסורת? מכבי בונה שושלת

לסוזה יש תנאים מושלמים, רק שיסתדר עם העומס בחדר ההלבשה

כמעט כל חובב כדורגל שנשאל או יישאל מי תניף השנה את צלחת האליפות, יצביע על מכבי תל אביב. בקלות יש לומר. אחרי עשור יבש, הצהובים סוף סוף לקחו את התואר החשוב, ועכשיו, לפחות אצל הפרשנים, אם מכבי לא תיקח אליפות זה יהיה כישלון.


וזו בדיוק הבעיה של מכבי ת"א. מצד אחד הלחץ עכשיו יהיה כפול ומכופל, אבל מצד שני יש לה את הסגל הטוב בארץ. אם נעזוב לרגע את השחקנים הזרים, למכבי יש שלד ישראלי נהדר. יש לה את אחד השחקנים הכי ווינרים שיש, ערן זהבי. ברק יצחקי חזר אחרי שנה נהדרת בקפריסין והוא לא פחות טוב מאלירן עטר. גל אלברמן מוכיח שגם בגיל 30 הוא אחד הקשרים האחוריים הטובים בארץ, טל בן חיים פוטנציאל ענק ואיתן טיבי גדל להיות הבלם הבא של ישראל. תוסיפו לזה 11,000 מנויים שכבר נמכרו, קהל שגם ב-3:0 לבאזל עומד ומוחא כפיים, שחקן כמו דור מיכה שרק צריך דקות כדי להוכיח כמה כישרון יש לו ברגליים ותבינו למה מכבי שוב פייבוריטית (אפילו הפייבוריטית) לאסוף עוד תואר לארון.


מכבי עבדה בעונה שעברה כמו מכונה משומנת. מאז, הצוות של אוסקר גארסיה עזב, ובמקום הספרדי הגיע הפורטוגלי, פאולו סוזה שההבדלים בינו לבין קודמו עצומים. אוסקר נחבא אל הכלים, שקט, מופנם, ממעט בשיחות אישיות או וידיאו ולא מגלה את ההרכב עד להגעה לאצטדיון. סוזה לעומתו מאמין בפתיחות, השחקנים מכנים אותו 'סחבק', אחד שמרבה לדבר איתם וגם לצחוק כשצריך. הוא אוהב אסיפות ארוכות ואולי המינוס העיקרי שלו מבחינת השחקנים הוא שיש לו פתיל קצר, כאילו הוא עדיין שחקן.


סוזה לא נכשל בניסיון הראשון שלו באירופה, כי מעט מאוד אנשים ציפו ממנו לעבור את באזל המצוינת אבל בשלב הבתים של הליגה האירופית, אליו הגיעה מכבי במקרה, כבר ידרשו ממנו יכולת טובה וגם נקודות. לא רק הוא ייבחן בזכוכית מגדלת אלא גם הקשר הסרבי ניקולה מיטרוביץ', השחקן היחיד שהביא המאמן ולא המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף.


למכבי יש לפחות שתי נקודות תורפה, שעד עכשיו, נראות לעין. הראשונה: הסגל הרחב שגורם לחוסר שביעות רצון מצד שחקנים שמוצאים את עצמם על הספסל, ובמקרה הפחות טוב ביציע. השנייה: עמדת המגנים. ליואב זיו הייתה עונה מעולה בשנה שעברה אבל שרן ייני הוא לא באמת מגן. הצהובים לא הביאו רכש לצד ימין של ההגנה ויהיה מעניין לראות מה יהיה עם הקפטן של מכבי שכבר הוכיח כמה חשיבות המנהיגות שלו על המגרש.

הבעלים, מיץ' גולדהאר והמנג'ר, ג'ורדי קרויף, נותנים הרבה שקט למערכת. בניגוד למועדונים אחרים השניים משרים אוירה של רוגע, שלפחות כלפי חוץ עושה את ההבדל. התקציב יעמוד על למעלה מ-80 מיליון שקלים כשבמכבי מכוונים לכל התארים ולעוד בונוס חשוב לא פחות על הדרך - לנצח בכל משחקי הדרבי. בשנים האחרונות האדום שלט לא מעט, והאוהדים רוצים להתרגל למשהו אחר. 


 באו: חואן פאבלו קולינאס, ברק יצחקי, טל בן חיים, ניקולה מיטרוביץ', מאנה, עמרי בן הרוש, דן איינבידנדר, עומרי אלטמן.


עזבו: אלירן עטר, גונסאלו גארסיה, אבי סטרול, איגנסיו פידלף, לנרי קהינדה, וינסנט אניימה, רוברטו קולאוטי, אלי זיזוב.