לוזון: אם היה חוזה עם הטוטו הייתי חותם

יו"ר ההתאחדות מכחיש: "אין שום טיוטה. כשתהיה, אז נדבר"

אגף הנוער של ההתאחדות ערך היום (שישי) את טקס סיום העונה למחלקות הנוער, באירוע שהתקיים בוועד האולימפי בהדר יוסף. בין היתר הגיע גם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, על רקע רכבת ההרים שעוברת עליו ועל הכדורגל הישראלי, בכל הנוגע להסכם עם מועצת ההימורים.


כשחתם על אמנת ההגינות, אמר לוזון: "אתם לא תראו את החתימה הזאת בשום מקום", כשהוא רומז ככל הנראה על כך שאינו מתכוון להעביר מכתב בו יתחייב שלא לרוץ לקדנציה נוספת כיו"ר ההתאחדות. בנאומו מול השחקנים הוסיף ורמז לגבי הסכסוך עם הטוטו: "אני רואה פה את השחקנים וזאת ישראל האמיתית. אין שחור ולבן. רק אנשים, בני אדם, אוהבי המשחק. אף אחד לא מתעסק, סלח לי אלוהים, אם אתה אשכנזי, ספרדי, דרוזי, ערבי, בדואי, אתיופי, רוסי. העיקר שתהיה בנאדם ותהיה שחקן כדורגל ישר והוגן, כפי שאתם מייצגים זאת. כל הכבוד לכם ואני מעריץ אתכם".

ואם לא מכתב התחייבות לקראת הבחירות, מה עם חתימה עם הסכם שיווק עם מועצת ההימורים? גם לזה לוזון לא מוכן להתחייב. ל"אני לא יודע על מה אני צריך לחתום", אמר היו"ר, "אני מקווה שאני אחתום על חוזה השיווק, אבל אני אגיד לכם בכנות, אין עדיין שום חוזה שיווק. אף אחד בעולם לא ראה חוזה שיווק. אין טיוטת חוזה וכשיהיה חוזה נראה אותו ונדבר עליו".


באירוע השתתפו כ-50 שחקנים מליגות ילדים וליגות הנוער, שנבחרו לשחקנים הוגנים, וערכו סיור והדרכה בחוויה האולימפית. לאחר מכן השתתפו השחקנים בפאנל בנושא מצוינות, בהנחיית ד"ר יאיר גלילי ובהשתתפות אריק זאבי, קפטן מכבי ת"א שרן ייני והשופט לירן ליאני, שהעביר לשחקנים והוריהם הרצאה בנושא מניעת האלימות במגרשים. טקס חלוקת הגביעים התקיים בנוכחות אבי לוזון ויו"ר ועדת נוער משה דמאיו, וכן במעמד מאמני נבחרות ישראל.


"הכנס מאוד חיוני. מאוד חשוב לעסוק בפעילות הזאת של חינוך הילדים, להעביר להם את הערכים האלה", אמר לירן ליאני, "אנחנו רוצים ליצור חברה טובה יותר. גם אם הם לא יהיו שחקנים בעתיד, לפחות הם יגדלו להיות אזרחים טובים יותר". גם בנו של איתן תבריזי, איתי, זכה בתואר שחקן הוגן. "זה יפה מאוד, אמר האב הגאה, "אני מקווה שהוא ימשיך בדרך הזאת, כי זה מראה באמת.על התנהגות במגרש כמו שאבא מצפה ממנו".